Julie Hrstková: Představa, že by se začalo pracovat a učit třeba v deset, evidentně zavání kacířstvím

středa 29. srpna 2018 ·

„Člověk ani nepotřebuje množství studií, výzkumů a prací, které exaktně vědecky prokazují, že děti začínají vnímat nejdřív kolem deváté a puberťáci ještě o hodinu později, protože ráno to myslí obtížně i mnohým dospělým. Nemluvě o tom, že ranní vstávání spíš než k vyšší produktivitě a aktivitě přispívá leda ke kumulaci rodinného stresu,“ píše Julie Hrstková v Hospodářských novinách.

Julie Hrstková (repro ČT)

Hrstková mimo jiné píše: Francouzi a Britové také neposílají děti do školy za tmy. Přitom ani o jedné z těchto zemí nelze říci, že by měla horší školství, případně že by vykazovala nižší produktivitu práce. Naopak.

V Česku se tak pozdější nástup do školy stal poznávacím znamením soukromých škol, které si všechny výhody i nevýhody ranního vstávání dokážou dobře spočítat. A také musí rodičům, kteří platí školné, vykázat výsledky. To samé by ale mělo platit i pro státní školy, které evidentně ustrnuly v čase minulém.



Celý text naleznete zde

2 komentářů:

Jana řekl(a)...
29. srpna 2018 v 15:37  

Na střední škole začíná vyučování v 8.00 a končí několikrát týdně v 16.00. Dobře, ať tedy vyučování začíná v 10.00 a končit bude v 18.00. Studenti si volnočasové aktivity a přípravu na vyučování posunou do večerních hodin a další den budou v 10.00 stejně ospalí jako předtím v 8.00.
Ve velkých městech by s tím asi nebyl takový problém, ale u nás, kde děti jezdí s širokého okolí, by stejně někteří museli na osmou, protože na desátou se do školy nedostanou. Několik let jsme měli jeden den v týdnu od 8.55 a mnozí studenti stejně jezdili na osmou, protože další spoj jel až po několika hodinách.

laimes řekl(a)...
29. srpna 2018 v 17:31  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.