Praktické školy, které vzdělávají děti s lehčím poškozením, mají obavy. Jejich ředitelé se domnívají, že začlenění jejich žáků do běžných škol tyto děti poškodí. Navíc by praktické školy mohly postupně zanikat. Inkluze prosazovaná ministerstvem školství cílí zejména na lehce mentálně postižené děti, u nichž je diagnóza sporná.
Z článku Jiřího Macha v Novinky.cz vybíráme:
Ředitelka praktické školy v jednom krajském městě varuje, že administrativa při inkluzi bude složitější, protože pro každé dítě bude třeba zpracovat individuální vzdělávací plán. „A to je náročný dokument,“ řekla Právu ředitelka a trvala na anonymitě. Podle ní si běžné školy nedokážou s postiženými dětmi ve třídě poradit.
„Možná se dá začlenit jeden žák do třídy, ale ředitel musí přijmout všechny děti ze spádových oblastí, takže se může stát, že žáků bude 30 a z toho čtyři s postižením,“ řekla Právu.
A kdyby ke každému dítěti přibyl jeden asistent, tak se výuka podle ní rozloží.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentářů:
Pokud bude vzdělávací program "běžné " základní školy upraven tak, aby odpovídal úrovni základní školy praktické, dříve zvláštní, tak ho s velkou pravděpodobností zvládnou.
Pokud bude vzdělávací program "běžné " základní školy odpovídat schopnostem žáků s průměrnou a nadprůměrnou inteligencí, tak ho žáci s mentálním postižením zvládnout nemohou ani s "hordou" asistentů. To přece dá rozum, nebo ne?
Žádný IVP to nezachrání.
Okomentovat