tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post9125712930950310634..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: EDUin: Reforma financování může být impulsem k proměně oborové struktury středního AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-69305935018141340832020-01-30T13:29:31.612+01:002020-01-30T13:29:31.612+01:00potřebujeme zcela nový systém:1/zš-6 let 2/sš-6 le...potřebujeme zcela nový systém:1/zš-6 let 2/sš-6 let s oborovým rozřazováním po dvou letechlaimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-57900703163388780092020-01-28T10:25:00.431+01:002020-01-28T10:25:00.431+01:00Optimalizace je jen krycí název pro různé šaškárny...Optimalizace je jen krycí název pro různé šaškárny, které kraje provádějí se svými středoškolskými obory, aniž by měly jakoukoliv koncepci.<br /><br />Např. ve Zlínském kraji to probíhalo následovně.<br /><br />1. Před pěti lety byla snaha otevřít o dvě třídy čtyřletého gymnázia méně na Zlínských gymplech. To po obrovském řevu neprošlo, takže se všechna gymnázia dohodla, že budou naplňovat třídy jen do 25 žáků.<br />2. Gymnázium ve Slavičíně a SOU tamtéž byly sloučeny a byl zrušen obor Sociální práce a nahrazen oborem Informatika.<br />3. Na Vsetíně byla sloučena zdravka s gymplem.<br /><br />Potud by to bylo dobré, kdyby nedošlo k dalším krokům.<br /><br />4. Dohodu o max. 25 žácích ve třídě gymnázia po dvou letech nedodržela.<br />5. Ve Valašských Kloboukách byla zrušena Obchodní akademie a nahrazena další třídou čtyřletého gymnázia.<br />6. Vzápětí byl na SOU ve Valašských Kloboukách, kde nemají s maturitními obory kromě dálkových žádné zkušenosti ani vhodně složený učitelský sbor, otevřen nový maturitní obor Veřejná správa.<br />7. Kvůli nedostatku zdravotních sester byla ve Zlíně na zdravce otevřena jedna třída navíc.<br />8. Na technických školách ve Zlíně byly kvůli nedostatku pracovních sil v technických oborech povoleny další dva obory.<br /><br />Důsledky této "optimalizace" jsou až humorné:<br />- k zamýšlenému omezení počtu žáků přijímaných na gymnázia nedošlo, ba naopak se jejich počet ještě zvýšil<br />- k omezení počtu maturitních tříd nedošlo, ba naopak se jejich počet ještě zvýšil<br />- díky slabým populačním ročníkům zejí mnohé obory prázdnotou a to nejen maturitní ale i učební a problém naplnit třídy mají i na regionálních gymnáziích<br />- díky novému způsobu financování se SOŠ a SOU ocitly v problémechLenka Pokornáhttps://www.blogger.com/profile/15218194561430313057noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42012985381813051232020-01-28T09:04:54.472+01:002020-01-28T09:04:54.472+01:00K proměně či likvidaci?
Optimalizace odborného šk...K proměně či likvidaci?<br /><br />Optimalizace odborného školství proběhla už v několika vlnách. Řada oborů i škol skončila pro nezájem - zedníci, klempíři aj., po kterých je teď poptávka.<br />Co takhle optimalizace gymnaziálního školství? A vysokého školství?mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.com