Pro mnohé učitele je představa celodenní výuky v rouškách a respirátorech tak nepříjemná, že by raději přešli na distanční vzdělávání. Vyslovily se tak školské odbory a i ředitelé mají pro to pochopení. Nicméně bez nařízení z vyšších míst nemohou na distanční výuku přejít. „Setkáváme se u učitelů s odezvou, že v rouškách a respirátorech je pro ně velmi složité udržet pozornost žáků i nezbytnou kázeň při výuce,“ uvedl šéf odborů František Dobšík v reportáži deníku Právo.
Roušky vadí žákům i starším učitelům. Raději výuku na dálku, zaznívá ze škol
sobota 19. září 2020
·
Štítky:
hygienická opatření,
karanténa,
otevření škol,
pandemie,
zavření škol,
Zprávy
Obrátil se proto na ministra školství Roberta Plagu (za ANO) a vedení české hygieny, aby se alespoň v okresech, které spadají do posledního stupně pohotovosti semaforu, uzavřely školy. Od pondělí tam bude spadat zatím jen Praha, ale roušky i při vyučování jsou nařízeny celoplošně s výjimkou prvního stupně ZŠ. Také podle šéfa Asociace ředitelů ZŠ Michala Černého by stálo za řeč přejít na distanční model, pokud by se výuka v rouškách protahovala...
Šéfka Asociace ředitelů gymnázií Renata Schejbalová se rovněž neobává, že by zahájení distanční výuky způsobilo větší potíže. „Nepřipravení jsme byli na jaře a také jsme to zvládli. Určitě to zvládneme,“ řekla Právu. Návrat k distanční výuce čeká každou chvíli, alespoň v Praze.
Raději by však Schejbalová ponechala výuku ve škole, a to i za přísných rouškových opatření. „Roušky nejsou ideální, ale ta kontaktní výuka je pořád plnohodnotnější než výuka online. Roušky jsou nepříjemné zejména pro děti, když jsou v nich osm hodin. Bylo by lepší učit prezenčně, ale ta čísla jsou taková, že už je to asi neudržitelné,“ dodala Schejbalová.
Celý text naleznete v Právu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
7 komentářů:
Rouška jistě situaci komplikuje, ale nevadí zas tolik. Já mám dobrou roušku(domácí výroby) a s tou se učí bez větších problémů. Zae s jinými je člověk ád, že je nositnemusí. Lepší by byl štít, který zase ministerstvo neuznává. Nikdo to ale vážně neřeší.
Výuka na dálku funguje na gymnáziích u nadaných dětí. Tam se křiklounům nedivím - pošlou materiál a přezkouší online testem. Většina motivovaných žáků to zvládne i s minimální kontrolou. U ostatních žáků je online výuka zhoršující rozdíly ve vzdělávání. Čím je žák méně motivovaný a méně nadaný, tím má při online vzdělávání horší výsledky. Lepší by bylo kombinovat.
Roušky a respirátory jsou mnohem menší zlo, než pobyt na plicní ventilaci v nemocnici. Většina lidí to již pochopila. Pro mnohé "úči" je naprosto nepředstavitelný odběr vzorku z nosních dutin. Dokonce jsem zaregistroval kolegyni, která tvrdila, že jí rouška stále ničí make-up a cítí se pak ponížená.
Na jaře jsem učil v roušce a v pátek taktéž. Žádné problémy jsem nezaregistroval. U jazykářů je to trochu jiné, to chápu. Ale každý si musí vyhodnotit priority. Vlastní zdraví je na prvním místě. Jinak souhlasím s Mirkem Vaňkem.
Ivo, nastat mohou tři případy.
1) Budete učit s rouškou, respirátorem a žáci totéž prezenční formou.
2) Pandemie dosáhne koeficientu 2 a přijde na řadu distanční výuka.
3) Risknete to, žáci budou mít roušky a respirátory a vy budete mít štít (potvrzení obvodního lékaře a specialisty).
Jinak Vás plně chápu. Už to není žádná sranda, rýmička, kašlíček, chřipečka pro kantory nad 45 let. Téměř každý má nějaké zdravotní potíže a je ohrožen jeho život. Proto kvituji aspoň tuto částečnou ochranu. Doufám, že mně respirátor vydrží aspoň těch avizovaných 8 hodin.
Školství a učitelé jsou zajímaví vždy jen před volbami.
A proto za každou cenu vydržet do voleb a pak již ať je třeba potopa.
Čekám na těch slíbených 10 respirátorů.
Okomentovat