Dítě, na které si zasedl třídní učitel a trestá ho špatnými známkami. Kantor, jenž nesedne řediteli a dostává pravidelně menší odměny než kolegové. Agresivní rodič napadající slovně pedagoga. Krajský radní, který prosazuje svého oblíbence v ředitelském konkurzu.
Z článku Kateřiny Perknerové v Deník.cz vybíráme:
Uvažujete tedy hlavně o sběru podnětů, jejich analýze a předávání návrhů na řešení kompetentním orgánům, například zřizovatelům škol či inspekci?
V podstatě nic jiného ani není možné. Když si vezmete velkého ombudsmana v Brně, ani ten nemůže nic zařídit sám, návrhy řešení podpořené autoritou svého úřadu předává příslušným orgánům. On jen zjišťuje, zda
k pochybení došlo a čím se ho daná instituce dopustila.
Počítáte s tím, že na místa sporů budete osobně jezdit a seznamovat se s nimi na místě?
Bude-li to třeba, určitě.
Budete sedět na ministerstvu školství jako placený úředník
na plný úvazek?
Zatím jsme se dohodli na polovičním úvazku, ale obávám se, že to skončí u plného, neboť taková funkce asi bude chtít hodně času.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
11 komentářů:
Jako první případ k řešení navrhuji situaci na MŠMT, kde Chládek šikanuje své podřízené.
Tak jestli tím ombudsmanem bude veliký Indoš Eda Zemanů, tak to trochu zavání česanskou trafikou.
mnohé stížnosti a dotazy, které není v ministerských silách ani s pomocí České školní inspekce vyřešit
Na řadu tedy přichází zemanovecký Super(Ze)man. Kdo jiný by to zvládl. A to si k sobě zase vezme, tak jako před lety, Petra Špirhanzla?
Měl bych pár podnětů tak trochu do začátku. Tak třeba:
Některým učitelům odebral ředitel školy osobní hodnocení bez udání jakéhokoli důvodu. Zřizovatel konstatoval, že tím došlo k porušení zákona. Nemají tito nárok na odškodnění?
Nebo:
Učitel byl peskován skrzevá petice nespokojených žáků. Obsah petic a jeho oprávněnost nebyly projednány ani s petenty, ani s jejich rodiči. Když učitel požádal o zpřístupnění těchto písemností, vyšlo najevo, že vlastně žádné petice neexistují.
Nebo:
Učitel byl rodičem obviněn s psychického týrání nezletilé žákyně. Žákyně byla přeřazena do druhé skupiny. Učitel si dál učí, jako kdyby se nechumelilo, jen si někdy připadá jako vonuce.
Nebo...
Neměl by být ombudsmanem pro školství někdo, kdo má mezi učiteli a rodiči alespoň trochu autority??? Tedy někdo úplně jiný a mimo politické strany?
No měl, samozřejmě, ale žijeme kde žijeme, takže to bude spolustraník (bratr), na kterého zatím nezbyla funkce.....
Tak teď se mi skutečně ulevilo. Ještě zbývá zaměstnat kašpárka, který by obveseloval ustarané učitelstvo.
Vidím to na 2 v 1. Kašpárek Ombudsmanem.
Nemontuj se do mě milý Luďku Blaho.
Jen se ptám, milí Petře. Že by ses třeba koukl na ty poněty. Leccos o tom už víš...
Nepřej si některé podněty číst :-).
Myslel jsem ty Pytlikovy podněty z 25. srpna 2014 21:28.
Ne podněty na Pytlika.
Okomentovat