Přečtěte si: Do inkluze se na jihu Čech rodiče nehrnou, ředitelé jsou skeptičtí

středa 27. dubna 2016 ·

Ředitelé praktických a speciálních škol v kraji mají do konce května zjistit, kolik rodičů chce převést své dítě se zdravotním handicapem do klasické základní školy. Zatím mají negativní ohlasy.


Z článku Ludmily Mlsové v iDNES.cz vybíráme:

„Učitelé na základních školách nejsou připravováni na společné vzdělávání. Ale postupně se to učí. U nás už je delší dobu patrný trend, že děti, které se nacházejí na hranici začlenění do speciální školy, zůstávají v naší škole. Ze 200 žáků máme 39 s nějakým problémem diagnostikovaným pedagogicko-psychologickou poradnou. Sedm dětí má předepsané individuální vzdělávání. A na to máme dva asistenty pedagogů,“ popsal Pavel Klíma, ředitel MŠ a ZŠ Malšice na Táborsku.

Děti s různými handicapy včetně vozíčkářů se dnes učí ve většině škol, takže podle Podholy zákonodárci „neobjevili s inkluzí žádnou Ameriku“. K novému zákonu je však skeptický, protože s sebou nese řadu nevyřešených otazníků.

„Mám z toho strach. Myslím, že systém praktických a speciálních škol byl nastaven dobře. Upřímně, ne každé dítě může být začleněno do běžného školního kolektivu,“ podotkl náměstek primátora.

3 komentářů:

Nicka Pytlik řekl(a)...
27. dubna 2016 v 16:02  

ředitelé jsou skeptičtí

To jest zpochybňující, nedůvěřiví, pochybovační? To bude nějaký omyl snad.
Z článku vyplývá, tedy pro mne určitě, že se ředitelé naopak opírají o kvalitu práce zaměstnanců školy a jsou přesvědčeni, a právem, že jsou dětem ku prospěchu. Rodiče tedy vesměs nemají důvod cokoli měnit.

Unknown řekl(a)...
27. dubna 2016 v 16:45  

Rodiče mentálně postižených jednají v zájmu svých dětí, proto využívají praktické školy. Politici, kteří na zájem těch dětí nedbají, připravují zánik praktických škol. Volme politiky, kteří jednají v zájmu občanů a zánik praktických škol nedopustí.

Unknown řekl(a)...
27. dubna 2016 v 20:55  

"Zatím mají negativní ohlasy."

Nelze se čemu divit. Ono poslat dítě s lehkou mentální retardací do běžné třídy hlavního vzdělávacího proudu je pitomost. Rodiče vyžadují menší skupiny a odborníky (speciální pedagogy). Při počtu žáků 30 ve třídě s asistentem (absolvent střední zemědělské školy, který má 49 hodinový kurz) je inkluze naprosto nerealizovatelná.