Doporučení pedagogických poraden k poskytování podpůrných opatření pro handicapované děti by od příštího roku mohli posuzovat pracovníci, které by tím pověřilo ministerstvo školství. Úřad to navrhl v novele zákona, která je nyní v připomínkovém řízení. Opatření by podle něj mělo vést k omezení nynějších rozdílů v práci poraden v různých krajích. Do systému podpory znevýhodněných žáků by se dle novely měl zapojit více také úřad sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD). Informuje ČTK.
Celý text naleznete zde
Návrh novely naleznete zde
Návrh novely školského zákona: V inkluzi je třeba sladit poradny a sociální pracovníky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentářů:
"Doporučení z poraden v různých regionech se dle ministerstva mohou nyní velmi lišit. Jeho analýza zjistila, že rozdíly v počtech předepsaných opatření, mezi která patří třeba přidělení asistenta, doučování či různé pomůcky, jsou u podobných žáků v krajích mezi jedním a devatenácti."
Možná se před zavedením inkluze měli napřed pracovníci PPP pořádně jednotně proškolit, aby věděli, co se po nich vlastně chce.
"Navrhován je proto vznik posuzujících pracovišť, zřízených ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, které sjednotí postup doporučování podpůrných opatření. Posuzující osoba by měla mít na vyjádření k doporučení lhůtu 30 dnů."
Takže v konečném důsledku bude o podpůrných opatřeních žáka rozhodovat někdo, kdo ho vůbec neviděl, a vše se ještě o měsíc oddálí?
"Pokud by rodiče nereagovali na doporučení školy navštívit poradnu ani po písemném oznámení do 30 dnů od jeho doručení, měla by škola zajistit poskytnutí poradenství sama. "
Jasnačka, hodíme povinnosti rodičů na školu.
"Nové nastavení systému by mohlo vést k omezení počtu přidělovaných asistentů pedagoga v běžných školách"
Aha, tak tady je jádro pudla.
Když už se furt kecá o tom Finsku, proč se probůh neispirujeme tam, kde to údajně všechno funguje přímo na škole?
Okomentovat