„Domácí školství“ nabírá na popularitě

úterý 6. srpna 2019 ·

Čím dál víc českých rodičů má pocit, že tradiční škola v jejich potomcích hasí kreativitu a formují je do hromadné šablony. V září 2015 bylo individuálně učených dětí 1339, loni už 3232. „Přibývá i dětí, které se pod hlavičkou domácího vzdělávání učí ve skupinkách pod vedením učitelky, v komunitních školách,“ říká Judita Kapicová, pedagožka z Asociace domácího vzdělávání. Tématu se věnují Lidové noviny.


Judita Kapicová (skav.cz)
Důvodů, proč se rodiče rozhodnou pro tento typ vzdělávání svého potomka, je několik. Zpravidla jde o to, že rodina často cestuje nebo jde o rodinu vícejazyčnou. Z nedávného vyšetřování České školní inspekce ale vyplývá, že rodiče se nejčastěji rozhodnou pro individuální výuku proto, že chtějí jiné vzdělávací metody, než uplatňuje škola.

Domácí vzdělávání propaguje i organizace Škola pro mě. „Četla jsem, že učitelka v první a druhé třídě se intenzivně a individuálně během dne jednomu dítěti věnuje jenom sedm minut. Říkala jsem si, že těch minut zvládneme rozhodně více,“ sdělila před nedávnem na konferenci zakladatelka organizace Veronika Vieweghová.

Rodiny, jejichž děti se vzdělávají doma, se velmi často setkávají a výuku dětí si rozdělují. „V domácím vzdělávání jsou rodiny z celého spektra společnosti a používají prvky všech existujících vzdělávacích směrů. Každé dítě ale musí plnit školní vzdělávací programy té školy, do které je přijaté. Proto unschooling v plném rozsahu v naší zemi s povinnou školní docházkou možný není,“ naráží na další ze směrů výuky Judita Kapicová.


Celý text naleznete v Lidových novinách

1 komentářů:

laimes řekl(a)...
7. srpna 2019 v 8:41  

tzv domácí učení vpodstatě maskuje soukromé školství jehož rozvoj stát brzdí