V minulém školním roce se v sedmé třídě ZŠ Glowackého udál incident, který nakonec vyústil v likvidaci dlouholetého úspěšného ředitele této základní školy. Při hodině matematiky panu řediteli „ruply“ nervy a dal pohlavek provokujícímu žákovi. Dotyčný si stěžoval matce a rozjela se anabáze, která se v konečném důsledku řešila nedůstojným způsobem až na zasedání „osmičkového“ zastupitelstva.
Z článku Ondřeje Grose na webu VašePraha8.cz vybíráme:
Při snaze rozehnat obavy z toho, že by Praha 8 mohla prohrát pracovněprávní spor, pan Němeček dokonale zaperlil, když z jeho úst vypadla věta: „Ten právní spor ustojíme, senát 28 C soudkyně Pilařová, víme, jak rozhoduje….“ . Opravdu velmi zvláštní vyjádření, když není právní spor ještě ani na stole. Pan zastupitel asi obvodní soud „umí“.
Celý bod programu jednání zastupitelstva MČ Praha 8 týkající se pana ředitele je ke shlédnutí v záznamu na YouTube od 1:56:23.
Přečtěte si: Příběh o likvidaci pana ředitele
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
4 komentářů:
Chcete-li se kauzou "prokousat", zde (http://praha8.cz/Podkladove-materialy-zastupitelstva-09-09-2015.html) jsou detaily a podklady pro zastupitelstvo.
Likvidačních příběhů je celá řada. Tím to samozřemě nechci zlehčovat. Leč...
Pro mne je naprosto podstatné sdělení, že žák provokuje ředitele školy.
Zopakujme si to pro jistotu ještě jednou: žák provokuje ředitele školy.
To je mazec, panečku!
"žák provokuje ředitele školy."
Žák provokuje kohokoliv. Policajty počínaje a pracovníky technických služeb konče. Před zhruba 4 roky skupinka 3 studentů sousední SŠ fuckovala auta. Pak z jednoho vylezli 4 statní mladíci nejmenované menšiny a tekla krev. Panečku, to byla výchovná lekce. Zaregistroval jsem 2 momenty. Tím prvním bylo pravidelné hlasité zdravení všech dospělých, které potom potkávali cestou do školy a to s velmi vážnou tváří. A tím druhým momentem byla v místě konfliktu okamžitá absence svědků.
Sešupy zodpovědnosti za vzdělávání směrem dolů vedou často k chaosu. Kdo chce efektivně delegovat zodpovědnost směrem dolů, musí to chtít, moci a umět koncepčně, materiálně, personálně, organizačně a kontrolně zajistit. Jinak vzniká chaos, ve kterém se mnohdy dobře žije jen mluvkům, kteří toho nepořádku využívají.
Obce dostaly mateřské a základní školy na starost. Kraje dostaly na starost školy střední. Školskému resortu se tím ulevilo myslím jen zdánlivě a z předtím relativně fungujícího systému se stal systém myslím hůře fungující. Za nezvládnutý sešup zodpovědnosti by se myslím dala považovat i tzv. kurikulární reforma (přechod od osnov na systém RVP-ŠVP). V úvahách na téma důsledků nezvládnutého sešupu / odsunu zodpovědnosti za řízení a koordinaci vzdělávání by se myslím dalo pokračovat více směry.
Jiří Týř
Okomentovat