Otevřený dopis děkance Pedagogické fakulty UK

neděle 15. května 2016 ·

Dopis ředitelů fakultních škol, kteří jsou znepokojeni tím, že vedení pedagogické fakulty neschválilo k akreditaci moderní studijní program oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy.


Z dopisu zveřejněnému v Učitelských listech vybíráme:

Obracíme se na Vás jako ředitelé fakultních škol a účastníci projektu Klinická škola, jemuž jste i vy věnovala podporu. Jsme velmi překvapeni a znepokojeni tím, že vedení pedagogické fakulty neschválilo k akreditaci upravený studijní program oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy. S katedrou primární pedagogiky jsme úzce spolupracovali v rámci zmíněného projektu Klinická škola (2014–2015) a hlavně při realizaci různých typů praxí studentů tohoto oboru na našich školách.

Změny ve studijním programu navazovaly na výstupy projektu Klinická škola. Výstupy vznikaly na základě četných praxí a diskuzí fakultních učitelů a ředitelů škol s pedagogy zapojených kateder – primární pedagogiky, českého jazyka a literatury, anglického jazyka a literatury, matematiky a didaktiky matematiky. Týkaly se zejména posílení praxí a integrace nových témat: multikulturní vzdělávání, práce se žáky cizinci, cizojazyčná výuka, posílení speciální a inkluzivní pedagogiky a reflektivního a badatelského přístupu.

Nový studijní program považujeme za velmi moderní a průlomový program, který zkvalitňuje studium budoucích učitelů a učitelek. Oceňujeme na něm důraz na inovativní, progresivní přístupy a metody, které učí studenta učitelství přemýšlet o své práci a o potřebách jednotlivých žáků a připravují ho na činnosti „výzkumníka“ v jeho třídě.

1 komentářů:

marmelada řekl(a)...
15. května 2016 v 9:59  

Odpověď děkanky PedF UK a zápisy z jednání AS PedF UK.

http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-54.html?news=2565&locale=cz