Ve školách je to nyní jako „trubte na poplach, zrušte poplach“, líčí učitelé. Distanční výuka není spása

čtvrtek 24. září 2020 ·

„Sotva vymyslíme, jak to udělat, abychom splnili všechna nařízení, přijde jiný pokyn, a můžeme všechno předělávat. Připomíná to situaci ze známé pohádky: Zrušte poplach! Trubte na poplach! Do toho jsou někteří kantoři v karanténě, jiní marodí, další musejí zůstat doma s dítětem, které kvůli rýmě vyřadili ze školky. Pokud to takto půjde dál, pak už nebude v lidských silách výuku organizačně zvládnout,“ popsal v reportáži iDNES situaci ředitel 3. základní školy v Chebu Pavel Černý. 


Zároveň vylučuje, že by spásou měla být distanční výuka. „V první třídě ten systém nefunguje. Problémy jsou i ve vyšších ročnících. Ukazuje se, že tuto formu výuky zvládá jen malé procento žáků,“ dodal ředitel Černý. 

Podobnou zkušenost má i ředitelka chebské 6. základní školy Štěpánka Dostálová. Také vidí jako největší problém neustálou změnu pravidel. Škola tak svoje pokyny a opatření musí ze dne na den měnit. Navíc podle svých slov denně čelí náporu rodičů, kteří se bojí posílat své děti do školy. „Na základě mediální masáže někteří z rodičů argumentují stovkami mrtvých a svoje děti vědomě do školy neposílají. Většinou nechodí žáci, kteří se ani na jaře neúčastnili distanční výuky. Obávám se, že budou mít velké problémy a je otázkou, zda skluz vůbec zvládnou dohnat,“ dodává ředitelka. 



Celý text naleznete zde

0 komentářů: