tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post8927015467854557117..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Česká školní inspekce ověří výsledky vzdělávání ve čtenářské, matematické a sociální gramotnostiAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger24125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38728988133710021252016-05-12T12:34:19.820+02:002016-05-12T12:34:19.820+02:00Ad 1)Nevím, zda si někdo od nějakého prodejce musí...Ad 1)Nevím, zda si někdo od nějakého prodejce musí kupovat interaktivní tabule, ale sciotesty uchazeč kupovat musí. Pane Šteffle, opravdu nevnímáte ten rozdíl? Protože děláte přijímačky na veřejné školy, musí na vás být kladeny stejné nároky jako na Cermat. Pan Botlík požaduje po Cermatu data právem, stejně je však musí(me) požadovat i po firmě Scio. Pak se k jeho výzvě rád přidám. <br /><br />Ad2)Dobrovolnost, nedobrovolnost,považuji sbírání vedlejších dat právě u přijímaček na veřejné školy za zneužívání situace soukromým byznysem. Co na tom není jasného? Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-86868567776981880602016-05-07T22:40:04.481+02:002016-05-07T22:40:04.481+02:00Myslím pane Sotoláři, že teď motáte hrušky a jablk...Myslím pane Sotoláři, že teď motáte hrušky a jablka. I když chápu, že vás "dobrovolnost"souhlasu při odchodu žáků na zvláštní školy nebo naopak "do inkluze" trápí, s našimi dotazníky to nemá nic společného. Stejně tak "veřejná služba", tu plní naše Scioškola, ale nikoliv NSZ ani další testování. To byste mohl říkat, že veřejnou službu plní i prodejce interaktivních tabulí či nakladatel učebnic, a to jen proto, že se to nakupuje za peníze z veřejných rozpočtů.<br /><br />Rozmyslet si přesně, co vám na našem postupu vadí, a pak to napište. Zatím to vypadá, že vám to vadí, ale není zcela jasné proč.Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67958372561377387352016-05-07T20:21:20.887+02:002016-05-07T20:21:20.887+02:00"to může přinést zajímavé informace"
Na..."to může přinést zajímavé informace"<br /><br />Např. že soukromá firma plnící veřejnou službu zneužívá situace ke sběru "dalších" dat. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87146961617793381142016-05-07T20:18:11.253+02:002016-05-07T20:18:11.253+02:00"data jsou zpracována s jeho souhlasem. Čili ..."data jsou zpracována s jeho souhlasem. Čili vše probíhá v souladu se zákonem."<br /><br />Prosím tesat do kamene. Protože se stejný souhlasem odcházejí žáci na zvláštní školy. A přesto nás bruselští byrokrati odsoudili. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-69100540218423777932016-05-07T19:40:51.629+02:002016-05-07T19:40:51.629+02:00Uchazeči nám v tom důvěřují, mj. proto, že už to d...<i>Uchazeči nám v tom důvěřují, mj. proto, že už to děláme 20 let a nikdy jsme žádný slib daný uchazečům neporušili.</i><br /><br />Více než 20 let ovšem nevadilo, co si kdo myslel. Dokonce skoro nevadilo, co kdo říkal. Za poslední rok dva se situace hodně změnila. A mění se stále rychleji. Pokud nemáte ten správný názor...Vít Tomis https://www.blogger.com/profile/03486437861905088094noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18218488669456624062016-05-07T14:58:02.982+02:002016-05-07T14:58:02.982+02:00Zdeněk Bělecký řekl(a)... 7. května 2016 8:11
co ...Zdeněk Bělecký řekl(a)... 7. května 2016 8:11<br /><i>co to má společného s přijímáním na střední školy....zjišťování názorů a postojů v souvislosti se studiem mi silně připomíná normalizační dotazník s vyjádřením souhlasu či nesouhlasu se vstupem vojsk bratrské pomoci.</i><br /><br />Očividně pracujete s neúplnými informacemi, což je jistě i moje chyba.<br />Tak tedy: 1. toto zjišťování se týká účastníků NSZ.<br />2. vyplnění dotazníku je dobrovolné, a učastníci vědí, že tyto informace jsou zpracovány pouze statisticky a nikam dál neputují, zejména je nedostane žádný fakulta, na kterou se hlásí.<br />3. Uchazeči nám v tom důvěřují, mj. proto, že už to děláme 20 let a nikdy jsme žádný slib daný uchazečům neporušili.<br />4. Dotazník vyplní vždy něco kolem 90 % účastníků NSZ.<br /><br /><br />Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-55826749940627176002016-05-07T10:57:04.594+02:002016-05-07T10:57:04.594+02:00Tohle přesně inspekční činnost není. Ta spočívá vž...Tohle přesně inspekční činnost není. Ta spočívá vždy v dozorové činnosti zmocněného orgánu. Jízdy na černo, porušování technologické a jiné kázně, porušování zákona a předpisů se neprovádí statistickým šetřením. Jestli na tuhle novou potrhlost ČŠI pasuje nějaká definice, pak je to tzv. fuška (též melouch) ve významu - práce na černo, bez oprávnění. Není ostatně divu, že se o tom okamžitě rozklábosili zdejší fušeři, Botlík a Šteffl. Miloslav Novotnýhttps://www.blogger.com/profile/17730242635582866705noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56214122336418127152016-05-07T08:11:12.149+02:002016-05-07T08:11:12.149+02:00"V tomto případě např. ověřujeme hypotézu, že..."V tomto případě např. ověřujeme hypotézu, že vztah k inkluzi a k imigraci spolu silně korelují."<br /><br />Ověřování hypotézy je v pořádku, jen mi není jasné, co to má společného s přijímáním na střední školy. Nemohu si pomoci, ale zjišťování názorů a postojů v souvislosti se studiem mi silně připomíná normalizační dotazník s vyjádřením souhlasu či nesouhlasu se vstupem vojsk bratrské pomoci. Zdeněk Běleckýhttps://www.blogger.com/profile/04674494846286607239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-21856586298221137892016-05-07T08:00:57.935+02:002016-05-07T08:00:57.935+02:00"V tomto případě např. ověřujeme hypotézu, že... <i>"V tomto případě např. ověřujeme hypotézu, že vztah k inkluzi a k imigraci spolu silně korelují. "</i><br /><br />No jistě, lidé se zdravým rozumem mají na oboje realistický pohled, který se bláznům nehodí do krámu.<br /><br />Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-69915657288065353172016-05-07T00:04:49.021+02:002016-05-07T00:04:49.021+02:00že vztah k inkluzi a k imigraci spolu silně korelu...<i>že vztah k inkluzi a k imigraci spolu silně korelují.</i><br />Další důkaz, že je inkluze špatně připravená.Vít Tomis https://www.blogger.com/profile/03486437861905088094noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-65196515724029131902016-05-06T18:34:12.376+02:002016-05-06T18:34:12.376+02:00Zdeněk Sotolář řekl(a)... 6. května 2016 15:33
O. ...Zdeněk Sotolář řekl(a)... 6. května 2016 15:33<br /><i>O. Šteffl: "nic takového se u maturity ani u přijímacích zkoušek nesmí"<br />Tak proč se letos u Scio testu měli studenti vyjadřovat k inkluzi a imigraci???</i><br /><br />Asi jste se chtěl zeptat, "Jak je možné, že ...". U maturity a přijímacích zkoušek se to nesmí proto, že to zapovídá Zákon o ochraně osobních údajů. U maturity a přijímací zkoušky totiž vždy nutně musíte znát identifikaci, vědět, komu konkrétně výsledek patří, a tím pádem jakákoliv další informace je osobní údaj. A ty se bez souhlasu osoby nesmí mimo zákonem stanovené výjimky shromažďovat. U testů pro školy ovšem do Scia žádná identifikace žáka nedorazí (čili to nejsou osobní údaje), u NSZ je sběr doprovodných údajů ze strany studenta dobrovolný a data jsou zpracována s jeho souhlasem. Čili vše probíhá v souladu se zákonem.<br /><br />Pokud jste opravdu myslel Proč?, tak proto, že to může přinést zajímavé informace. V tomto případě např. ověřujeme hypotézu, že vztah k inkluzi a k imigraci spolu silně korelují. Ověřujeme i jiné věci, třeba, kdy děti přestane bavit matematika, zda děti, které nerady spaly v MŠ, mají lepší studijní předpoklady (nemají), proč uchazeči nechtějí studovat na učitele, apod.<br /><br /><br /><br /><br />Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45553946072848967552016-05-06T15:33:20.788+02:002016-05-06T15:33:20.788+02:00O. Šteffl: "nic takového se u maturity ani u ...O. Šteffl: "nic takového se u maturity ani u přijímacích zkoušek nesmí"<br /><br />Tak proč se letos u Scio testu měli studenti vyjadřovat k inkluzi a imigraci???Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7805845133850878462016-05-06T13:12:20.189+02:002016-05-06T13:12:20.189+02:00Což umožňuje zabývat se souvislostmi, příčinami, a...<i> Což umožňuje zabývat se souvislostmi, příčinami, a tedy i navrhovat a zkoumat možná opatření.</i><br /><br />Bezesporu! Zakážeme dětem televizi, a rodičům tíživou sociální situaci.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9522952921853405952016-05-06T13:08:33.727+02:002016-05-06T13:08:33.727+02:00Strouhám stroužek
na tenoučký proužek.Strouhám stroužek<br />na tenoučký proužek.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-85109409547690502092016-05-06T13:08:18.205+02:002016-05-06T13:08:18.205+02:00Oldřich Botlík řekl(a)... 6. května 2016 7:34
Zjiš...Oldřich Botlík řekl(a)... 6. května 2016 7:34<br /><i>Zjištovat výsledky vzdělávání prostřednictvím výběrových šetření (tj. na malých vzorcích žáků) je nejvhodnější cesta, kterou mohla Česká školní inspekce zvolit. Je to VELMI SPRÁVNÝ KROK. </i><br /><br />Ano a ještě navíc:<br /><b>(6)</b> Protože jde v principu o anonymní (anonymizované) šetření, je možné testování doplnit o dotazníky a zjišťovat řadu dalších věcí - např. vzdělání rodičů, sociální situaci, čas strávený u televize, studijní cíle, množství domácích úkolů, kvalifikovanost učitelů atd. atd. (nic takového se u maturity ani u přijímacích zkoušek nesmí). Což umožňuje zabývat se souvislostmi, příčinami, a tedy i navrhovat a zkoumat možná opatření.<br /><br />To je jistě optimistické. Otázka je, zda to někdo udělá (to možná jo), zda pak výsledky zanalyzuje (to taky možná jo, mj. i proto, že <b>ČŠI na rozdíl od CERAMTU dává kompletní data k dispozici</b>, a může to udělat i někdo jiný) a hlavně zda to pak někdo využije v rozhodování. A to bohužel nejspíš ne. Viz zavedení povinného poslední ročníku MŠ zcela v rozporu s odbornými studiemi. <br /><br /><br /><br /><br />Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71866259946130453262016-05-06T10:48:20.291+02:002016-05-06T10:48:20.291+02:00A pytlici zase ostrouhají...A pytlici zase ostrouhají...Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32013470379966909482016-05-06T09:18:10.711+02:002016-05-06T09:18:10.711+02:00Feřtek má Finsko, Botlík má Nový Zéland. Když jede...Feřtek má Finsko, Botlík má Nový Zéland. Když jeden krade zvrchu, tož druhý musí zespoda... zpívá Petr Klus. Expert přes experta se předhání, když se blíží volby, kdo by tak mohl svoje polínko přihřát v nově střihnutém ministerstvu.Simona CARCYhttps://www.blogger.com/profile/07882573485613652448noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9774161128857985212016-05-06T07:34:33.873+02:002016-05-06T07:34:33.873+02:00Zjištovat výsledky vzdělávání prostřednictvím výbě...Zjištovat výsledky vzdělávání prostřednictvím výběrových šetření (tj. na malých vzorcích žáků) je <b>nejvhodnější cesta, kterou mohla Česká školní inspekce zvolit.</b> Je to VELMI SPRÁVNÝ KROK. <br /><br /><b>(1)</b> Kvalitní výběr vzorku zajišťuje dostatečnou reprezentativnost výsledků.<br /><br /><b>(2)</b> Malý počet žáků ve vzorku umožňuje zařadit do testů i úlohy se složitější strukturou odpovědi, než je kliknutí na A, B, C, ..., případně zapsání jednoho či dvou slov.<br /><br /><b>(3)</b> Takové testování neohrozí životní osud žádného žáka ani v případě, že nějaká testová úloha bude vadná nebo hodnotitelné neuznají odpověď, která je ve skutečnosti správná. To se například o státní maturitě říct nedá. <br /><br /><b>(4)</b> Bude-li ČŠI používat kvalitní úlohy, může jejich zveřejňování spolu se zveřejňováním výsledků (a anonymizovaných prvotních dat) výrazně pomoci učitelům i pedagogickému výzkumu.<br /><br /><b>(5)</b> ČŠI se nemusí VŮBEC zaměřovat na češtinu, matematiku a cizí jazyk, ale testováním může naopak ukazovat, že stejně důležité jsou i ostatní předměty, včetně třeba výtvarné výchovy. Skvělý příklad takových reprezentativních výběrových šetření podává třeba Nový Zéland.Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87976304241967011712016-05-06T07:21:19.609+02:002016-05-06T07:21:19.609+02:00Proč až v květnu? Co budete zjišťovat? Jak se za j...Proč až v květnu? Co budete zjišťovat? Jak se za jeden rok zlepšili? Pokud bude mít výsledky z loňských přijímaček, dá se porovnat o kolik se žáci zlepšili. mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67125777740443952372016-05-05T21:47:55.250+02:002016-05-05T21:47:55.250+02:00"Česká školní inspekce ověří výsledky vzděláv..."Česká školní inspekce ověří výsledky vzdělávání ve čtenářské, matematické a sociální gramotnosti"<br /><br />Jako zdrojový text pro toto ověření si dovoluji navrhnout některé texty MŠMT a ČŠI. Třeba ty, které se týkají tzv. "Kariérniho řádu učitelů". J.Týř :)))tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62589594298823671912016-05-05T19:04:07.289+02:002016-05-05T19:04:07.289+02:00Výběrové zjišťování bude ověřovat aktuální úroveň ...Výběrové zjišťování bude ověřovat aktuální úroveň žáků v jednotlivých funkčních gramotnostech v rozsahu očekávaných výstupů rámcových vzdělávacích programů. <br /><br />U žáků 6. ročníku. Na základě čeho? Výstupů pro 9. ročník?M. B.https://www.blogger.com/profile/09634569075934733153noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44511130688318796562016-05-05T19:03:20.123+02:002016-05-05T19:03:20.123+02:00Školní informatikové zdarma zkontrolují aktualizac...Školní informatikové zdarma zkontrolují aktualizace/zaktualizují eventuelně doinstalují. Vyzkouší a dohlédnou na testování, provedou registraci žáků. Je to fakt jen pár hodinek, žádná dlouhá doba. ZA PUSU! Kdyby aspoň poslali nějakou dvacítku (no dobře, třicítku) inspektorku...Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5161886391499276242016-05-05T18:54:28.255+02:002016-05-05T18:54:28.255+02:00po nocích v knihovnách budou noci v jeskynipo nocích v knihovnách budou noci v jeskyniAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5882764287226685372016-05-05T18:53:10.274+02:002016-05-05T18:53:10.274+02:00 takovýmato pidlovinama se zabývá čši takovýmato pidlovinama se zabývá čšiAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.com