Strašákem maturantů zůstává matematika

neděle 14. dubna 2019 ·

„Učíme studenty zvládat testy z matematiky, ale pak zbývá menší prostor na to, co bychom učit skutečně měli. Matematika je o logickém uvažování, a ne o testech. Forma testování je to nejhorší, co může být,“ uvedl v reportáži Práva ředitel Střední průmyslové školy stavební Vilém Zeiner s tím, že také nelze najít v případě matematiky společný jmenovatel pro gymnázia, odborné školy a učiliště s maturitou.


Vilém Zeiner (linkedin.com)
Strašákem je matematika i přesto, že maturita z ní zas až tolik znalostí nevyžaduje. „Některé příklady, třeba slovní úlohy, jsou téměř na úrovni žáků 9. třídy základní školy,“ připouští ředitel šumperského gymnázia Milan Maceček.

Někteří studenti však podle něj pro matematiku prostě nemají vlohy. „Pro ně je těžká i základní úroveň. I když jim dáte příklad pětkrát, pošesté udělají nějakou chybu,“ dodává Mareček.

Přestože je sám matematik, nemyslí si, že zavedení povinné maturity z matematiky by bylo rozumné. „Je otázka, zda by to nebylo limitující pro děti šikovné na jazyky. Nebo jejich zájem prostě směřuje jiným směrem,“ doplnil Maceček s tím, že na odborných školách by to mohlo vést k potlačení odbornosti.


Celý text naleznete zde

0 komentářů: