tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post8962708864997753413..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Prezident Asociace ředitelů ZŠ: K čemu vám kdy bylo v životě vysvědčení ze sedmé třídy? K ničemu. AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72025689528244500002020-04-18T08:48:31.082+02:002020-04-18T08:48:31.082+02:00reagujete nějak mimo
Pozitivní zpětná vazba může ...<i>reagujete nějak mimo</i><br /><br />Pozitivní zpětná vazba může vést k nestabilitě systému, pokud včas nenarazí na omezení systému. Jestli si pytlici vzpomínají dobře, do negativního působení pozitivní zpětné vazby se výrazně promítá i nenulové pásmo necitlivosti.<br />V zájmu zachování stability fungování systému upřednostňují pytlici zpětnou vazbu mírně negativní.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8251603647304142122020-04-17T12:18:47.369+02:002020-04-17T12:18:47.369+02:00Pane Pytlík, pozitivní zpětná vazba je, když pochv...Pane Pytlík, pozitivní zpětná vazba je, když pochválím dobře udělanou práci (vy třeba dostanete k výplatě odměnu/prémie). Pozitivní zpětnou vazbu mohu žákovi poskytnout slovně (nejlépe před třídou). mohu sepsat form nebo dát jedničku a dál to neřešit. Ale to už jsem psal, ale vy asi nečetl, proto reagujete nějak mimo.Milan Keršlágerhttps://www.blogger.com/profile/17866965672150110341noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-22363997214464210322020-04-17T01:01:15.442+02:002020-04-17T01:01:15.442+02:00nejjednodušší možnost zpětné i pozitivní vazby
Ne...<i>nejjednodušší možnost zpětné i pozitivní vazby</i><br /><br />Není v tomto smyslu 'zpětná vazba i pozitivní vazba'.<br />Je zpětná vazba pozitivní, a nebo zpětná vazba negativní.<br />Vazba pozitivní by mohlo být kamarádství, přátelství, láska...<br />Ani jedno však do vztahu učitel-žák, a nebo žák-učitel nepatří. Ne-pa-tří!Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15003257690776772232020-04-16T17:44:43.999+02:002020-04-16T17:44:43.999+02:00Titulek je vybrán záměrně... no ale co jsme čekali...Titulek je vybrán záměrně... no ale co jsme čekali, že?<br /><br />Ještě je tam úžasná otázka redaktora na učitele, co prý jen ráno pošlou zadání, ve 14 hodin vyberou výsledky a jinak nic nedělají.<br /><br />Jinak podepisuji reakci pana Keršlágera. <br />16. dubna 2020 9:29Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36804155616726749082020-04-16T13:37:39.488+02:002020-04-16T13:37:39.488+02:00Pane Čapek, nejsem si jist, jestli učíte, tím méně...Pane Čapek, nejsem si jist, jestli učíte, tím méně jestli máte nějaký kontakt s tzv. sociálně slabými. Jejich největší problém je, že nemají tzv. sociální (nebo pracovní) návyky, tj. že se chodí každý den do práce, že by neměli zneužívat pomoci druhých (dávky), že by se měli do školy připravovat, ve škole být aktivní a snažit se něco naučit/pochopit, samozřejmě i hygiena atd.<br /><br />Všechno tohle je postavené na tom, že dotyčný má pocit, že chovat se sociálně správně je lepší pro něj (i pro společnost). A k tomu potřebujete nikoliv příkaz, vězení, trest (odebrání dávek, pětka), ale pozitivní motivaci. A pozitivní nikoliv 1x, ale průběžně, aby se z toho stal trvalý zdravý sociální návyk.<br /><br />Vaše pozitivní motivace je výplata nebo [zasloužený] důchod. Pro žáky je odměnou pochvala, která se dá udělat jednoduše (známka), sociálně (pochválím, nejlépe v kolektivu), slovně (tzv. slovní nebo-li formativní hodnocení). <b>Pokud začnete dávat odměnu za nic, i nejhloupější jedinec velmi rychle pochopí, že existuje cesta úlev a logicky ji začne využívat, což je pro tzv. sociálně slabé podstatou jejich ne zrovna šťastného života (upřednostňují okamžitý požitek - úlevu).</b><br /><br />To, čemu říkáte školomet, je zřejmě známka, neboli nejjednodušší možnost zpětné i pozitivní vazby. Slovní hodnocení nepřeceňujte - podívejte se jak je to často rigidní a rozbředlý nástroj, do kterého se leccos schová (i ty nesprávné sociální návyky).Milan Keršlágerhttps://www.blogger.com/profile/17866965672150110341noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27284135357997745062020-04-16T13:19:53.522+02:002020-04-16T13:19:53.522+02:00Tohle je zajímavé.
Prý "Vysvědčení ze sedmé t...Tohle je zajímavé.<br />Prý "Vysvědčení ze sedmé třídy vytváří kontinuitu". <br /><br />Jakou kontinuitu? Kontinuitu série úředních papíru v deskách? Kontinuitu vytváří vzdělávání, ne byrokratické úkony! <br /><br />A co znamená tohle: "Pokud jedinec zjistí, že jednou dostane něco "za nic", bude se snažit příště dosáhnout stejného efektu."<br />Jako že žáci, kteří nedostanou vysvědčení, budou vyvíjet viry, aby nedostaly vysvědčení ani v dalších letech? <br /><br />A co znamená "Neměli bychom vědomě žákům plošně dávat úlevy, není to fér."<br />Připadá snad někomu, že karanténa je úleva? Že umírající lidé kolem nás je "neférová úleva"? Nebo je stále řeč o tom jednom cáru papíru?<br /><br />A to nejlepší nakonec: "Proč berete odměnu těm, kteří si ji zaslouží?"<br />Co je tou odměnou? Vysvědčení? Pro kolik lidí ve třídě tohle platí? <br /><br />Legrační názory. Takové pokřiveně školometské.Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-39495250439666895722020-04-16T11:09:40.254+02:002020-04-16T11:09:40.254+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-22010137741805002992020-04-16T09:29:09.110+02:002020-04-16T09:29:09.110+02:00Vysvědčení ze sedmé třídy vytváří kontinuitu. Poku...Vysvědčení ze sedmé třídy vytváří kontinuitu. Pokud jedinec zjistí, že jednou dostane něco "za nic", bude se snažit příště dosáhnout stejného efektu. Je to evoluční záležitost, od toho máme mozek (a zvířata také). Neměli bychom vědomě žákům plošně dávat úlevy, není to fér. Pokud část z nich zjistí, že se snažila zbytečně, bude (oprávněně) poškozena jejich další motivace.<br /><br />Proč není možné dát normální vysvědčení, a v případech, kdy žáci/rodiče nespolupracují, dát neklasifikováno (výjimečně bez následků)? Proč vylévat vaničku i s dítětem? Proč berete odměnu těm, kteří si ji zaslouží?Milan Keršlágerhttps://www.blogger.com/profile/17866965672150110341noreply@blogger.com