Název filmu se obtížně překládá, jedna z verzí je Moderní vzdjeláváňí...
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Česká škola jako nezávislý školský zpravodajský portál publikuje články především k ožehavým školským tématům, jako je aktuálně inkluze, reforma financování regionálního školství, kariérní řád pedagogů, nebo jednotné přijímací řízení. Česká škola umožňuje necenzurovanou diskusi čtenářů.
Copyright © 2000-2015· Albatros Media a.s.
Theme by Brian Gardner · Bloggerized by Zona Cerebral and GirlyBlogger · Modified by J4W
24 komentářů:
http://www.ceskaskola.cz/2015/11/video-1-rocnik-odborne-konference-skola_23.html
http://www.ceskaskola.cz/2015/11/sledujte-1-rocnik-odborne-konference.html#comment-7204302177684119268
http://www.ceskaskola.cz/2015/11/prectete-si-postizene-deti-mohou-do.html?showComment=1448242664968#comment-2837968358325409552
http://www.ceskaskola.cz/2015/11/prectete-si-postizene-deti-mohou-do.html?showComment=1448242664968#comment-6133899081603840806
http://www.ceskaskola.cz/2015/11/konference-msmt-skola-pro-budoucnost.html#comment-8846872696190213132
http://www.ceskaskola.cz/2015/12/jiri-tyr-podfinancovana-jednotna-skola.html#comment-5806532888078243976
http://www.ceskaskola.cz/2015/11/prectete-si-psycholozka-klasicka-skola.html#comment-1810302487063246795
http://www.ceskaskola.cz/2015/07/ministryne-skolstvi-katerina-valachova.html
http://gender.fhs.cuni.cz/KGS-18.html
J. Týř
Tak jsem si oddechl. Lidstvo blbne multikulturně bez ohledu na rasu, národnost, pohlaví a další nejdůležitější vjeci!
Věřím i já Bohu, že po přejití vichřic hněvu, hříchy našimi na hlavy naše uvedeného, vláda věcí tvých k tobě se zase navrátí, ó lide vzdělaný!
Ó to byla krása.
Konečně jsem pochopil co je to ta inkluze...
Zato já jsem to nepochopila. Byla to:
1/ ironicky kritická scénka na téma zblblosti genderem,inkluzí, multikulturalismem?
2/ vážně myšlená scénka o tom, jak nově příchozí žáci nechápou inkluzi, gender a multikulturalismu a jejím to vysvětleno?
Přistoupil jsem k tomu předpojatě a skepticky.
Osobně se mi to líbí, pokud jsem správně pochopil, že je to celé ironie. Přesně tak, se bojím, to jednou možná skončí, jestli nedostaneme rozum. Je to strašidelné.
Viděl jsem tam paní Laurenčíkovou, Merklovou a pana Tajného s panem Šabatovou.
Ten matematický génius je normální český člověk.
Dobré je to.
To jsem nevěděla, že Tajný učitel nosí tak hloupý plnovous!
pokud jsem správně pochopil, že je to celé ironie
Prosímvás, ironie je nadsázka nad něčím. Musí mít realistické jádro.
A ten nový student, který něco spočítá? Dneska? To je holý nesmysl...
Je to myslím docela dobrý příspěvek k pokusům o definici tzv. Sluníčkářů ve vzďjeláváňý. Sluníčka se nám ňák množý i v českích konferencých.
J. Týř
A taky v různých poradních týmech. Toho si nevšímejte. Přestane to?
Mohl bych také natočit ironický videoklip z opačného-přírodovědného-pólu. Něco jako, nepouštějme se do ožehavých společenských témat dneška, protože nevíme jak. Zůstaňme u jasných učebnic a bezpečných věcí jako dva a dva jsou čtyři. Ovšem nemusím. To se děje denně v českých třídách.
Matematika a přírodní vědy nejsou protipólem humanismu. Naopak jejich výsledky mohou lidem dobře sloužit. Falešný multikulturalismus je formou totality blízké fašismu hubícímu lidství a zdravý lidský rozum. To je v tom klipu dobře ukázáno.
J. Týř
Jo takhle! Já myslel, že tou ironií je ten počtář.
Ostatní postavy mi přišly jako že realita dneška až krystalická.
http://ona.idnes.cz/domaci-ukoly-jsou-k-nicemu-vyzkumy-to-povrzuji-rika-ucitel-a-novinar-1jx-/deti.aspx?c=A151207_130826_deti_jup
Diskriminující domácí úkoly...
Domácí úkoly jsou také diskriminující. Ne všechny děti totiž mají vzdělané rodiče natolik, aby jim s úlohami pomáhali.
Tedy já si vždycky myslel, že domácí úkoly jsou pro děti jako námět k případnému procvičení, a ne jako trest pro unavené rodiče. Taky jsem slyšel názor jiného psychologa, že kdyby nebylo domácích úkolů, mnohé děti by s rodiči vůbec nepohovořily.
Když žáci po neuspěšném testíku začnou rozhlašovat, že tomu vlastně vůbec nerozumí, začínají padat různě dotazy, jestli na to bylo dostatek úkolů.
Na otázku, a čemu že to tedy žáci nerozumí, odpovídají mnohdy, že TOMU, přeceee!
A čemu konkrétně?
Tak třebááá... jak se počítá ta... šestnáctková soustava.
Vždycky spolknu odpověď, že zeleně.
Politická korektnost té učitelky je myslím příkladná.
J. Týř
Reálná scénka z české školy:
Je hodina matiky ve 3.třídě ZŠ, ve třídě jsou inkluzívní děti, probírá se sčítání přes desítku, učitelka píše na tabuli:
23 + 18 = 23 + 10 = 33 + 8 = 41
Následuje dalších 15 příkladů stejným způsobem zapsaných.
Druhý den jdou dva rodiče reklamovat výuku, byl totiž i úkol; dětem doma vysvětlili, že je to matematicky špatně zapsané. Rodičům je však sděleno, že inkluzívní děti by to nepochopily a učitelka tudíž je nucena takto postupovat.
A jak dopadl úkol?
Dva šikulové se správnými zápisy sklidí úkol červeně opravený, s červenými instrukcemi, že takto se to ve škole neprobíralo. Takže za černé ovce jsou ti, kteří měli vše správně.
Bohužel, to není ironie. Realita české školy dnes.
To video je super, názorně ukazuje, kam i naše školství ve skutečnosti směřuje.
Kritiku společnosti, souhlasím. Zrovna jsem včera viděl sešit, kde synovec měl od paní učitelky podepsaný sešit, ve kterém zůstaly dva chybně vyřešené příklady. Jako učitel sám vím, že co podepisuji, musím kontrolovat, jinak je to formalismus, který se mi vymstí. A máte pravdu i s tím příkladem - pak si žáci pletou rovnice s úpravou výrazů.
"Reálná scénka z české školy:"
A tak to je chyba, to určitě. "Pochopil" bych i to zdůvodnění, ale nemůžu postihovat žáka za to, že jsem to tak nevysvětlil, když to navíc řeší správně a já ne.
Omlouvám se, ten příspěvek o domácích úkolech mi sem spadl omylem. Měl být na Ona dnes
Ale jak koukám, zase to až tak nevadí. Některá témata jsou prostě průřezová.
Je to jedna z možných perspektiv našeho školství.
Okomentovat