Jak obstojí český vzdělávací systém ve srovnání s mezinárodním? Co nebo kdo brání odstraňovat nerovnosti ve vzdělávání? O tom hovořila odbornice na vzdělávání Jana Straková z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání.
Český rozhlas: Stát musí zajistit kvalitní vzdělání všem, varuje před diferenciací vzdělávání odbornice
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
7 komentářů:
Za 30 let pohledů na svou výplatní pásku a slibů všeho možného jsem nabyl přesvědčení, že stát nás musí nechat akorát umřít.
"odbornice na vzdělávání Jana Straková "
Sedí s dramaturgem a scénáristou Feřtekem v jedné lavici? Sedí o lavici vepředu?
Pan dramaturg a scénárista je EXPERT. Je to víc než ODBORNICE?
Přebíjí tady kluk dámu nebo dáma kluka?
Tolik otázek. Dnes ani neusnu.
Typicky "výzkumně grantoužoroutsko dodavatelská" propaganda?
V naprosté většině času paní Straková mluví jen a jen o tom, jak je důležitá tzv. rovnost šancí, jak to učitelé nechápou, jak málo málo si věří, jak potřebují školení a vnější podporu atd. atd. Jen jednou tuším (v 19.min.) krátce řekla "..My vám dáme víc peněz..". Otázka ale zní: KDY, JAK a KOMU? Paní Straková myslím kypří jakousi novou "výzkumně grantoužoroutskou a externě dodavatelko poradenskou zahrádku." Nechápe nebo nechce chápat, že to, o čem mluví, učitelé chápou, dělat to chtějí, ale nemohou to dělat kvůli podfinancovanému a divně koncipovanému a organizovanému školství, kterémužto svrabu i ona svou demagogií přispívá? Na takovouhle demagogii už školy a učitelé nalétli u RVP reformy - projektových hloupostí hodně, ale finance především pro ty, kteří ten zmatek vytvářeli a na reformě se přiživovali.
Nejprve musejí (měly by) být školy řádně financovány a učitelé spravedlivě zaplaceni. Pak budou školy a jejich zřizovatelé dělat to, co je potřeba. Opačně to efektivně fungovat nemůže.
Paní Straková si myslí, že výzkumníci a externí poradci a dodavatelé vyčerpají EU dotace, učitelům zesložitějí práci, děti a učitelé za to a na to moc nedostanou a zřizovatelé to pak doplatí z tzv. "rezerv"? Takhle pracují výzkumníci z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK Praha?
To, co paní Straková v tom rozhovoru předvedla, je myslím asi "Výzkum něčí hlouposti."
ČÍ HLOUPOSTI?!
J.Týř
Odpoví paní Straková na výše uvedenou výhradu k nevěděckému a neetickému charakteru její "mediální prezentace?" Jaké stanovisko má k takovéto prezentaci Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK Praha, PedF UK Praha a samotná Univerzita Karlova? Jaké stanovisko mají k takovémuto eduoutskému pojetí prezentace pedagogického výzkumu ostatní Pedagogické fakulty v ČR?
J. Týř
K tomu viz též
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/novorocni-anketa-ceske-skoly-odpovida_43.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/novorocni-anketa-ceske-skoly-odpovida_8.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/prectete-si-platove-rozdily-v-cesku-kdo.html
http://www.ceskaskola.cz/2014/10/nova-tarifni-tabulka-pro-pedagogy-od-1.html#comment-9145778859248223768
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/novorocni-anketa-ceske-skoly-odpovida_43.html#comment-107749904989949364
1/I když budu sebe vzdělanější nebo sebešikovnější, nezajistí mi to stejný přístup k bohatství. Nemohu být tak naivní, abych si myslela ,že mám stejné právo zbohatnout a prosazovat to přes např. ministerstvo financí.
2/Trochu mi to chvílemi zavánělo jednotnou školou
3/Proč tedy paní, která určitě má co mluvit do vzdělávací politiky tohoto státu nelobuje na MŠMT za stejný postup zkvalitnění školství, jako tomu bylo v opěvovaných skandinávských zemích? Tam bylo pořadí asi takovéto:
a - zlepšení výstupů z pedagogických fakult (změněná výuka budou cích pedagogů směrem k jejich větší provázaností s praxí
b - velmi zřetelné zvýšení prestiže především ve formě odměňování
c - pozvolný nástup inkluzivního vzdělávání formou dobrovolnosti ze strany rodičů a žáků. Zajištění tohoto procesu veškerým možným personálním zajištěním (speciální pedagog, pak teprve asistent, další pomáhající profese...), zajištění ve spolupráci se zřizovateli (kteří měli peníze na výstavbu i nových škol či totální rekonstrukce těch stávajících)
Když si přečtete novou vyhlášku, již dopředu se MŠMT sychruje (sichruje?) možností - překročení počtu dětí ve třídách, neposkytnutí podpůrných opatření v důsledku nespolupráce zřizovatele, nespolupráce krajského úřadu, nemožností sehnat apod.
Jak potom chceme něco dokázat předělat. Zase je to stále stejné - učitelé, vy MUSÍTE, DĚLEJTE NA KOLENĚ ,NOSTE Z DOMOVA CO NEJVÍC VLASTNÍCH VĚCÍ, KROUŽKUJTE ZADARA,.... dosaďte si ze své praxe co se děje u vás
Stát musí zajistit kvalitní vzdělání všem, i těm postiženým !!!
Stát nemůže zajistit kvalitní vzdělání všem, protože když je někdo idiot, tak kvalitně vzdělán prostě být nemůže. Stát může nanejvýše idioty narvat do Strouhalovy posluchárny a tam jim docent Pekárek může přednášet o teorii pole, nebo Maxwellových rovnicích. Osobně se ale obávám, že by to bylo plýtváním času těch idiotů a co je horší, hlavně plýtváním času docenta Pekárka. Proto se v rozumných společnostech idioti učí zavazovat si tkaničky u bot a lidé na hranici geniality studují nějaké ty obtížnější partie exaktních, přírodních či jiných věd.
Nechápu, proč se paní Straková nevěnuje raději tomu, co vystudovala a vytváří tady nějaké obludné sociálně inženýrské konstrukty nevalné kvality.
Okomentovat