Vzhledem k tomu, že tu máme i extrémní světonázory, tak opravdu to (domácí vzdělávání) může být v této politické situaci nebezpečné. My nabízíme alternativu, že to pilotní ověřování, které bylo na sedmi školách, rozšiřujeme na 19 škol. Takže v každé lokalitě bude v dostupnosti škola, která může nabízet tento typ vzdělávání, a máme to pod kontrolou.
Z článku Tomáše Feřteka v EDUin.cz/RESPEKT.cz vybíráme:
Za prvé, domácí vzdělávání u nás existuje patnáct let a týká se průběžně spíše stovek dětí. Obvykle těch rodičů, kterým na jejich vzdělání mimořádně záleží, případně jejich dítě má nějaký fyzický hendikep. Domácí vzdělávání na prvním stupni se jednoznačně osvědčilo – včetně toho, že se nepotvrdily obavy ze sociální izolace dětí. Na druhém stupni je zatím zcela minoritní. O tom, že by ho zneužívali extremisté, nic nenapovídá; pokud tedy za takové nepovažuje ministr vyhraněné katolíky. Ti poměrně často vzdělávají své děti doma.
Za druhé. Celá Chládkova věta odhaluje účelovost takového argumentu. Prostě jsme vystrašení extrémním islamismem, a tak více slyšíme na to, že by extremisté mohli něco zneužít. Ve skutečnosti nejde o nic jiného, než aby domácí vzdělávání prostě jen nebylo v zákoně. A ministr, kterému není domácí vzdělávání po chuti dlouhodobě, sáhl po podpásovém argumentu, jenž byl po ruce. Z hlediska nebezpečí extremismu není rozdíl v tom, jestli budou tuto službu nabízet všechny školy nebo těch devatenáct.
Přečtěte si: Proč vidí Chládek v domácím vzdělávání líheň extremismu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentářů:
Já se vlastně Chládkovi nedivím. Dneska by povolil domácí vzdělávání a za chvíli by lidi chtěli domácí maturitu nebo nedej bože domácí přijímačky. Pak by časem už třeba stačil domácí ministr... To je lepší típnout to hned, než se nám to tak nějak jaksi vymkne, že?
Okomentovat