Průzkum: Inkluze nezískala širokou podporu pedagogické veřejnosti

úterý 11. prosince 2018 ·

Podle výzkumného šetření Ústavu speciálně pedagogických studií PdF UP z letošního roku učitelé jednoznačně preferují vzdělávání v běžných školách u žáků odlišného etnika se znalostí češtiny (77,5 procenta) a s mimořádným nadáním (70,8 procenta). „Pokud zvažují vhodnost běžné školy pro žáky se zdravotním postižením, přiznávají ji většinově jako lepší alternativu pouze pro skupinu žáků s tělesným postižením (62,1 procento) a se specifickými poruchami učení (55,8 procenta),“ píše se v analýze. Informuje Deník.cz.

Jan Michalík (upol.cz)
Pro žáky s lehkým mentálním postižením preferují vzdělávání ve speciální třídě běžné školy (44,6 procenta). Největší podporu vzdělávání ve speciálních školách získala skupina žáků se středně těžkým, těžkým a hlubokým mentálním postižením (88,9 procenta). „Odpovědi nesvědčí o tom, že by koncepce společného vzdělávání získala širokou podporu pedagogické veřejnosti,“ říká autor výzkumu Jan Michalík.

Vychází z toho, že 56,7 procenta učitelů si nemyslí, že společné vzdělávání je přínosné zejména pro postižené děti. Dokonce 54 procenta respondentů z řad pedagogů v něm nevidí ani význam pro společnost a jako o módním trendu o něm hovoří 50,5 procenta z nich.


Celý text naleznete zde

2 komentářů:

Eny Gma řekl(a)...
11. prosince 2018 v 12:41  

Ano!!! Země je kulatá!

Radek Sárközi řekl(a)...
11. prosince 2018 v 13:32  

První vyvážený článek na téma změny v inkluzi. :-)