Zcela jiným stylem výuky se vyznačuje Základní škola Mozaika, která sídlí v Rychnově nad Kněžnou. Co jsou její specifika, čím se škola liší, na to odpověděla Deníku ředitelka školy Kamila Zemanová.
Z rozhovoru Stanislavy Rohrové s Kamilou Zemanovou v Deník.cz vybíráme:
Ve škole je na prvním místě individuální přístup. Je to vůbec v silách učitele?
Máme menší počet dětí ve třídách, maximálně patnáct ve třídě, což samo o sobě individualizaci nahrává. Je třeba, aby se učitel nedíval na děti jako třídu, ale na jednotlivé osobnosti. Individualizaci potřebují všichni, ať jsme, jací jsme. Dobří potřebují výzvy, slabší naopak podporu. Nadaní potřebují rozvíjet talent. Je to o tom, aby učitel s dětmi dokázal navázat kontakt a hodně o nich věděl.(...)
Pro jaké děti je Mozaika vhodná?
Máme tu dvě skupiny, jednu tvoří rodiče a děti, které hledají jiný přístup. Hledají školu, kde se s žáky pracuje jinak. Další skupinu tvoří rodiče dětí, které hledají pomoc. Jedná se o děti, které mají nějaký problém, ať už to jsou školní stresy nebo neúspěchy, kterým se snažíme pomoci.
Přečtěte si: „Jsme škola pro aktivní rodiče a zvídavé děti“
středa 16. prosince 2015
·
Štítky:
alternativní metody,
alternativní školy,
interview,
Přečtěte si,
ZŠ
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 komentářů:
Okomentovat