Vzdělávací systém v Česku neodpovídá potřebám 21. století, a je proto potřeba ho zkvalitnit. Aby reforma fungovala, měli by se na její podobě shodnout odborníci se zástupci všech politických stran. Důraz by se měl klást na růst platů pedagogů, větší podporu ředitelů a pedagogických fakult a revizi učebních plánů, podle kterých školy učí. Na semináři k auditu vzdělávacího systému v ČR, který připravila společnost EDUin, se na tom v Senátu shodli odborníci i politici. Informuje ČTK.
Celý text naleznete zde
Odborníci ve shodě s politiky: Vzdělávací systém v Česku neodpovídá potřebám 21. století
úterý 30. dubna 2019
·
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
6 komentářů:
Představa, že se školství magicky zlepší "reformou" a "penězi", je podivná. Ty lidi (učitele, ředitele) musíte vzdělat, vytvořit jim podmínky, poskytnout pomoc (s nemotivovanými, nezvladatelnými). A přestat si myslet, že učitel zvládne svoji práci a zastane i psychologa, sociálního pracovníka, autoritu, vychovatele nápravného zařízení, doučovat, motivovat atd. dohromady (za stále podprůměrný VŠ plat).
Souhlas s panem Keršlágerem.
"Reforem" jsme zažili tolik, že kdyby byla jen polovina z nich aspoň z poloviny úspěšná, i tak už bychom museli mít nejlepší školství na planetě. Takže reformami to asi nebude.
Cituji:
Proto je třeba zvýšit atraktivitu učitelské profese růstem platů a podporou pedagogických fakult, které by měly lépe připravovat budoucí učitele na jejich povolání, řekl Plaga.
Což před nedávnem jasně demonstroval odmítnutím opozičního návrhu na zvýšení platů už dříve, nežli "slíbil".
Nebo nyní návrhem na zrušení funkce zástupce pro praktickou výuku na odborných školách, jak je uvedeno v paralelním článku.
Zkrátka spousta keců "odborníků" a politiků, ale výsledek tušíme už teď.
Ano spousta keců.
Vzdělávání pro 21 století je jasné. Co největší vzdělanost a výchova k pracovitosti. Co největší rozhled v oblasti jevů(přírodní jevy a humanitní souvislosti), ovládání myšlenkových postupů(matematika), komunikativnost(jazyky) a využívání ICT.
Pro ty, co toho nejsou schopni, výcvik v konkrétních dovednostech.
Nic nového nevymyslíte. Myslet si, že se budou všichni povalovat, planě plkat a pečení holubi jim budou létat do úst je hodně naivní.
Živit se lovem či sběrem ovoce si mohou dovolit jen některé kmeny v pralesích či v tichomoří a to jen tak dlouho než je dožene civilizace.
Bez práce bude jen hladomor a války. Lidí je moc a zdroje jsou omezené. A když půjde o přežití zvítězí technologie.
poslední reforma byla ve 48 "nejedlého",avšak s ním měla společného pouze to,že ji formálně jako min škol ve vládě předložil k odklepnutí,jinak byla vypracována na min informací kopeckého za pouhé 4 !!!! měsíce, pak následovala v pol 70. "množinovka" ale to bylo pouhé zpestření,zadání nové reformy vzešlo v 81 ze sjezdu ovšem ,po tomto sjezdu upadli všichni do latergie a začali na vše kašlat a když přišel sjezd 86,tak se všichni shodli že se na vše definitivně vyprdnou,protože to do dvou let půjde do kytek,takže dodnes fungujeme na fundamentu dědka nejedlého....
školská reforma musí vycházet ze školské politiky, a ta musí vycházeti z politiky státní,čili nejprve se musejí dohodnou politikové, jak má vypadat stát a společnost za 30 let a pak na základě tohovypracovat, jak v tom bude vypadat školství a poté zadat mšmt vypracování školské reformy
Stát by měl uznat, že nic neví a nic neumí, a vzdát se řízení školství. ////
Způsobem, jakým stát "řídí" školství, půjde všechno do kytek do deseti let. Nejspíš už dříve. Kdo bude chtít pro potomky kvalitní vzdělání, musí si ho obstarat sám. Soukromé školy, cizina. ////
Cermatská státní maturita na inkludovaných státních školách bude leda certifikátem debility a nezájmu rodičů. ////
Okomentovat