Přečtěte si: Fórum k inkluzi: Zástupci Valachové šli za učiteli, nastala mela, náměstek utekl

neděle 21. února 2016 ·

Začalo to jako věcná diskuse, skončilo jako telenovela. Na fórum k inkluzi, které pořádalo Učitelské profesní sdružení, v sobotu ministryně Kateřina Valachová (ČSSD) nedorazila. Poslala ale své lidi. Ti sklidili bouři nevole a náměstek dokonce prásknul dveřmi.


Z článku Very Renovici v Blesk.cz vybíráme:

„Informování očekáváme od ministerstva a přidružených úřadů,“ volali učitelé. „Buďte tak laskavá, i pan náměstek, nemluvte s námi jako se spratky. My máme ve školách děti, my s nimi pracujeme a vy pracujete pro nás!” zvýšil hlas Zdeněk Bělecký, ředitel ZŠ Meteorologická, kde se debata konala.

Štech rozčileně opustil třídu a prásknul dveřmi. Na rozdíl od ministerského náměstka vyhrocenou debatu Zapletalová dokončila. Dokonce připustila některé problémy, třeba když se ozvaly obavy, že postižené děti budou poradnami tlačeny do běžných škol.

28 komentářů:

Nicka Pytlik řekl(a)...
21. února 2016 12:27  

"Buďte tak laskavá, i pan náměstek, nemluvte s námi jako se spratky..."

Hezkyyy, pane Bělecký!
Věřil byste, že obdobným způsobem dnes s učiteli mluví už kde kdo?
Dost svérázný způsob komunikace. Sami učitelé se spratky takhle nemluví...

Ferda44 řekl(a)...
21. února 2016 12:32  

„Paní ministryně vytváří metodiku, jak se bude postupovat,” snažila se uklidnit obavy Zapletalová...

Tedy - paní Zapletalová, ale ani pan náměstek Štech či příslušný náměstek pro tzv. regionální školství Pícl nebo jeho předchůdce Fidrmuc za nic nemohou.
To paní ministryně (bez vědomí jmenovaných) měla nápad, nařídila a prosadila změnu zákona a teď jen potřebuje trochu klidu na práci při tvorbě metodiky jak ten nápad zrealizovat...

Tedy to by ti zlobiví učitelé měli chápat a nerušit "kruhy" paní ministryně, která jistě nejlépe ví co je pro děti, učitele a školy nejlepší.

Unknown řekl(a)...
21. února 2016 12:42  

Pan náměstek musí udržet nervy na uzdě, pač je vysokoškolsky vzdělaný člověk. Tak nějak nám různí "odborníci" a "experti" doporučují konat v případě agresivních žáků. "Bouchnout dveřmi" znamená, že třída naplněná na počet 30 rozbije učebnu na padrť a nějaký žák při tom možná přijde i o život. Ze třídy se za takových okolností prostě neodchází.

Josef řekl(a)...
21. února 2016 16:11  

Mrzí mne, že renomovaná Česká škola cituje z Blesku.
Cílová skupina, pro kterou je Blesk určen, má ráda zkratkovitou komunikaci, která "vypichuje" věci, které výrazně zapůsobí, i když nejsou všcně podstatné.
"Zástupci Valachové šli za učiteli " - nevím, zda prof. Štech přišel z vlastní vůle, nebo byl vyslán. Paní Zapletalová není na stejné služební úrovni jako prof. Štech, jí ministryně nemůže poslat (zístupce NUV - byť jinou osobu - jsem zval já).
"Začalo to jako věcná diskuse, skončilo jako telenovela." Nesouhlasím. Pánové Dobšík a Rathouský a pan Sotolář, který setkání ukončil, telenovelu podle mne nehráli.
"náměstkyně Národního ústavu pro vzdělávání" - snad náměstkaně ředtitele. ne?
"Štech rozčileně opustil třídu a prásknul dveřmi." - zapomněli citovat jeho výrok "Póvl!", který byl v té situaci důležitý..
"přítomným, z nichž půlka odešla a zbytek s cynickým výrazem poslouchal " Nebyi jsme v divadle. Já se ohrazuji vůči tomu, že bych měl cynický výraz.
"Od listopadu totiž na fórum zvali samotnou ministryni, aby jim vše vysvětlila, a ona do „války” poslala pěšáky..." P. Zapletolová a Štech nejsou pěšáci, jsou ve velmi vysokých funkcích a mají přehled i po politické scén+, to pěšáci nemívají.
Nebudu se rozepisovat o podstatných věcech, které v textu chybí. nejvýraznější je, že autoři vynechali dr. Masákovou, která zastupuje podstatnou složku systému inkluze.
Celkové vyznění textu je v duchu nadpisu - stručné, jednoduché, zvýrazněné divadelní scény, nikoli věcné podstaty.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
21. února 2016 16:38  

Nebudu se rozepisovat o podstatných věcech, které v textu chybí.

A to se klidně rozepište. Věřím, že pan Wagner by Váš text vydal.

Unknown řekl(a)...
21. února 2016 16:47  

Já považuji za velmi smutné, že patrně jediné noviny, které seriózně informují o problematice inkluze, zvou si k rozhovorům odborníky z teorie i praxe a poskytují prostor příznivcům i odpůrcům "společného vzdělávání" jsou právě Blesk.

tyrjir řekl(a)...
21. února 2016 16:52  

Kdo (ne)čte Blesk, ví kulový ..... ? :)))

Také se přimlouvám za to, aby se účastníci toho inkluzívního fóra rozepsali. Včetně výše jmenovaných delegátů MŠMT. J.Týř

Jana Karvaiová řekl(a)...
21. února 2016 17:03  

clanek je opravdu v duchu Blesku.Je to bulvar,takze vzdy vypichne to radoby senzacni.Vcera ale treba vysla glosa k memu vystoupeni na foru a take tam byly urcite chyby.A to vydalo CTK v Deniku .cz Jinak debata na foru byla po vetsinu casu zcela vecna a tento exces byl celkem rycle vyresen,atmosfera se zklidnila a pokracovalo se dal.

tyrjir řekl(a)...
21. února 2016 17:05  

Docela by mě zajímala organizace a výstupy toho Fóra k inkluzi: Jakou mělo formu? Byla to např panelová diskuse? Je k dispozici zápis nebo záznam? Novináři byli přítomní, nebo ten bleskový článek vznikl zprostředkovaně? J.Týř

Unknown řekl(a)...
21. února 2016 17:37  

Fórum bylo rozděleno do čtyř částí. V každé z nich byly předneseny příspěvky a na ně navazovala diskuse. Záznam byl pořízen a připravujeme ho ke zveřejnění. Novináři z Blesku přišli sami a byli přítomni celému Fóru. Článek tedy nebyl zprostředkovaný. Fóra se kromě pedagogů z různých škol nejen z Prahy účastnily i např. matky postižených dětí.

Nicka Pytlik řekl(a)...
21. února 2016 17:45  

jeho výrok "Póvl!"

Že póvl? No, nic se nemá přehánět. Ani sebekritika ne... byť upřímně míněná.

tyrjir řekl(a)...
21. února 2016 17:47  

Takže fórum bylo řádně organizováno (?) a pan náměstek neunesl tíhu ... čeho?

Unknown řekl(a)...
21. února 2016 17:53  

Ano, fórum bylo řádně organizováno a celý průběh byl moderován. Vše probíhalo v klidu, dokud pan náměstek nepřišel do probíhající diskuse účastníků s paní doktorkou Zapletalovou.

tyrjir řekl(a)...
21. února 2016 18:02  

Z čeho ten rozruch vznikl? Co pana náměstka tak rozčílilo?

Unknown řekl(a)...
21. února 2016 18:07  

Nelíbila se mu diskuse, ačkoliv byla poměrně slušná a nikdo nikoho neurážel a to i přesto, že přišel v jejím průběhu a neslyšel předcházející příspěvek, kterého se to týkalo. Nebo jsme se mu prostě nelíbili my ;-)

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
21. února 2016 18:17  

Tak to víte, že školy by byly nejlepší bez učitelů. Vyhovovalo by to ministerstvu. rodičům i žákům...

Akorát my zmetci učitelští k....me (jemnější povahy čtou blízké kazíme) dětem mládí a bráníme jim v rozletu.

Unknown řekl(a)...
21. února 2016 18:41  

Vyjadřovat se o učitelích jako o "póvlu" opravdu není hodno rytíře. Nebylo by na místě žádat omluvu?

tyrjir řekl(a)...
21. února 2016 19:01  

Paní ministryně přišla na MŠMT v červnu 2015 cca měsíc před začátkem platnosti tzv. Služebního zákona. Na MŠMT nastala pod jejím vedením velká reorganizace. Z toho, co se děje, myslím zcela logicky vyplývá docela jednoduchá otázka: K čemu tohle vše vlastně bylo - Jsou na místech odborných náměstků, ředitelů odborů a ve vedení ministerských organizací NÚV, NIDV atd. odborně zdatní lidé, kteří pod tím služebním zákonem zodpovědně vykonávají svou práci? Pokud ano - Proč má tzv. inkluzi až dodnes na starosti tzv. politický náměstek, který se k rodičům, učitelům a zřizovatelům škol chová, jak se chová?*

Je pomalu konec února 2016. Do září 2016 zbývá cca půl roku a rodiče, učitelé, školy a jejich zřizovatelé ani MŠMT a jím řízené organizace nemají ve věci odborně, finančně ani organizačně jasno. Jsem názoru, že tu převážně jen ideologicky a politicky zdůvodňovanou tzv. Inkluzi je nutné zastavit a začít se mnohem důsledněji ptát, jak vůbec mohlo dojít k tomu, že MŠMT podlehlo při řízení a správě veřejného školství a při čerpání EU dotací v Česku politickému a zřejmě i klientelistickému nátlaku.

J.Týř

Viz např.
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/stanislav-stech-myty-fakta-o-spolecnem.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/msmt-zasady-karierniho-radu.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/reakce-msmt-na-tz-eduin-ke-spolecnemu.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/martin-odehnal-inkluze-v-kocourkove.html
http://www.ceskaskola.cz/2015/12/jiri-tyr-podfinancovana-jednotna-skola.html
http://www.ceskaskola.cz/2015/11/prectete-si-postizene-deti-mohou-do.html?showComment=1448242664968#comment-5970227625452871624

* Ostatní média výše uvedené věci nevidí? Zdá se, že "Kdo v Česku nečte Blesk, ví o inkluzi a péči MŠMT o kvalitní vzdělávání v Česku starou belu"

http://www.e-kniha.com/proc-se-rika-stoji-to-za-starou-belu.html

Jana Karvaiová řekl(a)...
21. února 2016 19:02  

Podivejte,me se to take nelibilo,nebyla to prvni akce,kde se s nami bavili nadrazene.Namestkovi doslova prdly nervy.Potkala jsem se s nim pote venku a jiz byl v klidu a mluvil rozumne.Jenze oni ziji v takove uzavrene komunite, ze maji pocit ze jim musime rozumet.Proste drobatko si fandi.Tak trochu mi to pripomelo tu historkujak bohaty radi chudemu ,kdyz nema chleba at ji kolace.Proste odtrzenost od reality.O programu Fora a dalsi informace si muzete pocist na strankach UPS

tyrjir řekl(a)...
21. února 2016 19:14  

http://kantor8.webnode.cz/inkluze-20%C2%A716%2c-diskusni-forum-ups/

tyrjir řekl(a)...
22. února 2016 3:59  

... Právo dětí na bezplatné (dobré a kvalitní) vzdělání začíná být omezeno. Ani nadace miliardářů nepomohou, ačkoli financují pár dílčích projektů pro „to chudé veřejné školství“. Jenže to nestačí a navíc je to ostuda odpovědných osob placených státem, že to dělá někdo jiný za ně.
Pokud se veřejné základní školy stanou nouzovou variantu pro chudší rodiče (tu chudší polovinu rodičů) a MŠMT rezignuje na změnu tohoto trendu, nezajistí srovnatelnou kvalitu ve všech veřejných školách, pak bychom minimálně měli narovinu všem rodičům sdělit. A pokud koncepci MŠMT nechává na nadacích miliardářů a názoru několika neziskovek, pak je možné MŠMT zrušit. Úplně zbytečně čerpá z rozpočtu státu peníze...
... Péče o dostupnost dobrého vzdělání, spravedlnost, práva člověka nebo sociální soudržnost společnosti přináší nejen dlouhodobou udržitelnost vzájemného soužití komunity (státu), přináší v důsledku i více štěstí pro všechny. Přináší i větší efektivitu komunity a větší bohatství úplně všem ...
...Pokud ihned nezačne stát něco dělat, bude pozdě zastavit rozjetý vlak. Rozdíly mezi šancemi na kvalitní vzdělání se zvyšují každým dnem. Děti jsou naše budoucnost, a to nejen ty naše, ale všechny.


Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/petr-chalus-dobre-zakladni-skoly-pro.html

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
22. února 2016 9:27  

Já to říkám pořád - ti lidé jsou MIMO.

tyrjir řekl(a)...
23. února 2016 22:54  

Viz též Stanislav Štech: Reakce na průzkum Blesku
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/stanislav-stech-reakce-na-pruzkum-blesku.html

Unknown řekl(a)...
23. února 2016 23:13  

na FB kolega Zemek umístil nahrávku z diskuse na ČRO, kde debatují M. Štech a Z. Bělecký. Poklidně. od pana náměstka jsme se dozvěděli, že inkluze je krůček ke skutečně společnému vzdělávání, tedy i ke společnému vzdělávání s dětmi z exkluzivních škol; má to ovšem jednu vadu, krůček vede opačným směrem, k prohloubení segregace.
Dále jsme se dozvěděli, že mu někteří speciální pedagogové nevymlouvali vzdělávání v druhém cizím jazyce pro děti s LMP. Jiní mu to vymlouvali. Ovšem nevysvětlil, proč - má-li na výběr dvě možnosti - spolehlivě sáhne po úplné hovadině.
Resumé - domluva nemožná, školství opět promarní peníze, které by byl zapotřebí úplně jinde.

Unknown řekl(a)...
27. února 2016 13:35  

ano, je to děsivé, beznadějné....Co lze ještě dělat, abychom byli zastupováni lidmi rozumnými a aby se penězi takto nemrhalo?

tyrjir řekl(a)...
27. února 2016 15:25  

Ve středověku panovníci udělovali vazalům léna proti závazku vazala plnit požadavky panovníka. Leníci do toho neměli co mluvit. Obávám se, že MŠMT ČR někdy zaujímá při využívání EU dotací vazalský postoj neslučitelný s demokracií a právními předpisy ČR. EU dotace NEJSOU léno udělované vazalům. Občané ČR nejsou leníci, kterým vazal může nařizovat i nesmysly.
J.Týř
Viz viz výše a viz i
Feudalismus - lenní systém
http://www.e-stredovek.cz/view.php?cisloclanku=2005081601

tyrjir řekl(a)...
27. února 2016 21:09  

Data českého středověku
http://www.e-stredovek.cz/view.php?nazevclanku=data-ceskeho-stredoveku&cisloclanku=2013080001

Bitva na Bílé hoře 8.listopadu 1620
http://icv.vlada.cz/cz/tema/8-listopad-1620-bitva-na-bile-hore-77738/tmplid-560/
http://www.bellum.cz/bitva-na-bile-hore.html

Myslím, že nejen historie nás učí, že o své bytí (svébytnost) musí umět každý stát i jednotlivec případě potřeby i bojovat. Kvalitní vzdělávání občanů ČR je významnou součástí svébytnosti Česka. Kdy dá Česko na vzdělávání jinde obvyklých 6 % a přestane myslím mnohdy dost vazalsky využívat vzdělávací EU dotace? J. Týř

tyrjir řekl(a)...
28. února 2016 13:47  

Upřesnění: Pracovníci MŠMT a držitelé vzdělávacích EU dotací v Česku nejsou leníci (držitelé léna uděleného od bruselského panovníka). Občané ČR nejsou jejich poddaní, se kterými si dotační leníci mohou dělat téměř vše, co chtějí. Občané ČR jsou občané demokratického státu ve kterém jsou zaměstnanci státní správy jsou povinni zodpovědností vůči občanům. Jsou tedy povinni zodpovídat se i za (ne)řádné využívání vzdělávacích EU dotací.