Velice ožehavé a diskutované téma posledních týdnu představuje začleňování handicapovaných dětí do běžných základních škol. Právě tento proces v sobě nese pojem inkluze.
Z článku Davida Krále v Hranický.Deník.cz vybíráme:
„Pokud ze dne na den někdo od stolu rozhodne o tom, že praxe, která fungovala dlouhá léta, a podle našeho názoru fungovala dobře, se má najednou změnit nebo zrušit, pak je logické, že se odborná veřejnost ptá, jak bude řada věcí zabezpečena, aby vše správně fungovalo" uvedl starosta města Jiří Kudláček bezprostředně po únorovém výjezdním zasedání Rady Olomouckého kraje v Hranicích, kde patřila tato problematika k nejdiskutovanějším.(...)
„Podle mého názoru není inkluze dobře připravená. Na speciálních školách mohou dětem nabídnout takové podmínky, které my jim v tuto chvíli nejsme schopni poskytnout. Nemáme k dispozici takové pedagogy, kteří dokáží pracovat s dětmi se smyslovým postižením či autismem. Co se týče tělesného postižení, tam samozřejmě nevidím žádný problém. Naše škola je jedinou bezbariérovou školou v Hranicích, a chodilo sem několik žáků s těmito handicapy. Děti s mentálním postižením si však vyžadují úplně jiný přístup v samotné výuce," myslí si ředitel Základní školy Šromotovo v Hranicích Radomír Habermann.
Přečtěte si: Inkluze: reálný problém, nebo jen strašák? Hranická radnice ji odmítá
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentářů:
Pan ředitel má pravdu. Nesmysl zvaný inkluze se dotkne hlavně dětí s mentálním postižením, které se v běžné škole nenaučí skoro nic a ještě tam budou trpět.
Každý, kdo tuto formu týrání mentálně postižených dětí prosazuje, by měl mít ve své blízkosti mentálně postižené dítě, aby konečně pochopil, o co jde.
Okomentovat