Studentka víceletého gymnázia Nový Porg Vendula Fialková uspěla v konkurenci 150 000 studentů z celého světa a v mezinárodní maturitě získala společně se 146 maturanty nejvyšší počet bodů. O jejím úspěchu jsme psali zde. Nyní přináší s úspěšnou studentkou rozhovor zpravodajský server Aktuálně.cz.
V rozhovoru zazněly mimo jiné tato otázka a odpověď:
Je "světová" maturita náročnější než ta česká?
Mnohem víc tam jde o porozumění a přemýšlení. V Česku se podle mě například v matematice hodně dbá na zapamatování vět a důkazů a student tomu nemusí úplně rozumět. Je to úplně jiný styl práce.
Celý text naleznete zde
Vendula Fialková zvládla mezinárodní maturitu nejlépe na světě. A říká: Mnohem víc tam jde o porozumění a přemýšlení.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
7 komentářů:
Můžu být pyšný, že jsem PORG založil. I když na tom Novém nemám žádný podíl. A krásná, chytrá a pracovitá Vendula Fialková je úžasná. Gratuluju.
Musím, ale přidat, že z gymnázia Jana Keplera jde do zahraničí studovat cca 20 studentů, z toho 4 na Cambridge. A protože jsem tam měl dceru, tak vím, že poslední dva roky dělali i jiné věci, než jen školu.
Hlavně je z toho vidět, že takové úspěchy jsou možné i na státní škole.
Sestra švagra jednoho bratrova kamaráda z dětství vyprávěla o dceři jakéhosi pasáka koz z Etiopské vesnice Turmi, která si ve škole přečetla v nějakých novinách článek o Emilu Zátopkovi, a každému pak na potkání říkala, že by si etiopský atletický svaz měl v přípravě sportovců vzít příklad z Československa, vyložené líhně špičkových vytvalců.
Podle té sestry prý při tom ta dcera působila poměrně dost komicky.
Studium je tam náročnější akademicky i časově. Když vidím, kolik práce jsem do toho vložila v posledních dvou letech, tak mi to zabralo vlastně všechen čas.
To je hrůza!
A co na to česká školní inspekce?
Mně mnohem více vyhovoval ten anglický systém, kdy učivu musí člověk rozumět úplně od základů a přemýšlet nad problémy.
Ta sestra švagra jednoho bratrova kamaráda z dětství také říkala, že synovec jedné kuchařky z bývalé vojenské ozdravovny Vidnava slyšel ve vlakové stanici Stará Červená Voda nějakého člověka v beranici vyprávět o učiteli, který snad po žácích vyžadoval rozumět učivu úplně od základů a údajně po nich vyžadoval, aby přemýšleli nad problémy.
Ten učitel prý skončil psychiatrii. Ale věřte synovcům.
Zvláště pak, když Starou, ale ani Novou, Červenou Vodou žádná železnice nevede.
Takto to má vypadat. Jen se podivuji nad tím, že se neozývají žádní kritici high stakes testování. Protože to přesně mezinárodní maturita, mimojíné, je. Jo, je obohacena o nějaké delší období sledování, ale i tak jsou tam high stakes testy.
Ono to je o pracovitosti žáka. Pokud žák chce a školský systém ho nebrzdí, může dosáhnout hodně.
Co ale s žáky, kteří nechtějí?
Pokud žák chce a školský systém ho nebrzdí...
Zřejmě mám přibržděnou fantazii, ale nedokáži si představit ty brzdy. A to ani za mák.
Jako že namátkou, zakazuji vám naučit se jednotky množství informace, seznamové styly, funkce zaokrouhlování čísla a Bézierovy křivky! Nebo tak nějak?
Okomentovat