K 1. lednu 2020 dochází ke sloučení Národního ústavu pro vzdělávání a Národního institutu pro další vzdělávání a vzniká příspěvková organizace řízená MŠMT Národní pedagogický institut České republiky (zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků) – zkratka NPI ČR. K této změně dochází na základě Opatření ministra školství, mládeže a tělovýchovy Roberta Plagy č. j. MSMT-33358/2019-1 z 30. října 2019.
NPI ČR je školským vzdělávacím, metodickým, výzkumným, odborným a poradenským zařízením pro řešení otázek předškolního, základního, středního a vyššího odborného vzdělávání, základního uměleckého, jazykového, neformálního, zájmového a dalšího vzdělávání. Poskytuje vybraná studia ke splnění kvalifikačních předpokladů a studia ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů, je pověřen funkcí revizního pracoviště a vedením a zveřejňováním Národní soustavy kvalifikací.
V hlavní činnosti se budeme zabývat především těmito oblastmi podpory:
- Tvorba kurikula a kurikulárních dokumentů ve vymezených oblastech;
- Zajišťování recenzních posudků pro učebnice;
- Příprava a realizace DVPP vč. metodických opor hlavně ve státních prioritách;
- Podpora řídících pracovníků škol a školských zařízení;
- Podpora síťování škol a dalších aktérů;
- Metodická podpora v oblasti preventivní, pedagogicko-psychologické, speciálně pedagogické péče atd.;
- Podpora a rozvoj kariérového poradenství;
- Podpora nadání a pedagogických pracovníků v oblasti práce s talentovanými žáky, organizace soutěží a přehlídek;
- Podpora vybraných činností v oblasti mládeže a pedagogických pracovníků pracujících s mládeží v zájmovém a neformálním vzdělávání;
- Analytické, výzkumné a evaluační činnosti;
- Zajišťování metodické a odborné spolupráce v oblasti jednotných závěrečných zkoušek, přijímacích zkoušek a maturitních zkoušek;
- Realizace projektů ESIF atd.
Celý text naleznete zde
Od ledna pod novým názvem: Národní pedagogický institut České republiky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
4 komentářů:
"Analytické, výzkumné a evaluační činnosti;"
To chci vidět. Jeden bodík z mnoha. Takže zase plácání bez relevantních podkladů. Bez kvalitních dat je veškerá činnost na dvě věci.
Na tohle by úplně stačila pedagogická komora.
Zase další "moudré hlavy" za plat, který se může učitelům jenom zdát.
A podle těch bodů je zjevné, že učitelům (jako poslednímu článku v řetězci) narostou tuny a tuny papírů a nesmyslných školení "pro papír".
AŽ ZBLBNEME, KOUPÍME SI PASTELKY A BUDEMEM SI BARVIT. JAK ŘÍKAL MLADÝ DOKTOR ŠAFRÁNEK!
PEDAGOGICKÁ DEVASTACE ČESKÉHO ŠKOLSTVÍ POKRAČUJE A NABÝVÁ PITORESKNÍ PODOBY
Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2018/2019 – Výroční zpráva ČŠI
http://www.ceskaskola.cz/2019/12/kvalita-efektivita-vzdelavani.html
Tomáš Zatloukal: Nedivme se, že výuka není pro žáky motivující a že je škola nebaví
http://www.ceskaskola.cz/2019/12/tomas-zatloukal-nedivme-se-ze-vyuka.html
Stanislav Štech: Magické legislativní zkratky ministerstva školství
http://www.ceskaskola.cz/2019/12/stanislav-stech-magicke-legislativni.html
Od ledna pod novým názvem: Národní pedagogický institut České republiky
http://www.ceskaskola.cz/2019/12/od-ledna-pod-novym-nazvem-narodni.html
Jojo, slučování bez synergie, zato s tajně plánovanými ztrátami. To je další nepovedený pokus z malostranské dílny. A lidi? O ty jde až v poslední řadě. Jak říkal Hamáček v Černejch baronech - "Halík, lidí je jak sraček!". To je ten moderní přístup dalšího z nejlepších ministrů školství.
Okomentovat