Ministerstvo školství myšlenku podporuje. Školy by mohly dílny stavět za evropské peníze. Výuku praktických předmětů by přivítaly i firmy.
Z článku Markéty Šrajbrové v Aktuálně.cz vybíráme:
Špicar byl jedním ze zástupců firem, kteří na pražské základní škole ve Vodičkově ulici diskutovali o tom, co bude potřebovat dnešní prvňák, až bude za dvacet let hledat práci a ucházet se o místa, která dnes ještě ani neexistují. I když se firmy shodly, že digitální revoluce požadavky na zaměstnance zásadně proměňuje, trvají i na potřebě manuální zručnosti a kreativity.
"Domníváme se, že tenhle požadavek je oprávněný, protože to, co se vytrácí už u malých dětí, je jakási zručnost. Děti často žijí v panelácích a vůbec se jim nedostane do ruky žádné nářadí,“ říká za ministerstvo Fidrmuc.
12 komentářů:
Že by někdo dostal rozum?
Já se normálně překotím.
Tak po nesmělém návratu branné výchovy přijde možná i na pracovní vyučování?
Tak to ještě aby se na základky vrátily osnovy, někdo obnovil metodické kabinety a možná časem přijdeme na to, že to "totalitní" školství nebylo řízeno zase až tak úplně blbě.
Školství má vyloženě 'cykloidní' charakter. Podstatné je, aby se na mohly čerpat fondy na obnovu toho, co se okázale rušilo. Že by v těch experimentech mohly někde poletovat i děti, nikoho nezajímá. Nikoho z těch 'směrovačů' zaručeně úspěšného rozvoje vzdělanosti, totiž.
Na co dílny? Dejte dětem tablety, ať si ruční práce vygůglí.
No to by ještě někdo musel přijít na to, že povinný druhý jazyk na základní škole je k ničemu, úplně by stačil jako volitelný předmět. No a našlo by se toho víc, ale to by mne asi tady zadupali.
Většina přítomných Vás nezadupe, naopak, bude s vámi souhlasit.
Ve čtvrtek jsme na toto téma diskutovali na Kulatém stole SKAV (záznam bude v dohledné době). Mohu jen znovu připomenout, že je vysloveně trapné o zavádění dílen (praktických činností) mluvit v situaci, kdy se konečně po letech strádání podařilo zlikvidovat obor TIV na UK PedF. Možná jinde tyto učitele ještě připravují, ale že by jich bylo dost, to asi těžko. Ano, možná by se mohli uplatnit lidé z praxe, ale těm zase bude chybět formálně požadovaná kvalifikace.
Takže zase jeden záměr končící u utrácení evropských peněz. Pomalu už toho mám opravdu dost!
Především by bylo potřeba, aby byly děti vedeny k pracovním činnostem doma.
Nevím, zda můžeme současně chtít děti manuálně šikovné, a současně jim už v první třídě cpát tablety.
"že je vysloveně trapné o zavádění dílen (praktických činností) mluvit v situaci, kdy se konečně po letech strádání podařilo zlikvidovat obor TIV na UK PedF. "
Jestli rozumím správně: Udělali jsme jako společnost chybu, zrušili dílny a odklonili se totálně od "manuálního" "vzdělání" na ZŠ, ale napravit to už nepůjde, protože rozebírání tohoto stavu je trapné?
Můžeme, pane Sotoláři, můžeme.
Jedno druhé nevylučuje, ale druhé nesmí být na úkor jednoho.
Jasně, já jsem přece taky zručnější než ta dnešní mládež, a to jsem vychodil gymnázium. Ale jakkoliv se záměrem souhlasím, chtěl bych vidět data, na základě kterých MŠMT rozhoduje.
Ještě bych chtěl podtrhnout tohle:
"Nechceme to dělat direktivně, ale chceme nabídnout školám prostor, aby si samy řekly, co je pro ně důležité," uzavřel Fidrmuc.
Jakobych cítil závan svěžího vzduchu.
V novinách přibývají inzeráty: hledáme učitele/učitelku na 1. stupeň.
Okomentovat