„Jak známo, pedagogové musí řešit mnoho překážek a komplikací, jejichž původ leží mimo vlastní prostředí školy. K nejvýraznějším z nich patří sociální a ekonomická znevýhodněnost prostředí, v němž žijí rodiny žáků a studentů. V mnoha vzdělávacích systémech dosahuje podíl znevýhodněných studentů vysokých hodnot. Na vedení tamních škol i jednotlivé pedagogy jsou tak kladeny mimořádné požadavky. Přesto existují možnosti, jak větší míru sociálních nerovností účinně zvládat, přinejmenším ji alespoň částečně zmírňovat vytvářením efektivního vzdělávacího prostředí a vynaložením mimořádných zdrojů. Školské systémy musí zohledňovat všechny účastníky – děti, žáky i studenty – a bez ohledu na jejich rodinné zázemí nabízet nejlepší možné vzdělání, s využitím postupů a zdrojů, které musí směřovat k dosažení co možná nejlepších vzdělávacích výkonů,“ nový Přehled informací a zajímavostí ze zahraničí ČŠI cituje studii ze série PISA in Focus.
Přehled je ke stažení zde
Boj o místa ve školách v Berlíně, testování na Slovensku, pomoc sociálně znevýhodněným žákům… Vyšel Přehled informací ze zahraničí ČŠI
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentářů:
https://ona.idnes.cz/skola-ucitel-rodic-vztahy-stiznost-d6y-/deti.aspx?c=A171002_210837_deti_haa
Okomentovat