Na MŠMT se sešly školy z celé České republiky, které se věnují vzdělávání mimořádně intelektově nadaných dětí. Celodenní jednání se zaměřilo na výměnu zkušeností, sdílení rozšiřujících výukových materiálů, a také zprostředkování komplexního pohledu na problematiku nadaných dětí a jejich inkluze do vzdělávacího procesu. Setkání uspořádal nadační fond a patron nadaných žáků Qiido.
Setkání se za Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zúčastnila náměstkyně ministryně pro řízení sekce legislativy a strategie Dana Prudíková, dále dětský psycholog Václav Mertin, Zuzana Ludvíková z České asociace pro aktivní rozvoj dětí (CAPARD) a ředitel štěstí ve společnosti Avast Michal Šrajer.
„Společné vzdělávání je dnes velmi často skloňované téma,“ řekla na setkání náměstkyně ministryně školství Dana Prudíková a pokračovala: „Není to nicméně vůbec nic nového. Jde o otevřený lidský přístup ke všem, kteří se nějak odlišují. A kde lidskost a pochopení nestačí, musí pomoci systémová pravidla,“ dodala.
Zakladatelka a předsedkyně správní rady nadačního fondu Qiido Miriam Janyšková k tématu uvedla: „Je třeba vyskočit ze škatulky, která vnímá mimořádné nadání jen optikou zjevného úspěchu, vynikajících výsledků, píle a vzorného chování ve škole. Intelektově nadané může být i dítě, které ve škole příliš neprospívá, učitelům se jeví jako zlobivé a nepřizpůsobivé nebo pochází z prostředí, ve kterém vysokou inteligenci zpravidla neočekáváme,“ doplnila Janyšková.
Nadační fond Qiido se od roku 2014 zaměřuje na komplexní, systematickou a kontinuální podporu vzdělávání mimořádně intelektově nadaných dětí (MiND) za účelem zvýšení ekonomické prosperity a renomé ČR.
Další informace zde: www.qiido.cz
MŠMT: Setkání škol, které vzdělávají mimořádně nadané žáky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentářů:
zprostředkování komplexního pohledu na problematiku nadaných dětí a jejich inkluze do vzdělávacího procesu
Tak jsme se dočkali. Že to ale trvalo...
Ještě zrušit rámcový vzdělávací program pro nižší stupeň osmiletých gymnázií, a rovné podmínky pro vzdělávání téměř všech dětí bez výjimek jsou zaručeny.
Okomentovat