Přečtěte si: Žáci, kteří čtou nejméně jednu hodinu týdně pro vlastní potěšení, dosáhnou lepších výsledků v testech

neděle 23. března 2014 ·

Úřad pro kvalitu a akontabilitu ve vzdělávání (Education Quality and Accountability Office) v kanadské provincii Ontario sledoval výsledky žáků ve 3., 6. a 10. třídě ve čtení, psaní a matematice a dospěl ke zjištění, že žáci, kteří čtou nejméně jednu hodinu týdně pro vlastní potěšení, dosáhnou lepších výsledků v testech.

80 % žáků, kteří splnili standardy pro čtení ve 3. a 6. třídě a úspěšně absolvovali test čtenářské gramotnosti v 10. třídě, věnovalo četbě více než hodinu týdně, z toho 46 % četlo tři a více hodin týdně. Čtení pro radost ovlivnilo menší měrou i kvalitu písemných projevů žáků, u matematiky byl rozhodující pozitivní přístup žáků. Odborníci zdůrazňují, že v současné době, kdy upadá zájem dětí o čtení, je třeba se soustředit na pěstování návyku ke čtení a nezabývat se tolik mechanikou čtení a hodnocením. (zdroj)

Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

1 komentářů:

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
23. března 2014 v 10:45  

Problémem podobných výzkumů bývá záměna příčiny a následku.