Přečtěte si: Šest charakteristik uchazeče o zaměstnání

pondělí 8. února 2016 ·

Britský online magazín SecEd věnovaný vzdělávání na druhém a třetím stupni škol přináší přehled šesti charakteristik, které jsou rozhodující při hledání zaměstnání. Tyto charakteristiky byly stanoveny na základě zjištění výzkumné zprávy Ready for Work organizace Impetus-PEF, která vycházela z dosavadního výzkumu a řady diskusí s žáky, pedagogy, zaměstnavateli a úřady státní správy.


Tyto charakteristiky jsou běžně očekávány u mladých nastupujících pracovníků stejně jako u starších zaměstnanců a většina z nich bývá zmiňována v souvislosti s pěstováním charakteru ve školách (character education), kterému je věnována rostoucí pozornost. Patří sem:

  1. Povědomost o sobě samém – je odpovědný za sebe a za druhé, umí se ovládat, nepřenáší vinu na jiné, je si vědom vlastních silných a slabých stránek. 
  2. Otevřenost – ochotný zlepšit nedostatky, přístupný radě a zpětné vazbě, otevřený novým myšlenkám a způsobům práce, trpělivý, s otevřenou myslí, flexibilní. 
  3. Motivace – má pozitivní přístup, soustavně se snaží, je spolehlivý, dochvilný, motivovaný, umí si organizovat čas, usilovně pracuje a je připraven udělat něco navíc. 
  4. Sebejistota – je si vědom své ceny, je připraven klást otázky a hledat informace, umí pracovat samostatně. 
  5. Odolnost – umí se vyrovnat s odmítnutím a nezdarem, učí se z chyb, přijímá konstruktivní kritiku, překonává překážky, je vytrvalý a nepropadá panice ve stresu. 
  6. Informovanost – ví o svých možnostech na pracovním trhu, dokáže vyhledávat pracovní příležitosti, rozumí zásadám chování na pracovišti, umí se dobře sám uvést, umí sestavit výstižné CV a hovořit o tom, čeho dosáhl. 

S úkolem cíleně pěstovat uvedené charakteristiky pomáhají mladým lidem v oblasti východního Londýna koučové v rámci programu Think Forward. Vedou je v průběhu středoškolského studia, pomáhají jim vybrat další studium nebo práci, propojí je s potenciálními zaměstnavateli. Důležitá je včasná podpora, nikoli rozhodovat nebo řešit neúspěch až na konci středoškolského studia.

Zdroj: SecEd

Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

2 komentářů:

Nicka Pytlik řekl(a)...
8. února 2016 v 17:22  

charakteristiky byly stanoveny na základě zjištění výzkumné zprávy

Jejda! A jak byla ověřena pravdomluvnost a věrohodnost respondentů?
Nějak tam postrádám podlézavost, donašečství, křivolakost, klientelismus, bratříčkování a zhovadilost, totiž. To jsou zase naše devízy. Jiný dav, jiný mrav. Jak vůbec mohou v té Británii žít s upřednostňováním tak obtížně uchopitelných hodnot. Není to nakažlivé?

Vladimír Stanzel řekl(a)...
9. února 2016 v 18:05  

Otázka za dva bludišťáky:

Kdo si na svůj FB profil k těmto charakteristikám připojil následující:
K tomu by školy (mj.) měly své žáky vést. Ale mají tyto charakteristiky učitelé?