Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje v těchto dnech tři nové výzvy z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Zaměřují se na společné vzdělávání (inkluzi) dětí v mateřských a základních školách a na zkvalitnění vzdělávání středoškoláků. Cílem je, aby každé dítě mělo při vzdělávání úspěch.
Výzvy Budování kapacit pro rozvoj škol I, Didaktiky a Gramotnosti jsou součástí koncepčního přístupu MŠMT ke zkvalitnění regionálního školství, v němž hraje velkou roli „pedagogický optimismus učitelů“. „Učitelé proto budou podporováni při budování svých kompetencí tak, aby dokázali každému žákovi stanovit dostatečně vysoké vzdělávací cíle a pomoci i dětem, pro jejichž rodiče nepatří vzdělání k nejvyšším hodnotám,“ uvedl k novým výzvám náměstek pro řízení sekce operačních programů Václav Velčovský.
Výzva Budování kapacit pro rozvoj škol I podpoří vzájemné učení škol realizací center kolegiální podpory a vzájemného učení škol a pedagogů v oblastech zaměřených na čtenářskou, matematickou a přírodovědnou pre/gramotnost, na polytechnické vzdělávání, individualizaci vzdělávání, rozvoj kreativity dětí a žáků, podporu podnikavosti a na rozvoj obsahově a jazykově integrovaného učení (metoda CLIL). V rámci výzvy bude možné vytvořit i metodické materiály pro předškolní vzdělávání, realizovat zahraniční stáže pedagogů a podpořit spolupráci studentů (budoucích učitelů) s aktivními učiteli.
Cílem řešení projektů ve výzvě Didaktiky je rozvoj kompetencí pedagogů z fakult vzdělávajících učitele a učitelů škol nižšího stupně prostřednictvím podpory společenství praxe. Společenství praxe je pravidelná a dlouhodobá spolupráce vycházející z principů akčního výzkumu za účelem rozvoje dovedností obou skupin aktérů a komplexnějšího vypracování výchovných a vzdělávacích strategií pro jednotlivé obory, včetně průřezových témat.
Výzva Gramotnosti pomůže vytvořit podmínky pro kvalitnější podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, především těch, kteří pocházejí ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí. Projekty se mohou zaměřit na podporu funkční gramotnosti žáků na učilištích, podporu vzájemného učení mezi školami a pedagogy a volnočasové aktivity na rozvoj gramotností. Podpořeny budou i výzkumně pilotní projekty.
MŠMT: Cílem nových výzev OP VVV je školní úspěch všech dětí
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
10 komentářů:
Myslim, ze ilustracni video k teto zprave bylo omylem publikovano uz vcera...
Podporou Gramotnosti se rozumí vytvoření podmínek pro kvalitnější podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, především těch, kteří pocházejí ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí. Projekty se mohou zaměřit na podporu funkční gramotnosti žáků na učilištích, podporu vzájemného učení mezi školami a pedagogy a volnočasové aktivity na rozvoj gramotností. Podpořeny budou i výzkumně pilotní projekty.
Tohle je myslím účelově zúžená definice gramotnosti ukazující na nedostatečnost zajištění tzv. společného vzdělávání: V OP VVV se podle této definice preferuje péče o gramotnost menšiny (péče o příslušníky levého okraje Gaussovy křivky a o tzv. socioekonomicky znevýhodněné a kulturně odlišné jedince) a tzv. normální a talentovaní žáci přicházejí zkrátka.
Opravdu platí, že "Cílem nových výzev OP VVV je školní úspěch všech dětí"?
J. Týř
Jediným opravdovým úspěchem každého člověka je přežít až do svojí smrtě.
...v projektu budou zapojeny nejméně dvě VŠ a jedna NNO v rolích partnerů
péče o příslušníky levého okraje Gaussovy křivky
Mám obavy, že máte na mysli oněch 16,1% populace s IQ 81-90 až po úroveň mentálního defektu. Nebo se půjde ještě dále doleva?
https://www.youtube.com/watch?v=KyY1w_qW54U
Kdepak. Chytří, kteří běžného žáka neviděli, budou vysvětlovat učitelům, jaké mají žáky a jak mají k žákům správně přistupovat. Tak,jak je to posledních 20 let zvykem. Žáků se to bude týkat minimálně.
nico/ životním úspěchem prostého člověka je dožít se ve zdraví invalidního,předčasného či řádného důchodu
V Česku nám myslím velmi chybí TV seriály Jistě, pane ministře a Jistě, pane premiére. Chtělo by to, myslím, zařadit jejich vysílání v době školní výuky. Možná i koupit licence vybraných dílů a dodat je do škol. Třeba i s filmem Nezbedný bakalář. Šlo by to uskutečnit jako dotovaný projekt? :)))
J. Týř
laimes/ u prostého učitele se to dožití týká zdraví duševního
Okomentovat