Přečtěte si: Téměř polovina obyvatel USA, UK a Austrálie bude do šesti let pracovat na volné noze

pondělí 15. prosince 2014 ·

Britský odborník na inovace ve vzdělávání David Price přináší na svém blogu hlavní myšlenky svého vystoupení před australskými vedoucími činiteli ve vzdělávání. David Price hovořil o vývoji nového vzdělávacího ekosystému, který by měl reagovat na měnící se podmínky práce a zaměstnanosti. Předpokládá se, že téměř polovina obyvatel USA, UK a Austrálie bude do šesti let pracovat na volné noze, současné školy však žáky na nezávislou práci bez zaměstnaneckého poměru nepřipravují.

Mladí lidé musejí být připraveni na globální konkurenci, na získávání pracovních dohod, nikoli zaměstnání, a v tom jim nepomůže dobrý výsledek v testu PISA, ale schopnost podnikavého a kritického myšlení, kreativita a komunikační dovednosti (o pracovních místech ohrožených automatizací viz zde).

David Price uvádí, že mladí lidé by se měli vzdělávat v otevřených vzdělávacích prostředích (open learning environments), která charakterizuje takto:
  1. Vztahy v rámci vzdělávání jsou mnohem širší než jen učitel – žák, zahrnují obchodníky, zástupce komunity, rodiče, mentory – komunikace s širokým okruhem lidí pomáhá budovat komunikační dovednosti.
  2. Škola je základnou pro učení, ale ne jediným prostředkem – žáky je třeba zapojit do reálných projektů a života za zdmi školy.
  3. Důležité je nadšení, účast a vědomí smyslu toho, co se žáci učí – mohou využít své poznatky v rámci své komunity, místního podnikání.
  4. Globální propojení učících se a učitelů prostřednictvím sociálních sítí a technologií.
  5. Zapojení rodičů do vzdělávací diskuze.
  6. Odmítnutí řízení cestou příkazů a kontrol – vzdělávání je proces růstu.
Zdroj: EngagedLearning.co.uk

0 komentářů: