Osm hodin jako dospělí v práci? A proč?
Z komentáře Václava Klause ml. v Novinky.cz vybíráme:
Ovšem u starších dětí a mládeže počty hodin neustále navyšujeme. Většinou se chce ministr školství „zapsat do dějin“ a řešit nějaký problém – tak se přidá další hodina do beztak napjatého rozvrhu – a to má jako být to řešení.
Často se hodina přidává na základě nějakého lobbingu zcela minoritních skupin, kterým se podaří naočkovat média (finanční gramotnost, různé IT vychytávky, sexuální výchova ...) anebo minorit významnějších a přirozenějších (češtináři proti matikářům a naopak, dějepisci a biologové …), kteří všichni „bojují“ o hodinovou dotaci svého předmětu.(...)
Ministerstvo školství přidává tentokrát hodinu tělocviku týdně, protože ministr kdysi trochu učil tělocvik. A protože děti jsou tlusté a čím dál méně zdatné. Což je sice asi pravda, ale už tak 40 let (co pamatuji, se o tom mluví).
Ale není problém v tom, že se tělocvik učí u nás špatně, často neaprobovaně, bere se jen jako jakási „výchova“ kde se nic moc neměří, nikdo nikdy nepropadne ani nemá čtyřku; nevede to „od někud někam“, ale jen se dvě hodiny „sportuje“ – tj. ty beztoho sportovní děti hrají, ty líné se omlouvají a ulejvají a posedávají? A učitel u toho občas ani není a na třídních schůzkách pak není tuplem, protože tělocvik „není“ důležitý?
Jak dalece pomůže třetí hodina v týdnu?
Kde školy vezmou najednou o 50 % víc tělocvikářů a tělocvičen? (Tělocvik je vůbec nejdražší předmět beztoho: dělí se kluci a holky; vybavení a prostory atd.)? Na úkor čeho?
Přečtěte si: Jak dlouho mají děti denně sedět ve škole?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 komentářů:
Okomentovat