tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post98857374589242324..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Negativní stanovisko spolku Pedagogická komora k novele zákona o pedagogických pracovnícíchAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger37125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72971100709377816262019-12-01T19:51:27.695+01:002019-12-01T19:51:27.695+01:00Učitelů víc nebude, bude jich méně. PedFakulty své...Učitelů víc nebude, bude jich méně. PedFakulty své náruče třeba otevřou natolik, že přijmou o dvě třetiny více uchazečů než dnes, pak ta vytříděná jedna učení-chtivá třetina možná bude stačit, i když učení-chtivých přírodovědců bude pomálu vždycky. Peníze nahoru dostatečně nepůjdou; koblihář by možná ustoupil týdenní/měsíční stávce, ale jinak ne. Co my na to? Negativní stanovisko udržíme, zpátky ni krok. Profesi udržíme uzavřenou až vyprázdněnou. E-learning to jistí. Ženiální. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61310527512663875682019-11-30T22:31:16.772+01:002019-11-30T22:31:16.772+01:00Tak už se připojila první organizace, jen to tady ...Tak už se připojila první organizace, jen to tady nemohu odkázat, protože je to na webu, který se zde bohužel nemůže ani zmínit :-(Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27980790454259195612019-11-30T18:43:39.682+01:002019-11-30T18:43:39.682+01:00Podle výše zmíněného nechce mšmt žádné učitele. Podle výše zmíněného nechce mšmt žádné učitele. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36325625894872289962019-11-30T17:14:36.561+01:002019-11-30T17:14:36.561+01:00MŠMT neví, co chce. Hlavně ví, co nechce - kvalifi...MŠMT neví, co chce. Hlavně ví, co nechce - kvalifikované učitele. A dělá pro to opravdu všechno, s nasazením hodným lepších cílů.Jana Maříkováhttps://www.blogger.com/profile/13191234018781100564noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7289245184311307882019-11-29T19:28:34.224+01:002019-11-29T19:28:34.224+01:00Věřím, že se k negativnímu stanovisku Pedagogické ...Věřím, že se k negativnímu stanovisku Pedagogické komory připojí i další organizace.Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51684859026421957192019-11-29T08:34:08.036+01:002019-11-29T08:34:08.036+01:00"V situaci, kdy pedagogické fakulty upozorňov..."V situaci, kdy pedagogické fakulty upozorňovaly na to, že počet učitelů nebude stačit na pokrytí potřeb škol MŠMT uplatňovalo finanční sankce za přijetí studentů nad limit."<br /><br />Z uvedeného vyplývá, že úředníci na mšmt jsou vlastně rádi, když se trefí prdelí na prkýnko, což mnoho důvěry ve vedení resortu vzdělávání neinspiruje. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-537449130247144572019-11-28T21:23:43.588+01:002019-11-28T21:23:43.588+01:00Ad tajný učitel. Učitelé chybí, protože fakulty vz...Ad tajný učitel. Učitelé chybí, protože fakulty vzdělávající učitele měly dlouhodobě nastavená limity, kolik smějí přijmout uchazečů. Pedagogické fakulty letos přijaly několik set uchazečů navíc, i když na ně nedostanou ani korunu finančních prostředků. Udělaly to proto, aby pomohly v situaci, kdy učitelé chybí. Nemohou to však dělat dlouhodobě. <br />V situaci, kdy pedagogické fakulty upozorňovaly na to, že počet učitelů nebude stačit na pokrytí potřeb škol MŠMT uplatňovalo finanční sankce za přijetí studentů nad limit. Díky za to, že je nyní můžeme učit zdarma a nemusíme dotace vracet.Antonín Jančaříkhttps://www.blogger.com/profile/14575024487867125982noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62671605347345115082019-11-28T16:39:42.978+01:002019-11-28T16:39:42.978+01:00Ano. A proto je nutné:
a) vymáčknout z vlády větš...Ano. A proto je nutné: <br />a) vymáčknout z vlády větší - ale opravdu větší peníze<br />b) v případě neúspěchu v bodě a) otevřít profesi <br /><br />protože jaká je alternativa?Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70958088914500786462019-11-28T16:32:09.862+01:002019-11-28T16:32:09.862+01:00Proč chybí učitelé? Studuje jich učitelské program...Proč chybí učitelé? Studuje jich učitelské programy na VŠ (nejen pedagogických fakultách) málo? Ano, studuje jich málo. Obecně na všech VŠ bakalářské studium nedokončí polovina přijatých... To je tedy jedna část problému. Počet studentů pedagogické fakulty navýšit nemohou, protože na to nedostanou z MŠMT peníze...<br /><br />Druhý problém je, že i když učitelství nakonec úspěšně vystudují, do škol za 28 000 hrubého a s perspektivou minimálního růstu platu v příštích 32 letech, raději ani nenastoupí, nebo brzy prchnou za lepším.<br /><br />Současné platy ve školství jsou na úrovni mzdy lidí s maturitou, nikoliv s VŠ vzděláním!Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38076947801385525222019-11-28T14:44:20.935+01:002019-11-28T14:44:20.935+01:00"Podle statistik ministerstva školství a tělo..."Podle statistik ministerstva školství a tělovýchovy dokončilo magisterské studium na jedné z osmi pedagogických fakult v České republice v minulém roce přibližně 2600 studentů. Absolventi tím získali nejen magisterský diplom, ale především pedagogické minimum, které je pro práci učitele nezbytné. I přes to všechno téměř třetina nových kantorů přemýšlí o odchodu z pedagogického prostředí. Důvodem jsou nejenom nízké platy začínajících učitelů, ale i prvotní šok z reality, která na ně ve třídách čeká." <br /><br />Více na https://www.e15.cz/the-student-times/zoufalstvi-a-pocity-zmaru-bylo-to-drsne-rikaji-mladi-ucitele-o-svych-zacatcich-za-katedrou-1364568<br /><br />No toto!!!!Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45866810940064457352019-11-28T11:56:16.462+01:002019-11-28T11:56:16.462+01:00Převis až desetinásobný? Proč tedy chybí cca 6000,...Převis až desetinásobný? Proč tedy chybí cca 6000, příští rok prý až 10000 učitelů? Někde v průběhu studia většina zjistí, že nechtějí? Byli tedy dobře vybráni? Mají Pedfakulty malou kapacitu? ČO se děje?Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50672242098467154032019-11-28T11:39:08.599+01:002019-11-28T11:39:08.599+01:00"Provázat teorii více s praxí umožňuje i dalš..."Provázat teorii více s praxí umožňuje i další novinka této fakulty. „Podporujeme a ve větším rozsahu zavádíme podobu, kdy výuka odborných předmětů reflektuje to, že připravujeme budoucí učitele. Když se studenti učí odborný předmět, zároveň se při tom již seznamují s tím, jak danou látku budou učit. A to nejen po stránce teoretické, ale i praktické, například využíváním různých forem výuky, jako jsou skupinové práce či projekty, které nahrazují výuku frontální,” vysvětluje Jančařík."<br /><br /><br />No, napsat toto v roce 1960, bylo by slovo "novinka" mozna na miste… Pokud tomu tak dosud nebylo, bylo by asi lepsi taktne mlcet. Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58622291073946336542019-11-28T11:19:27.916+01:002019-11-28T11:19:27.916+01:00Cituji Antonína Jančaříka z Pedagogické fakulty UK...Cituji Antonína Jančaříka z Pedagogické fakulty UK:<br /><br />Provázat teorii více s praxí umožňuje i další novinka této fakulty. „Podporujeme a ve větším rozsahu zavádíme podobu, kdy výuka odborných předmětů reflektuje to, že připravujeme budoucí učitele. Když se studenti učí odborný předmět, zároveň se při tom již seznamují s tím, jak danou látku budou učit. A to nejen po stránce teoretické, ale i praktické, například využíváním různých forem výuky, jako jsou skupinové práce či projekty, které nahrazují výuku frontální,” vysvětluje Jančařík. „Díky tomu může oborová didaktika jít do větší hloubky a porozumění procesu učení,“ dodává.<br /><br />Dnes už také zdaleka není tak samozřejmé se na pedagogickou fakultu dostat a úspěšně ji absolvovat. „Na některých oborech, jako je speciální pedagogika či kombinace základy společenských věd – angličtina, to rozhodně není tak, že by se tam dostal každý, ten převis je až desetinásobný.<br /><br />„Kolik může a musí být praxe během studia učitelství, si nemohou vysoké školy zvolit libovolně, to stanovuje ministerstvo. Konkrétně v programech učitelství na střední školy je určeno, že praxe mají být v rozsahu 8 až 10 procent z celkové doby studia. Při přípravě programů limit respektujeme – držíme se horní hranice předepsaného objemu. Mně osobně to přijde málo, byl bych rád, kdyby praxí mohlo být více,“ říká docent Antonín Jančařík, předseda Akademického senátu Pedagogické fakulty v Praze.Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51876951466275908352019-11-28T11:15:26.142+01:002019-11-28T11:15:26.142+01:00Pedagogické fakulty v ČR mají převis uchazečů. To ...Pedagogické fakulty v ČR mají převis uchazečů. To nevíte? Na některé obory až desetinásobný!Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-29292983242260527382019-11-28T08:54:18.266+01:002019-11-28T08:54:18.266+01:00Paní Maříková, nesnažím se o deprofesionalizaci uč...Paní Maříková, nesnažím se o deprofesionalizaci učitelské profese, právě naopak. Dobré učitelství je talent a talent se musí ocenit, neboť se nedá naučit, dostává se vínku vod Boha. Sylabus pedagogických fakult se tváří jakoby se zvládnutím jeho obsahu a zopakovaním u zkoušky člověk stával učitelem. Jakékoli přípravny učitelů by měly dělat talentové zkoušky, finové to dělají pěkně. <br /><br />Jenomže to by pedfakulty nejprve musely mít převis uchazečů, což nebudou, dokavád nebude nástupní plat učitele nějakých 40, možná 50 tácků čistého; do té doby se bude na učitelství hlásit to, co se hlásí, prodchnuto pedagogickým chtíčem neučit, tudíž nelze bazírovat na papírech, ale lze lovit dobré učitele jinde a jinak, otevřít profesi a spoléhat na přirozenou gravitaci učeníchtívých a TALENTOVANÝCH lidí do škol.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-17256132649590400322019-11-28T00:35:00.737+01:002019-11-28T00:35:00.737+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-68252538451260186962019-11-27T23:30:30.568+01:002019-11-27T23:30:30.568+01:00Celé tohle bědování a kvákání obhájců pedagogické ...Celé tohle bědování a kvákání obhájců pedagogické odbornosti nemá smysl ve státě, kde pedagogické fakulty nedávají žádnou přidanou hodnotu - ba přesně naopak. Mnoho dobrých učitelů si muselo hlavu vyčistit od těch nesmyslů a antipedagogických tezí z peďáku. Znám mnoho příkladů odborníků, kteří i intuitivně řídí třídu lépe než vystudovaný pedagog - a což teprve, když se odborník, který je opravdu zvyklý na sobě pracovat, začne sebevzdělávat! A znám mnoho aprobovaných učitelů a absolventů z peďáku, kteří o pedagogiky a pedagogické psychologie neví nic. Příkladem je třeba Radek S. - i když vystudoval Pedagogickou fakultu UJEP, myslí si, že české školy vzdělávají moderně "protože je v nich technika, moderní" a "internet" :-DRobert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81325006221069678352019-11-27T22:39:13.651+01:002019-11-27T22:39:13.651+01:00Líbí se mi ten optimismus, že když se v zákoně leg...Líbí se mi ten optimismus, že když se v zákoně legalizuje výuka nekvalifikovaným,okamžitě se do škol nahrnou přirozené talenty bez pedagogického vzdělání z lépe placených oborů. Už nyní netrpělivě přešlapují před branami škol, že? :-DRadek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61146289210821202922019-11-27T20:59:00.292+01:002019-11-27T20:59:00.292+01:00"řidič náklaďáku, prodavač nebo pošťák"
..."<i>řidič náklaďáku, prodavač nebo pošťák</i>"<br /><br />Ahá. A vy račte být, tajnej, co z nabízeného? Já bych tipoval toho řidiče náklaďáku (nikoliv typoval Mistře Čapku).Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44605731837416971602019-11-27T20:35:42.424+01:002019-11-27T20:35:42.424+01:00Tak to já jsme před přijetím zákona ministra Chlád...Tak to já jsme před přijetím zákona ministra Chládka zažila mockrát. Ředitelé místo jazykářek zaměstnávali studentky...prý jsme moc drahé<br />Jana Maříkováhttps://www.blogger.com/profile/13191234018781100564noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13012761838236581462019-11-27T20:03:12.158+01:002019-11-27T20:03:12.158+01:00Paní Maříková, neznám jediného ředitele, který by ...Paní Maříková, neznám jediného ředitele, který by zaměstnal nekvalifikovaného, pokud má po ruce kvalifikovaného učitele. V mém okolí se tak děje jen při doplnění úvazku, jako např. když družinářka na malé škole učí pár hodin výtvarné výchovy.Lenka Pokornáhttps://www.blogger.com/profile/15218194561430313057noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52726745517196336842019-11-27T19:45:36.988+01:002019-11-27T19:45:36.988+01:00Pedagogickým fakultám ponechat vzdělávaní vychovat...Pedagogickým fakultám ponechat vzdělávaní vychovatelů (pedagogů),studium pedagogického minima pro odborníky a specializační studium pro učitele. Učitel není pedagogický (výchovný) pracovník. Učitel je učitel - odborník na vzdělávání v určitém oboru.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42270397266400426042019-11-27T18:51:08.104+01:002019-11-27T18:51:08.104+01:00Lenka Pokorná - za menší plat snadno
Lenka Pokorná - za menší plat snadno<br />Jana Maříkováhttps://www.blogger.com/profile/13191234018781100564noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16526763699586617542019-11-27T17:01:39.054+01:002019-11-27T17:01:39.054+01:00Já myslím, že se dohadujete úplně zbytečně. Oni ti...Já myslím, že se dohadujete úplně zbytečně. Oni ti inženýři z praxe do škol učit matematiku, fyziku a technické odborné předměty stejně nepůjdou, a o zbylé odborníky z praxe ve školách nikdo nebude stát. Proč by ředitel zaměstnával odborného historika, když dějepisářů je dost.Lenka Pokornáhttps://www.blogger.com/profile/15218194561430313057noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-77660552936557878122019-11-27T15:48:31.239+01:002019-11-27T15:48:31.239+01:00Dotaz pro Tajného - vy sám jste pedák studoval? Že...Dotaz pro Tajného - vy sám jste pedák studoval? Že tak dobře víte, že je k ničemu... Jsme rádi, že experti, kteří jsou na rozdíl od nás pouhých učitelů v jednom kuse v různých televizích, umí tak hezky vysvětlit veřejnosti, že pedagogické vzdělání není třeba. Natož k tomu, abychom měli úroveň školství stejnou jako ve Finsku, kde učí POUZE učitelé... prostě po zpackané inkluzi se zpacká i další novela zákona. Tady přece vůbec nejde o kvalitu učitelů nebo vyučování. Jde jen o to, nahradit učitele, kteří se začínají domáhat platů odpovídajících vzdělání, někým levnějším. Skutečný odborník za stávající učitelský plat učit nepůjde - ale to vy dobře víte. Tím hůř vyznívá vaše snaha o deprofesionalizaci učitelského povolání. Jistěže to hlásáte zcela nezištně.Jana Maříkováhttps://www.blogger.com/profile/13191234018781100564noreply@blogger.com