Filip Pertold: Z návrhu hejtmanů je zřejmé, že cítí nostalgii po selektivním socialistickém školství

sobota 19. ledna 2019 ·

„Návrh tzv. cut-off skóre, s kterým přišli hejtmani, do tohoto konceptu plně zapadá: uděláme hranici, která na základě nějakých testů rozdělí děti na úspěšné a neúspěšné, tedy na ty, které se dostanou na střední školy, a ty, které ne – a jedeme dál. Hlavně abychom zaplnili učňáky, o jejichž přidané hodnotě nevíme prakticky nic. Co však víme jistě, je, že absolventi učňáků mají vyšší šanci být nezaměstnaní než jejich kolegové, kteří mají maturitu. To nezavdává k přílišnému optimismu,“ píše Filip Pertold z think tanku IDEA v MF DNES.

Filip Pertold (nfneuron.cz)

Pertold mimo jiné píše:

Zkušenosti s cut-off skóre ze zahraničí jsou veskrze negativní. Vede učitele k tomu, aby posunuli oblíbené děti těsně nad hranici, protože měly zrovna špatný den při vyplňování testu. To se dělo i ve Švédsku, které je jinak známo svou poctivostí...

Z návrhu hejtmanů je zřejmé, že cítí nostalgii po selektivním socialistickém školství, jež mělo hlavně vychovat režimu poslušné jedince bez širšího rozhledu, kteří především splní plán v těžkém strojírenství. Počet gymnazistů byl nízký, protože se do továren a pro fungování režimu nehodili. Současným politikům by takový model školství vyhovoval. Absolventi by jim nemluvili do práce, volilo by se dle jednoduchých marketingových kampaní, protože by se nikdo nenaučil v demokracii pohybovat.


Celý text naleznete v MF DNES

42 komentářů:

laimes řekl(a)...
19. ledna 2019 v 8:22  

komunistické centrálně plánovaná ekonomika věděla kolik potřebuje vysokoškoláků,středoškoláků,kvalif a nekvalif dělníků,také věděla kolik procemt populace je schopno dosáhnout jaké úrovně,tedy pouze cca 10% lidí je schopno zvládnout vš svým iq,ne všichni to však chtějí,pouze 5%,systém potřeboval 12% což bylo i směrné číslo,zájemců populace bylo 20% a odtud pak celý systém,dnes nemáe cenrplán ekonomiku tudíž stát nemusí nic plánoat a vše podléhá ruce trhu,jelikož jsme montovnou potřebujeme vč mnohem méně než před 89 a sš skoro vůbec,naše školství na to 25 nereaguje

soumar řekl(a)...
19. ledna 2019 v 19:00  

Z mého pohledu praktika a VŠ učitele je spíš problém v neprůchodnosti systému. A to ve dvou rovinách. Jednak samotných přechodů žáků a studentů z jedné školy na druhou; systém by měl umožňovat lidem, kterým se v hlavičce rozbřeskne o rok později než vrstevníkům, změnit školu třeba za absolvování drsných rozdílových zkoušek.
Druhý aspekt je odrazování studentů méně ochotných podstoupit "nudné" obecné vzdělávání skrze prodlužování školní docházky, typicky holka, kterou bavilo pomáhat lidem a za "starého systému" celkem neproblematicky šla na zdrávku, je dnes mučena na nějaké všeobecné střední škole spoustou teoretických žblabuňků a spolehlivě ji to odradí.
Samotná bariéra cut-off skore (která je imho nezbytným motivačním prvkem) by mnohem spíše měla existovat na výstupu ze školy (a to i základní) než na vstupu.

laimes řekl(a)...
20. ledna 2019 v 9:43  

chaos se stále prohlubuje a do školské reformy nikdo stále nemá odvahu

E.Kocourek řekl(a)...
20. ledna 2019 v 9:49  

Reformátorů s odvahou je plný Eduin, a kdyby to bylo málo, Soros hbitě dodá další desítky či stovky. Naštěstí se školy stále ještě dokážou bránit. Kupodivu ... ////

Michal Komárek řekl(a)...
20. ledna 2019 v 10:09  

To už jste nám tu relativně dlouho nepřipomínal, pane Kocourku - konspirace o Sorosovi. Tak s tím ani nezačínejte. Děkuji.

poste.restante řekl(a)...
20. ledna 2019 v 11:16  

Pane Kocourku, už byste měl vědět, že na těchto stránkách je povoleno psát jen o některých konspiracích...
;-)

Michal Komárek řekl(a)...
20. ledna 2019 v 11:21  

poste.restante

Mám sice opakovanou zkušenost, že diskuse s Vámi nikam nevedou, nicméně: O kterých? Děkuji!

poste.restante řekl(a)...
20. ledna 2019 v 11:51  

Já mám zase opakovanou zkušenost, že nikam nevedou diskuse s cenzorem.
Nicméně
- v poslední době třeba ty o ruských a proruských "spiknutích", včetně těch na nejvyšších úrovních
- v minulosti pak ta protiromská a protiimigrantská, samozřejmě.

Přitom by opravdu stačilo, abyste byl tak laskav a nechal čtenáře, aby si názor utvořili sami a nevstupoval do diskusí hned, jakmile se Vám rozbliká světýlko.
Překvapivě by totiž mnozí souhlasili s tím, co je zde povoleno psát.
I bez kontroly čistoty myšlení.

Existuje zřejmá a snadno detekovatelná hranice mezi objektivitou a aktivismem.
A redaktor objektivního webu nesmí být aktivista.

Vám to tak samozřejmě nepřipadá, protože si nejste schopen uvědomit svou jednostrannou zaměřenost a neobjektivnost.
Jenže když má člověk zkušenosti z časů totalitních s tím, jak směly být zveřejňovány jen některé názory, nedá mu to, aby mlčel.
Vždycky aspoň jednou za čas se neudržím, když se toho nastřádá za předchozí měsíce.
I když vím předem, že je to zbytečné.

Teď dávají na ČT2 seriál Příběh služebnice. Dobrý byl i film a skvělá je kniha.
Zkuste se podívat a pak si odpovědět na otázku, na které straně byste asi stál.
Ostrakizováním některých názorů to začíná...

Michal Komárek řekl(a)...
20. ledna 2019 v 12:03  

poste.restante

Ano, dalo se to čekat - Vaše obvyklá míra manipulace. Myslím, že jste si dobře vědom rozdílu mezi pravidly diskuse, která stanovují nějaké mantinely věcnosti, slušnosti, případně souladu se zákonem a mezi cenzurováním "nepohodlných názorů". K tomu druhému na ČŠ nedochází, byť byste to opakoval třeba stokrát.

poste.restante řekl(a)...
20. ledna 2019 v 12:55  

Myslím, že jste si dobře vědom rozdílu mezi pravidly diskuse, která stanovují nějaké mantinely věcnosti, slušnosti, případně souladu se zákonem a mezi cenzurováním "nepohodlných názorů".
Ano. Myslím, že já si toho rozdílu vědom jsem.
Stejně tak jako jsem si vědom, v čem spočívá role moderátora diskusí a editora webu.

K tomu druhému na ČŠ nedochází, byť byste to opakoval třeba stokrát.
To ať posoudí Vaši čtenáři a nikoliv Vy sám, pane Komárku.
Pro mne je signální úrovní to, že z diskusí na tomto webu odešli mnozí slušní a vzdělaní diskutující. Zdůrazňuji SLUŠNÍ a objektivní.

Opakovaně se dopouštíte neobjektivních a zaujatých vstupů do diskuse z (mocenské) pozice jejího moderátora, či přímo mazání některých příspěvků jen proto, že Vám nekonvenují.

A to, že na to poukazuji, není manipulace.
Byť byste to opakoval třeba stokrát.


Pane Komárku, můžete vlastními slovy popsat, kde leží ona "zřejmá a snadno detekovatelná hranice mezi objektivitou a aktivismem"?

soumar řekl(a)...
20. ledna 2019 v 12:57  

Nechci se vměšovat do jistě zajímavé výměny názorů o původcích a hybatelích, ale dle mého názoru by racionální diskuse měla být především o myšlenkách, názorech a faktech. Jestli něco vymyslel, podporuje nebo platí Soros nebo Choroš, je jednak nezajímavé, jednak nedůležité (věc může být sama o sobě užitečná, ať ji podporuje kdokoliv), jednak v intencích zdejšího prostoru neověřitelné a nedává smysl se tím zabývat.

Michal Komárek řekl(a)...
20. ledna 2019 v 13:00  

Ano, souhlasím, poste.restante - v tomto případě to od Vás není manipulace, prostě to není pravda. Tak jednoduché to je. Stejně jako to, že v této diskusi, jak jsme oba předpokládali, nemá smysl pokračovat. Hezký den!

poste.restante řekl(a)...
20. ledna 2019 v 13:23  

Soumar
Možná překvapivě pro Vás s Vámi souhlasím, pokud se týká onoho inkriminovaného komentáře pana Komárka z 20. ledna 2019 10:09.
Ze strany pana Kocourka šlo tak trochu o popíchnutí směrem k EDUINu a "odborníkům", kteří se masově rekrutují především z neziskovek a to především těch, na jejichž financování se podlí OSF.
Takových vtípků a narážek tady najdeme v diskusích stovky a tisíce. V obou směrech, dlužno podotknout.

Mně ale přišlo především ZBYTEČNÉ to okřiknutí ze strany pana Komárka, jakožto moderátora diskuse.
Hlavně ale je to už zase nejmíň popadesáté za poslední dobu, kdy k takové jeho rekci došlo.
No a u mne zase sehrála tahle poznámka roli oné pověstné poslední kapky.
I když uznávám, že takovou mou reakci si zasloužily spíše mnohé "vstupy" moderátora, ke kterým došlo už dříve, nežli tento poslední.


V obecné rovině s Vámi už tak úplně nesouhlasím.
Pokud je zde někdo prezentován jako "odborník" a někdo zná relevantní informace, které jeho odbornost zpochybňují, pak není chybou když své pochybnosti zveřejní.

Pokud je nějaká myšlenka někým propagována, či prosazována, pak nikdy není od věci znát i pozadí a souvislosti, včetně těch, kdo propagaci daných názorů sponzoruje.
Třeba jen proto, abychom si mohli říci, že na tom skutečně nezáleží.
Naopak pokud tyto souvislosti známy nejsou, otvírá to prostor pro různé spekulace.


Uvedu to na příkladu.
V médiích se objeví výsledky výzkumu, které dokladují pozitivní vliv pití kávy na lidský organismus.
Trochu jinak ale budou informace působit, když vyjde najevo, že "výzkum" byl sponzorován svazem dovozců kávy. Možná jsou data objektivní a nezpochybnitelná. Ale je dobré vědět i to ostatní.

poste.restante řekl(a)...
20. ledna 2019 v 13:25  

v této diskusi, jak jsme oba předpokládali, nemá smysl pokračovat
Jistěže. V tom se přece shodneme už od jejího začátku. :-)

Tak zase příště.
(Až mi "přeteče pohár".)

Hezký den

Tajný Učitel řekl(a)...
20. ledna 2019 v 14:14  

Re: Povolené konspirace

"- v poslední době třeba ty o ruských a proruských "spiknutích", včetně těch na nejvyšších úrovních
- v minulosti pak ta protiromská a protiimigrantská, samozřejmě."

O ruských a proruských spiknutích vydává prohlášení BIS. Taky je zřejmě plná konspirátorů. Takový ten čecháčkovský deep state. No a tovaryšč Zemanovič má prostě Rusko rád, stejně jako má jeden rád smažené kuře.

Protiromská konspirace neexistuje. Přizpůsobiví jsou náhle nepřizpůsobiví co se týká Romů, ať už dětí, nebo dospělých a aplikují s gustem princip kolektivní viny.

Na protiimigrantskou konspiraci se musíte pane zeptat toho důchodce z spd. Ten ví své. Namísto na zahrádce, v lochu.

Z tohoto webu odešli nostalgici po starých časech, kterým nevoněla kritika majestátu, nabubřelé zneuznané kapacitky z elitních ústavů a centralističtí aparatčíči, toužící po vzájemné bublině na poplácávání, budiž jim jejich bubble lehká.

poste.restante řekl(a)...
20. ledna 2019 v 17:34  

Z tohoto webu odešli nostalgici po starých časech, kterým nevoněla kritika majestátu, nabubřelé zneuznané kapacitky z elitních ústavů a centralističtí aparatčíči, toužící po vzájemné bublině na poplácávání,

Jmenovitě:
Nico Pytlík, Ygrain, Karvaiová, Kostečka, Soukal, Sotolář, krtek, Anonymní z 21:30, Adamová,... samí nostalgici, kteří nesnesou kritiku

Někteří odešli úplně, někteří své angažmá zde silně omezili, někteří "byli vymazáni"

Na jejich konto ovšem lze činit z tajné nevymáchané ústní dutiny nejapné až urážlivé poznámky o "aparátčících" a "zneuznaných kapacitách".
Za poklidného mlčení administrátora webu

Který ovšem v jiných případech startuje téměř stejně rychle, jako hotovostní letka.
Viz třeba:
http://www.ceskaskola.cz/2017/08/obchodni-centra-skoly-i-letiste-na.html
http://www.ceskaskola.cz/2018/08/ucitelka-pred-zaky-mluvila-o-veganstvi.html

...budiž jim jejich bubble lehká.
Hlavně, když zdejší protežanti mají tu svou bublinu, nad jejíž neporušeností webmaster bdí a Tajný ji včas svými ... přifoukne.

No nic. Odhadem tak jednou za půl roku je toho tady na mne už moc a okomentuji zdejší "pravidla".
Myslím, že pro objektivní představu už není potřeba nic víc dodávat.

Tajný Učitel řekl(a)...
20. ledna 2019 v 19:05  

Vyjmenoval jste je vy. Na cenzuru a protežanty se musíte optat jinde kolego. Štěkáte na špatný strom.

tyrjir řekl(a)...
20. ledna 2019 v 20:10  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
poste.restante řekl(a)...
21. ledna 2019 v 0:25  

Ano, vyjmenoval jsem je já.
Aby bylo jasné, koho jste měl tu drzost urážet.
Dlužíte jim omluvu. Pokud víte, co to je.
V mé přítomnosti se už nepokoušejte urážet alespoň výše zmiňované dámy, kterým nesaháte ani po kotníky. Pánové si s Vámi vyřídí své účty sami, pokud jim za to vůbec budete stát.

Štěkání a poštěkávání taktéž přenechám Vám. Jste v tom jedinečný.

Tajný Učitel řekl(a)...
21. ledna 2019 v 7:30  

Mýlíte se, strážce pořádku. Začal jste s odchodem lidí odsud kvůli údajné cenzuře. No a já vím, že údajný odchod zmíněných lidí odsud nebyl motivován zásahy editora, nýbrž snahou vyhledat názorově blízkou platformu, kde by nedocházelo k tolika názorovým střetům. což se jim také podařilo. Cenzura a podobné plky, byly jen průhlednou zástěrkou ješitů k nafrněnému vycouvání z nepohodlných diskuzí. Výše zmíněné dámy jste vyjmenoval vy, ne já. Máte-li pocit, že se hodí do jedné z kategorií, je to vaše právo. Nesahám jim nikam, natož po kotníky, děkuji pěkně.

poste.restante řekl(a)...
21. ledna 2019 v 9:06  

No a já vím, že údajný odchod zmíněných lidí odsud nebyl motivován zásahy editora, nýbrž snahou vyhledat názorově blízkou platformu, kde by nedocházelo k tolika názorovým střetům. což se jim také podařilo.

Cituji:
Zdeněk Sotolář řekl(a)...
24. listopadu 2017 19:10
Situace na České škole je tristní. Oslabil informativní obsah webu směrem ke školství a osobní souboje střídá mizení příspěvků, které ani zdaleka nebyly vulgární či urážlivé (například ten anonymní, který zmizel mezi mými glosami výše). Tento trend se neobjevil nyní, ale eskaluje. Věcná diskuse (byť vedená často na tělo) se krčí pod tímto balastem a stává se zcela nepřehlednou. Někdy to vypadá, jako by právě o ni už nebyl ani zájem. Řešení nenabízím, řešení neznám a není mým úkolem řešení hledat. Ale zároveň nevidím důvod, proč tu dále setrvávat.

Jana Karvaiová řekl(a)...
24. listopadu 2017 19:13
Asi takto, zmizí ještě jeden příspěvek a také odcházím.
myslela jsem, že žiji v demokratické zemi. Není to pravda, alespoň ne všude.Pokud se přestěhuji, tak na Pedagogické Info.

Eva Adamová řekl(a)...
24. listopadu 2017 20:48
Pane Komárku, nešly by do kategorie SPAM zařadit i Vaše příspěvky? Většinou jsou nevěcné a bohužel i urážlivé. Ono se totiž, což možná netušíme, dá urazit i arogancí a nadřazeností, kterou vůči většině diskutujících na ČŠ prostřednictvím svých příspěvků a prostřednictvím mazání neškodných příspěvků jiných diskutujících vyjadřujete. Je mi Vás líto, chybí Vám smysl pro humor, nadhled, alespoň částečná znalost problematiky našeho školství. A proto bohužel musím konstatovat, že správcovství ČŠ je nad Vaše síly.

PUR řekl(a)...
24. listopadu 2017 20:52
"...Nechci a nemohu nechat tuto diskusi napospas agresivním nevěcným provokatérům, (byť jich tu naštěstí je velmi málo)..."

Nevím, zda si to uvědomujete, pane Komárku, ale z vašeho vyjádření vyplývá nedůvěra ke čtenářům webu Česká škola. Podle vás čtenáři nejsou schopni si samostatně zhodnotit články a diskuzi, a proto jste tu VY, abyste je zachránil. Poznámka v závorce váš přístup jen umocňuje - co by si holenkové a holenky počali, kdyby těch "nevhodných příspěvků" bylo více a kdybych je vydal na pospas...

Nejsem už nejmladší, zhruba polovinu života jsem prožil v minulém režimu, druhou polovinu v režimu novém. Naučil jsem se postarat se sám o sebe, nečekat, že za mne někdo něco udělá. Pokud jsem narazil na problém, obtíž, neočekávanou skutečnost, musel jsem se s nimi nějak popasovat. Nezhroutil jsem se, netřískal jsem pěstičkami, nevyřvával jsem, že tohle se nesmí... proto nestojím o vaši ochranu. Také jsem se naučil rozeznávat, když se mnou někdo manipuluje a nebo se o to snaží. To mi dost vadí.
Víte, pane Komárku, mám vlastní hlavu a názory druhých si vyhodnocuji sám. A jsem velmi alergický na to, jak se snažíte čtenáře webu Česká škola "ochraňovat" před těmi "nesprávnými" názory. Ta správnost/nesprávnost záleží jen na vás, že? Kam bychom došli, kdyby nám lidé nesprávně mysleli, že? Netušil jsem, že se historie bude tak rychle opakovat.

"...Je škoda, jestli se jim podaří odradit seriosní diskutující..."
Mne osobně spíš odrazuje váš přístup, kdy eliminujete vám nepohodlné názory.

Pane Komárku, vaše působení na webu Česká škola je hotové neštěstí.
PUR

poste.restante řekl(a)...
21. ledna 2019 v 9:08  

Pokračování:
jir řekl(a)...
24. listopadu 2017 22:08
Sbohem Česká školo!

Ygrain řekl(a)...
27. listopadu 2017 9:49
""Nechráním" čtenáře před "nesprávnými názory", nýbrž před vulgaritou, nevěcnými výkřiky, agresí, která smysl a plynulost diskuse ničí."

A vy jste si ještě nevšiml, že vaše "ochrana" ničí diskusi daleko více, a že dospělí, svéprávní diskutéři vám o vaši "ochranu" ani v nejmenším nestojí?

poste.restante řekl(a)...
27. listopadu 2017 10:21
To je pane Komárku do nebe volající lež.¨
Odmítám tvrzení, že Anonymní z 21:30 chce systematicky likvidovat diskusi.
(Já vím, já vím. Nejmenoval jste ho konkrétně atd. atd. - Přesto všichni víme, oč se tady hraje.)
On pouze systematicky až zarputile vkládá stejné, ale naprosto relevantní otázky a komentáře, které Vy mu systematicky mažete bez ohledu na jejich obsah.
Nedělal by to, kdybyste jeho příspěvky nemazal.
I jeho "agresivita" je vyvolanou reakcí.
Je snadno dohledatelné v archivu, že jeho komentáře byly v minulosti věcné a nevulgární.

Z Vás by měl Orwell opravdu "radost".


blíže pro zájemce, včetně páně Komárkových odpovědí - viz:
http://www.ceskaskola.cz/2017/11/julie-hrstkova-skoly-ustrnuly-v-minulem.html
http://www.ceskaskola.cz/2017/11/omluva-ctenarum-za-komplikace-pri.html

Lidé, kteří zde přestali přispívat do diskusí tak neudělali proto, že se báli své názory konfrontovat s názory jiných, ale proto, že jejich příspěvky byly mazány a mazány byly i příspěvky jejich oponentů, takže diskuse, ve kterých část příspěvků chyběla, se stávala nesmyslnou.

Víte Tajný, dokud jste jen prezentoval, z mého pohledu pokřivené vidění světa, mohl jsem Vás brát alespoň jako čestného oponenta.
Pokud ale chcete lhát a překrucovat skutečnost, nemíním s Vámi dále ztrácet čas.

Blahopřeji k nominaci na cenu "Zlatý ovčáček".
Hezký den

Michal Komárek řekl(a)...
21. ledna 2019 v 9:17  

poste.restante

Ano, jako obvykle - notná dávka manipulace. Vytrháváte z kontextu, píšete nepravdy, možná i záměrně lžete. Navíc - sice souhlasíte s tím, že nemá smysl v té diskusi pokračovat, ale pokračujete v ní, respektive pokračujete v útocích a urážkách. Už by to mohlo stačit, ne? Hezký den!

Jana Karvaiová řekl(a)...
21. ledna 2019 v 9:22  

Dnes udělám výjimku, abych uvedla vše na pravou míru.
OPRAVDU JSEM ODEŠLA Z ČESKÉ ŠKOLY KVŮLI NEHORÁZNÉ CENZUŘE.
Víc netřeba psát.
Snad jen to, že kdo čte třeba Pedagogické info ví, že si tam lidi nijak navzájem nepřitakávají. Tudíž obvinění z toho, že odsud lidé odešli proto,že nesnesli jiné názory je mediální manipulace. Kterou podporuje i posledním komentem pan Komárek.
Sbohem.

Michal Komárek řekl(a)...
21. ledna 2019 v 9:40  

Paní Karvaiová, Vy jste odešla kvůli tomu, co nazýváte "nehoráznou cenzurou". A já nemám důvod nic měnit na tom, jak přistupuji k moderování diskuse na ČŠ v zájmu ochrany věcnosti a slušnosti. Doufám jen, že se nebude opakovat divoký útok na diskuse na ČŠ z konce minulého roku. Hezký den!

Michal Komárek řekl(a)...
21. ledna 2019 v 9:55  

Oprava: Z konce roku 2017...

poste.restante řekl(a)...
21. ledna 2019 v 10:17  

Pane Komárku,
nepokračoval jsem v diskusi s Vámi, jak snad lze snadno pochopit z obsahu diskusních příspěvků, ale reagoval jsem na lži a urážky Tajného, které Vy jste nechal bez povšimnutí.

Nebo snad výrazy "nabubřelé zneuznané kapacitky z elitních ústavů" a "centralističtí aparatčíči, toužící po vzájemné bublině na poplácávání" jsou zcela v pořádku, když se používají v souvislosti s lidmi, z nichž mnozí patří mezi kvalitní profesionály a lidi požívající ve svém prostředí zasloužené úcty a respektu?
Kdyby podobné výrazivo použil třeba pan Doležel, už byste jej peskoval jako malého kluka.

Místo toho obviňujete mne z manipulací a lží, ačkoliv uvádím přímé odkazy na diskuse, kde se může kdokoliv přesvědčit o obsahu celé diskuse i jejím kontextu, včetně Vašich vlastních reakcí. (Což jsem i v textu zdůraznil.)
Tak v čem spočívá moje "manipulace"?
Také bych prosil uvést konkrétní slova urážek, kterých jsem se, podle Vás, dopustil.

A vyprosil bych si, abyste mne okřikoval.
Za léta letoucí, kdy přispívám do diskusí na internetu, snad ještě od časů BBS, nikdy žádný moderátor nesmazal můj příspěvek a ani nepovažoval za nutné mne upozornit na nevěcnost, či urážlivost mých vyjádření.
To jste dokázal až Vy. Jedině Vy.

"Divoký útok" z konce roku 2017 byla prachobyčejná reakce na Vámi prováděné zásahy do diskusí, která vyvrcholila právě odchodem (či omezením návštěv webu ČŠ) nejen výše zmiňovaných.
A opět, kdokoliv může pročíst v archivu tehdejší diskuse i předcházející diskuse, (či to, co z nich zůstalo) a učinit si svobodně vlastní názor

Hezký den.

Víc dodávat netřeba.

Michal Komárek řekl(a)...
21. ledna 2019 v 10:22  

Je třeba dodat to, že tentokrát už zřejmě záměrně lžete. V této diskusi skutečně nebudeme pokračovat.

poste.restante řekl(a)...
21. ledna 2019 v 10:39  

Obvinění ze lži - bez důkazů.
Vyhnutí se odpovědi.

Nečekal jsem nic jiného.
Pokud nedostanu na své otázky odpověď, je opravdu zbytečné cokoliv dalšího uvádět.
Premisa z 20. ledna 2019 11:51 platí.

Hezký den

Tajný Učitel řekl(a)...
21. ledna 2019 v 15:43  

Já zde byl častován různými doležely, profesory a nicky, daleko horšími výrazy než "nabubřelé zneuznané kapacitky z elitních ústavů" a "centralističtí aparatčíči, toužící po vzájemné bublině na poplácávání", nehledě na vaše špatně skrývané urážky a přitom jsem na své nynější škole i svých předešlých působištích považován "za kvalitního profesionála požívajícího mezi svými kolegy zasloužené úcty a respektu".

Tohle není o cenzuře, nýbrž o názorovém souznění, osobních sympatiích a antipatiích k různým editorům. Důkazem je že to, co zde vadí, jinde, na "domovském" webu, nevadí. Michal Komárek nikdy nemazal příspěvky na něčí zadání. Tohle nevadí. Oponenti jsou nenormální blbečči a frustráti, duševně choří, nekvalifikovaní amatéři bez maturity, jejichž působení ve škole je zločinem, zbabělci jimž někdo ublížil. Jiní anonymní přitakávači a sprostí hulváti jsou akceptováni, protože souhlasí. Jak prosté.

Přikládám výňatek ze svého staršího blogu, http://tajnyucitel.blogspot.com/2018/01/o-delegitimizaci-ceske-skoly.html

"Potíže nastávají, zaútočí-li tito lidé, říkejme jim třeba samozvaní zachránci vzdělanosti, na samotnou platformu, která poskytuje prostor kritickým hlasům.

Vidíme to všude kolem. Má to dokonce jméno. Říká se tomu delegitimizace médií. Používá to Trump, Okamura, Babiš, Zeman a všichni populisté, jimž se veřejná média se svými nepohodlnými názory pochopitelně nelíbí. V souladu s projevy skupinové hlouposti se tato skupina v pudu mocenské sebezáchovy vymezuje vůči kritice způsobem, který oponenty marginalizuje, vytěsňuje, napadá jejich charakter, profesní způsobilost či psychické zdraví a pokud je ani tímto nemůže umlčet, snaží se alespoň dehonestovat místo, kde se kritika publikuje.

Učebnicový příklad tohoto chování můžeme zaznamenat při sledování dění z posledních dnů mezi učitelskými weby Česká škola a Pedagogické info. Pod záminkou neférové cenzury příspěvků pod články na České škole, vmanipulovala malá konzervativní skupinka vzdělávacích centralistů a "antisluníčkářů" pravidelné přispěvatele k exodu, takříkajíc en masse.

Redaktor webu Česká škola mazal příspěvky, které považoval za spam. Zřejmě to považoval za součást své práce. Fakt, že většina spamových komentářů pocházela z klávesnic této skupinky, je jich ostatně více a jsou schopni několika simultánních výronů třeba pěti obsáhlých nenávistných komentářů za sebou, jim poskytla morální oprávnění k nařčení redaktora z podjatosti, načež nastalo veřejné kamenování par excellance.

Tímto se dosáhlo stavu, kdy se lidé uzavírají ve svých názorových bublinách. Diskuze tím bude trpět, o tom není pochyb. Z názorové polarizace a izolace nikdy nevzešlo nic dobrého. Cíle však bylo dosaženo. Kritici centralizovaného systému byli dehonestováni a (zdánlivě) vytlačeni na mediální a názorovou periferii. Omyl pánové. Diskuze neskončila, nýbrž právě pořádně začíná."




tyrjir řekl(a)...
21. ledna 2019 v 16:23  

Pravdomluvnost pana Komárka a nadmořská výška hladiny Mrtvého moře. To jsou dvě veličiny. J.Týř

Datel řekl(a)...
21. ledna 2019 v 18:27  

Koukám, že Tajnej a Komárek stále válí a vůbec jim to není trapné.

Tajný Učitel řekl(a)...
21. ledna 2019 v 20:04  

Datel. Je mi to trapné a to tak, že velmi. Je mi navýsost trapné zjištění, že vůbec existuje nutnost vysvětlovat elementárně lidský přístup k výběru uchazečů o studium, běžnému hodnocení a měření výsledků vzdělávání.

Je mi ještě trapnější způsob, jakým vzdělaní a úctyhodní lidé reagují na odlišný názor, když zjistí, že jej otřepanými a prázdnými floskulemi, zemanovskými bonmoty či pouhou vahou svého "majestátu" snadno nezmění.

Je mi trapné neustále připomínat fakt, že škola je zde pro žáky a ne naopak, že učitelé přeci nejsou nesvéprávní úředníci, že úředník není dobrý rádce ve věcech vzdělávacích, že centralizací nelze nahradit svobodu, a tak dále, a tak podobně, donekonečna.

Pavel Doležel řekl(a)...
21. ledna 2019 v 20:35  

Tajnej, v Praze existuje spousta gymnázií, na která je velký převis poptávky nad kapacitou. Žáky tedy setřídit musíte. Jestli to budete dělat házením kostkou, nebo jejich převratnou metodou otázek a odpovědí, nebo prostřednictvím testu, na tom nic nezmění. Já preferuji třídit děti podle prokázaných znalostí a dovedností a to považuji za spravedlivé. Jejich subjektivní hodnocení frustráta, který neovládá ani shodu podmětu s přísudkem a z matematiky umí možná tak tu malou násobilku a jinak má představy o světě jako pětileté dítě, mě vůbec nezajímá. To si nechaj na doma. Ať už vybereme metodu náhodnou, sofistikovanou, nebo úplně blbou, stále to ale bude třídění a laťkování. Je dobře, že Cermat vám znemožňuje praktikovat ty vaše ideologické omezenosti o výběru dle vlastního koštu. I kdyby to byla jeho jediná přidaná hodnota, měl by smysl.

Pavel Doležel řekl(a)...
21. ledna 2019 v 21:10  

Pane Komárku, v čem konkrétně pan PR lže?

Datel řekl(a)...
22. ledna 2019 v 11:23  

Nejvíc trapné je to, jak si učitelé navzájem s.... na hlavu. Jsme ostatním jen a pouze pro smích.

tyrjir řekl(a)...
22. ledna 2019 v 13:13  

Přijde po Tornádu KAT Uragán PLAG?

Nejvíc trapné je že učitelům kálí na hlavu nejen MŠMT, ČŠI, NÚV a NIDV, ale i zvlčilé Pedagogické fakulty a další čerpači EU dotací, kteří UČITELE (vzdělávatele, didaktiky) nazývají PEDAGOGY (vychovateli). Začalo to systémem RVP a skončilo to totální totálně hloupou inkluzí a totálně hloupým návrhen Kariérního (ne)řádu pro učitele, ze kterého ve specializacích pro UČITELE v KS02 zcela chybí DIDAKTIKA (!). Didaktika zcela chybí i v návrhu Revize RVP(!).* Tohle je snad vrchol nezodpovědnosti příslušných odpovědných institucí.

Poskoků hlouposti, na které se dá něco trhnout je všude dost.** Bohužel i v Pedagogických fakultách a mezi učiteli, kteří ani neví, že jsou učitelé, a považují se za pedagogy. Včetně tzv. Pedagogické komory.***

*Viz např
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/revize-rvp-probiha-bez-oficialniho.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/o-mista-reditelu-skol-neni-v-cesku.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/radek-sarkozi-k-novele-zakona-o.html

Tornádo KAT a vládní jaderný výbuch
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html#comment-6280139516709541290

Chce se mi věřit, že se ministr školství Plaga změní v Uragán PLAG, který ten stupidní Pedagigický populismus i ve spolupráci s hejtmany krajů rozfouká.

Ne-li, je mi líto nejen jeho, ale celého českého školství.


J.Týř


Tajný Učitel řekl(a)...
22. ledna 2019 v 15:07  

"Nejvíc trapné je to, jak si učitelé navzájem s.... na hlavu. Jsme ostatním jen a pouze pro smích."

Ohledem s...í na učitelské hlavy, musíte oslovit párek kapacit z elitních ústavů, který se jednou, na chvíli, nějakým pomýleným zvratem osudu, dostal až k ministrovi, do jehož osvícené palice narouboval ženiální plán všechny centrálně otestovat, pod záminkou, že učitelé jsou nemorální a podvádí, svým žákům v hodnocení mrzce a masově nadržují, nebo je naopak houfně potápí jak titaniky.

A když se to někomu nelíbí, jeho majestátnosti prskají jed, učitel neučitel.

TOTO je s...í na hlavy kolegům s velkým S. Pane.

tyrjir řekl(a)...
22. ledna 2019 v 16:25  

Učiteltví není zaměstnání s relativně krátkou pracovní dobou a dlouhými prázdninami pro pedagogicky odiplomovaná děvčata od rendlíku a kluky od žejdlíku, kteří nejsou ani motivonáni, ani řízeni ani kontrolováni, aby dobře vyučovali. To, že státní maturity jsou dnes jen slabý odvar z toho, čím by měly být, na pravdivosti první věty nic nemění.

Hejtmani požadují zlepšení kvality výuky* mj. i zavedením účinnější kontroly znalostí žáků ve všech předmětech počínaje 3. ročníkem základní školy. To je správný, důvodný a legitimní požadavek. Kraje k tomu mají dokonce i právo tzv. zákonodárné iniciativy. Odmítne-li ministr školství i nadále o této věci s hejtmany a celou školskou veřejností včetně rodičů a zaměstnavatelů nespokojených s kvalitou výuky a neučiní-li příslušná opatření ke zlepšení elementárních znalostí žáků ZŠ a SŠ, může se stát, že nespokojené kraje, rodiče a celá veřejnost dřív nebo později zazvoní nad stavem našeho školství klíči. Trapné lamentování pachatelů zbabrané kurikulární reformy (jakýchsi rozpočtových a dotačnich pijavic dosud skrytě profitujícich ze své neschopnosti něco pořádně udělat) ani nesouvislé "štěky" tajných provokatérů na tom mnoho nezmění.

Až dojde k poklesu růstu ekonomiky, k jejím strukturálním změnám, k částečnému vyschnutí různých dotací atd., o čemž už dnes jen málokdo pochybuje, octnou se propagátoři různých nesmyslů tzv. na suchu. Pak nám všem bude dobrý každý, který umí něco jiného, než jen hloupě žvanit. Školství je tu zejména proto, abychom "hloupých žvanilů" měli co nejméně. Začíná to v mateřských a základních školách. Končí to v MŠMT, ve vládě a v parlamentu. Pan ministr by se, myslím, měl s hejtmany dohodnout a společně by se pak mohli soustředit důležitější věci. Například na nadzvednutí pokličky hrníčku neuspokojivě probíhající Revize RVP.

*Viz
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/hejtmani-chceme-zmenu-ve-skolstvi-at.html
http://www.ceskaskola.cz/2019/01/revize-rvp-probiha-bez-oficialniho.html



Pavel Doležel řekl(a)...
22. ledna 2019 v 18:46  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Pavel Doležel řekl(a)...
22. ledna 2019 v 18:47  

"Z návrhu hejtmanů je zřejmé, že cítí nostalgii po selektivním socialistickém školství, jež mělo hlavně vychovat režimu poslušné jedince bez širšího rozhledu, kteří především splní plán v těžkém strojírenství. Počet gymnazistů byl nízký, protože se do továren a pro fungování režimu nehodili. Současným politikům by takový model školství vyhovoval. Absolventi by jim nemluvili do práce, volilo by se dle jednoduchých marketingových kampaní, protože by se nikdo nenaučil v demokracii pohybovat."

Nikoliv. Pan Pertold manipuluje. Hejtmani nikdy žádnou nostalgii neprojevili. Pouze projevili obavu z klesající úrovně vzdělání absolventů středních škol. Resp. na tuto úroveň si už stěžují i VŠ učitelé a zaměstnavatelé. Čili pan Pertold vkládá těm, s nimiž nesouhlasí, do úst něco, co nikdy netvrdili. Počet gymnazistů není nízký proto, že by se pro fungování režimu nehodili, ostatně to je v přímém rozporu s tvrzením, že gymnazista má nižší šanci, že bude nezaměstnaný, kteréžto často jako argument používají lidé z téhož myšlenkového pelechu. A ani politici se nevyjádřili, že by jim vyhovovalo, kdyby voliči byli nevzdělaní. Čili další maniuplace a projev argumentační nouze pana Pertolda. Jeho vidění světa odpovídá jakési paranoidní spiklenecké konspiraci, že světovládě elit se nehodí vzdělaní lidé. Opak je ovšem pravdou. Jsem na 100% přesvědčen, že hejtmanům jde o skutečné zvýšení úrovně vzdělání. O co jde pertoldům? Pan pertold se domnívá, že širší rozhled se získá tím, že se rozdají maturitní vysvědčení všem, nebo skoro všem? Nebo, že bychom měli v rámci efektivní správy eráru nechat studovat doktoráty dle vlastního výběru každého na košt?

Cut-off score je možnost, ale kraje mají i jiné možnosti. Např. snížit nabídku míst na maturitních oborech. To je ale možnost horší, protože jediný efekt, který to bude mít, je ještě větší privatizace školství a ještě větší vydělávání podnikavců všeho druhu na blbosti druhých. Vivat všem pertoldům.

tyrjir řekl(a)...
26. ledna 2019 v 18:33  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.