Excelovské tabulky nebo psaní e-mailů by mohly vystřídat robotické hračky. Novinku ve výuce informatiky zkouší 70 škol

čtvrtek 11. října 2018 ·

Učitelce informatiky Heleně Šandové z pražského Gymnázia Jana Keplera pomáhají s výukou malí roboti. Žáci je používají k měření úhlů místo klasického úhloměru nebo s nimi simulují historickou bitvu v hodinách dějepisu. Šandová tak učí od roku 2013, kdy své žáky přihlásila do soutěže ČVUT a získala pro ně stavebnici vhodnou k programování. „Vyzkoušeli jsme si to a díky úspěchu v soutěži se do školy podařilo pořídit roboty k využití ve výuce,“ říká Šandová v reportáži Hospodářských novin. Podobnou metodu chce prosadit ministerstvo školství v rámci radikální změny výuky informatiky, kterou představilo tento týden.


Jiří Vaníček (jcu.cz)
Od října novinku zkouší v Česku 70 škol. Dosavadní výuka mnohdy ustrnula u vysvětlování práce s kancelářskými programy typu Word či Excel a podle červnového výzkumu České školní inspekce je na špatné úrovni. Děti neumí pracovat s informacemi v digitálním prostředí a učitelé využívají technologie hlavně k vysvětlování látky. Méně už jako nástroj, s kterým by žáci mohli pracovat.

V rámci dvouletého pilotního programu, jehož se účastní školy včetně Keplerova gymnázia, se budou učit děti od mateřských až po střední školy. „Z dítěte, které se učí psát e-mail nebo vytvářet tabulku v Excelu, by měl být člověk, který opravdu porozumí světu počítačů,“ vysvětluje jeden z autorů nových učebnic Jiří Vaníček.


Celý text naleznete zde

0 komentářů: