Velmi si vážím důvěry, kterou mi předseda vlády Bohuslav Sobotka svěřil. Pokud se prezident republiky Miloš Zeman rozhodne pro mé jmenování do funkce ministryně školství, mládeže a tělovýchovy, bude pro mě vedení tohoto resortu nejen velkou profesní a odbornou výzvou, ale především možností podílet se na zlepšování oblasti vzdělávání a plnění cílů vlády. Věřím, že v nové funkci využiji zkušenosti ze svého působení v rámci Legislativní rady vlády, kabinetu ministra pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu, ale také zkušeností z legislativního odboru Senátu Parlamentu ČR či Kanceláře veřejného ochránce práv.
Ráda bych poděkovala předchozímu vedení ministerstva za jeho práci, kterou během předchozích 16 měsíců fungování vlády v oblasti školství učinilo.
Věřím, že na tyto úspěšné kroky navážu a budu pokračovat v plnění hlavních úkolů, obsažených v programovém prohlášení vlády. Budu pokračovat v navyšování platů pedagogických a nepedagogických pracovníků, podpoře jejich dalšího vzdělávání. Nastavím kariérní řád pro učitele s jasnou motivační složkou na ohodnocení.
Chci se také soustředit na vytvoření dostatečných kapacit mateřských a základních škol a co nejdříve úspěšně obhájit příslušnou novelu školského zákona na vládě. Stojí přede mnou reforma financování regionálního školství – zde pokládám za klíčové nalézt shodu mezi státem, kraji, obcemi a odborovými svazy. Budu pokračovat ve změnách v oblasti technického a odborného vzdělávání. Stejně tak jsem připravena na diskusi se všemi politickými stranami v Parlamentu při prosazování novely vysokoškolského zákona.
Tyto naléhavé potřeby pro zajištění kvalitního vzdělávání všem dětem ale samozřejmě předpokládají navýšení rozpočtu pro resort školství proti střednědobému rozpočtovému výhledu. První a nejzásadnější krok bude prosadit tyto požadavky při přípravě státního rozpočtu na rok 2016.
V nejbližších dnech se chci potkat s klíčovými aktéry v oblasti vzdělávání, nejen z ministerstva školství, ale i s odborníky z řad učitelského sboru a akademických pracovníků, odborových a zaměstnavatelských svazů, Asociace krajů, poslanců a senátorů z příslušných výborů.
S prací budu moci začít samozřejmě až v okamžiku, kdy návrh předsedy vlády podpoří prezident republiky.
Kateřina Valachová, náměstkyně ministra pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu
Kateřina Valachová: Ve funkci ministryně školství chci navázat na úspěšné plnění priorit v oblasti vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
2 komentářů:
DT ZSV: Kdo vede vzdělávání v ČR?
A. Bývalý politruk
B. Bývalý vězeňský psycholog
C. Bývalý odborník na byrokracii
D. Bývalý učitel
E. Loajální partajník
Tip. Vyberte co neobecnější definici
Byrokraticky styl: 1- (autorka nepouziva slovo "vytyceny" kdyz mluvi o cilech a prioritach). Pridat tam par "ingotu" a "prostavenych milionu", mohl by to cist i Platenik v roce 82.
Veta: "Nastavím kariérní řád pro učitele s jasnou motivační složkou na ohodnocení." by si asi zaslouzila hlubsi rozbor... Jak gramaticky, tak vyznamovy...
Okomentovat