Náročné domácí úkoly snižují motivaci dítěte jít druhý den do školy, ale také dozvídat se cokoli nového k danému tématu, tvrdí novinář a učitel Armin Himmelrath. Podle něj jsou úkoly jen plýtváním času dětí. Nic žáky nenaučí a navíc je silně demotivují v učení.
Z článku Pavly Matějů v Ona.iDNES.cz vybíráme:
Stejný názor jako Armin Himmelrath má ředitel Pedagogicko-psychologické poradny Prahy 3 Petr Klíma „Rodina už takhle tráví velmi málo času společně, podle mého názoru není proto dobré, když je tento čas ještě krácen zlobením se nad domácími úkoly,“ uvedl pro Učitelské noviny.
Domácí úkoly jsou podle něho hlavně tradicí. Právě kvůli ní si učitelé často myslí, že to bez domácích úkolů nejde. Jenže pak se stává, že se domácí úkoly „sejdou“ a unavení rodiče a unavené děti nad nimi tráví hodiny, které by měly být věnovány relaxaci, povídání, odpočinku, společným pozitivním zážitkům.
8 komentářů:
Křivka zapomínání už neplatí?
Krátký domácí úkol na právě probíranou látku v žádném případě nedemotivuje. Samozřejmě nemá cenu žákům dávat například příklady z matematiky na úrovni MO každý druhý den.
Které konkrétní výzkumy provedené na jakém vzorku respondentů to potvrzují?
Nebo je to informace na úrovni 99 % koček by kupovalo viskas?
Proč s tím nesouhlasíte? Přece to napsal novinář a učitel. To už přece musí bejt expert, né?
On je to takový německý Feřtek - když se podívám na wiki, co je tam o něm, tak je to spíše novinář než učitel, jestli vůbec kdy učil.
Píše blbosti. Které výzkumy zpochybňují křivku zapomínání? Chce mi někdo tvrdit, že když děcko má problém zapamatovat si vyjmenovaná slova, tak mu nepomůže, když si je doma procvičí?
Díval jsem se na německou wiki. Je to takový lepší Feřtek, vystudoval germanistiku a sociální vědy, po studiu začal pracovat jako novinář, moderátor a publicista. Věnuje se hlavně vědě a vzdělání, kromě toho pracuje jako vedoucí různých seminářů. Zde píše o sobě: https://www.freischreiber.de/profiles/armin-himmelrath/
Nikde ani zmínka, že by kdy učil na základní či střední škole.
Bylo by zajímavé zjistit, jak přišla novinářka Pavla Matějů na to, že je to učitel, proč dala slovo učitel před novinář.
Máte pravdu, jisté parametry má kvalitnější.
Ano má pravdu. Dávat domácí úlohy dětem v mateřské škle je opravdu nesmysl. Tam bych věřil, že výzkum existuje. Taktéž dávat domácí úkol v tělesné výchově či ve výtvarné výchově bych bral jako sporné. I když zlepšení kondičky bývalo kdysi také podmínkou, když člověk nechtěl mít trojku z TV.
Na všech vyšších stupních je to nesmysl. Bez DÚ jsou žáci lemplovatější a neumí základy. Možná jsou nadšenější, ale nekonkurenceschopní.
Okomentovat