tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post8792520614318979366..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Ondřej Neumajer: Počítačové tablety ve škole bez dalších podpůrných aktivit selhávajíAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger15125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-26026083146622255272013-11-09T18:18:52.311+01:002013-11-09T18:18:52.311+01:00Tablet - ano, jako náhrada papírové učebnice a cvi...Tablet - ano, jako náhrada papírové učebnice a cvičebnice. Nezapomínat na samostatné úkoly, něco sami tvořit, obměňovat, kombinovat.. aby z dětí nebyly jen cvičené opice plnící pokyny učitele nebo displeje.<br /><br />Interaktivní tabule, to je něco jiného. Může to být dobrá pomůcka v některých částech hodin. Ale jen pokud s ní učitelé umějí zacházet a baví je občas sami něco vytvořit, co výuku posune. Používat ji jen jako promítací plochu, tak to stačí bílá stěna s projektorem.alba.projektorhttps://www.blogger.com/profile/18327034640907190836noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23578262214128377702013-11-09T17:28:37.444+01:002013-11-09T17:28:37.444+01:00Teď právě v televizi říkala slečna Fuksová z nějak...Teď právě v televizi říkala slečna Fuksová z nějaké osmičky v duchu zpravodajského šotu o tom, jak je pilotní projekt používání tabletů ve výuce pro žáky zábavný:<br />"Když nám učitelka řekne, abychom něco vyhledali, tak to vyhledáme... a nemusíme používat... mozek."<br />Jo!!!Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16309254077609517242013-11-05T18:48:14.610+01:002013-11-05T18:48:14.610+01:00Vý-bor-ně.
Počítám, kdy asi tak se ta interaktivně...Vý-bor-ně.<br />Počítám, kdy asi tak se ta interaktivně tabelační kvalita úplně jiné dimenze promítne do mezinárodních srovnávacích testů, jednotných maturit a konkurenceschopnosti pro dvacáté první století.<br />Je tedy české školství zachráněno, nebo se jen zpomaluje propad?Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19224221918449363402013-11-05T17:55:16.932+01:002013-11-05T17:55:16.932+01:00Jenže zase využití interaktivní tabule pro výuku g...Jenže zase využití interaktivní tabule pro výuku geometrie, ať už na ZŠ nebo na SŠ, posunuje výuku, chápání látky a znalosti dětí do úplně jiných dimenzí.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36930979073828651502013-11-05T12:19:06.313+01:002013-11-05T12:19:06.313+01:00Náhodný čtenář nechť promine konění mého textu.Náhodný čtenář nechť promine konění mého textu.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-26848798769890717512013-11-05T12:16:46.769+01:002013-11-05T12:16:46.769+01:00Na základě sdělení jedné učitelky prvního stupně, ...Na základě sdělení jedné učitelky prvního stupně, ano, stihne s interaktivní tabulí více, děti to baví více, proberou učivo rychleji a snad i o něco více vědí - ovšem není to statisticky průkazný vzorek, navíc se bavíme o první a druhé třídě základní školy.<br />sám bych se konil i k tomu, že v tomto věku ta technologie je přínosem. Nekokážu posoudit, zda-li úměrně ceně, ale měl-li bych odpovědět jednoznačne ano/ne, pak ANO.<br /><br />Zněla by otázka stejně pro třídy druhého stupně nebo dokonce středních škol a gymnázií, pak NE.<br />Na gymnáziích jde víceméně o prestiž, aby sousední gympl neměl více interaktivních tabulí než "my". <br />Nákud int. tabulí například do učeben českého jazyka na gymnáziu mi přijde naprosto zbytečný.<br />Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61798459565875238452013-11-05T11:09:59.831+01:002013-11-05T11:09:59.831+01:00Opírání kvality vzdělávání o konkrétní zařízení či...Opírání kvality vzdělávání o konkrétní zařízení či metodu považuji za poměrně značně omezující.<br />S velkým zájmem vždy sleduji, co všechno se ještě musí udělat, než propukne deklarovaná účinnost aktuálního technologického výdobytku. Než se to stihne, už tu máme něco dalšího, převratně, zaručeně a konečně už k záchraně českého školství vedoucího. S ohledem na osobní zkušenost mne například veškeré třeštění kolem Win8 nechává chladným. Přeskakuji tak, jako jsem přeskočil Vistu a další klony. Nebo jako přeskakuji mobily, neboť je považuji za zanedbatelnou epizodku v historii lidstva.<br />Napadá mne, už někdo posoudil přínos interaktivních tabulí pro rozvoj žákovských kompetencí? Víte? Jako, jestli ty peníze byly účelně vynaloženy, jestli žáci ze škol, kde nemají moderní technologie i na toaletách jsou nevzdělanější, a tak. Osobně bych před nákupem dalších hračiček upřednostnil dovybavení škol asistenty učitele, speciálními pedagogy, psychology a psychiatry.<br />Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84497094415265741852013-11-05T09:17:16.491+01:002013-11-05T09:17:16.491+01:00"Úspěch počítačových tabletů nespočívá v apli..."Úspěch počítačových tabletů nespočívá v aplikacích"<br /><br />No tak na ten článek se fakt moc těším, protože pak už může úspěch tabletů spočívat jedině v tom, že jimi budeme mlátit žáky po hlavě a spoléhat na to, že se jim konečně některým zozsvítí.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-3973317344163358502013-11-05T08:05:40.059+01:002013-11-05T08:05:40.059+01:00Ad Bořivoj Brdička
Je těžké najít nějakou myšlenku...Ad Bořivoj Brdička<br />Je těžké najít nějakou myšlenku v oblasti technologií a vzdělávání, které by se Spomocník někdy v minulosti nevěnoval:-) Spomocník je pro mne českým majákem a prapůvodní inspirací asi většiny mých popularizačních článků, nějaký konkrétní jsem ale na mysli při psaní tohoto neměl. Takže moc děkuji za doplnění zdrojů pro zájemce o hlubší studium problematiky. Tento článek je úvodem do série článků o zavádění tabletů, který vyšel v říjnovém čísle časopisu Řízení školy. Postupně budu na webu zveřejňovat další díly. Každý další článek je praktičtější, v závěru seriálu konkrétně popisuji případ jedné městské části, která zavádí tablety do všech svých zřizovaných škol.<br /><br />Příští článek (který v pátek vyšel v ŘŠ) se trochu provokativně nazývá <i>Úspěch počítačových tabletů nespočívá v aplikacích</i> a jeho inspirace celkově Spomocníkem je opět zcela zřetelná.<br /><br />ONOndřej Neumajerhttps://www.blogger.com/profile/11661868161851092693noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50471682482014020262013-11-04T12:49:59.586+01:002013-11-04T12:49:59.586+01:00Tak oni někteří sportovci používají tablety pro do...Tak oni někteří sportovci používají tablety pro dosažení lepšího výkonu vcelku běžně. :-)<br /><br />A s využitím elektronických tabletů bych se nenechal omezovat.<br />U těch vrcholových bych to časem viděl rovnou na implantaci čipů do mozkového kmene. poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67663672356281863482013-11-04T09:05:28.075+01:002013-11-04T09:05:28.075+01:00Časem se dočteme např.:
"Jágr nedal nedal žád...Časem se dočteme např.:<br />"Jágr nedal nedal žádný gól, trenérovi nefunguje elektronická tužka"<br /><br />"Fotbalistům bez tabletů selhává hra" - nakonec důkaz už máme. Kolik českých reprezentantů použilo v připravě na MS v Brazílii tablet? Kdyby to měli lépe propracované, určitě by postoupili.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19597495532447130242013-11-04T08:05:30.074+01:002013-11-04T08:05:30.074+01:00Klobouk dolů. Z pana Neumajera se vyklubal zdatný ...Klobouk dolů. Z pana Neumajera se vyklubal zdatný podporovatel mého letitého snažení o podporu integrace technologií v našich školách. Navíc má zjevně mnohem blíže k ředitelům a praxi než já. Mám ale drobný problém. Nejsem si při čtení jist, zda se jedná o snahu synergickou či konkurenční. Tam, kde tuším, že myšlenkovou inspirací byl článek na Spomocníkovi, mám vždy intenzivní pocit, že chybí odkaz na něj. Pravděpodobně se ale u mě jedná už o nějakou úchylku. Přesně totéž se mi totiž stává i u jiných autorů celkem často. Doplním tedy alespoň některé odkazy, které mají k obsahu tohoto článku vztah:<br /><a href="http://spomocnik.rvp.cz/clanek/11297/" rel="nofollow">Nástup tabletů je definitivním vítězstvím 1:1</a><br /><a href="http://spomocnik.rvp.cz/clanek/17215/" rel="nofollow">iPad jako iSEN speciálního pedagoga</a><br /><a href="http://spomocnik.rvp.cz/clanek/10957/" rel="nofollow">Jakou podstatu má inovace?</a><br /><a href="http://spomocnik.rvp.cz/clanek/15277/" rel="nofollow">Technologická transformace vzdělávání podle Prenského</a><br /><a href="http://spomocnik.rvp.cz/clanek/12777/" rel="nofollow">Prostojové učení podle Grooma</a>BoBrhttps://www.blogger.com/profile/09920473112821788153noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-39603405720938977362013-11-04T07:49:27.799+01:002013-11-04T07:49:27.799+01:00"Z toho také vychází požadavek některých škol..."Z toho také vychází požadavek některých škol, aby dodané tablety již měly tyto aplikace předinstalované."<br /><br />Trošku to upravím:<br />Z toho také vychází požadavek některých naivních škol, aby dodané tablety již měly tyto aplikace předinstalované. Ono je totiž pole smysluplných aplikací, zvláště v češtině, pole neorané. Vždyť ani za 23 let používání PC k výuce nejsou na trhu ba ani na na netu k dispozici pořádné výukové programy natožpak celé výukové systémy do řady předmětů.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-91316484924177455562013-11-04T07:24:14.842+01:002013-11-04T07:24:14.842+01:00Předběhl jste mne a souhlasím.
---
Z hlediska mate...Předběhl jste mne a souhlasím.<br />---<br />Z hlediska matematiky je důležité jediné - naučit děti/žáky/studenty přemýšlet. K tomu učitel/ka hledá vhodné příklady, aby procvičování nebylo příliš monotónní (stačí do série příkladů "vrazit" nějaký vymykající se). Zkuste pana Hejného nahradit tablety. krtekhttps://www.blogger.com/profile/10740897840207095116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81770374847037653792013-11-04T01:02:55.194+01:002013-11-04T01:02:55.194+01:00ilustruje, v jak neskutečně dynamické době žijeme
...<i>ilustruje, v jak neskutečně dynamické době žijeme</i><br /><br />Možná se ještě dožijeme doby, kdy se školy budou domáhat technologií, které ještě nebudou ani vynalezeny.<br />Říkám si, jestli by nebylo lepší čas a energii věnované průběžným vstřebáváním stále nových a nových moderností věnovat vlastnímu učení. Ale abych nebyl nesprávně pochopen. Myslím si, že už je dávno čas na to, abychom vytvořili vzdělávací systém, který bude neustálé inovace vstřebávat zcela přirozeně, aniž bychom z toho nemuseli neustále padat na zadek či do mdlob.<br />Ještě neusedl prach na počítačové učebny s připojením k netu, ještě se z krabic nestihly vybalit všechny interaktivní tabule, a už tu máme ty zábavné původně hliněné tabulky pro konkurenceschopnost v příští pětiletce. Při pohledu na ně se mi vrací obdobný pocit fascinace, který jsem prožíval, když jsem jako malý kluk u kamaráda poprvé viděl ten tablet, jak se pomocí dvou knoflíků vetikálně a horizontálně ovládalo pisátko a pak se výtvor smazal zatřesením toho zázraku.<br />Zabývá se někdo tím, kolik asi tak inovačních cyklů je schopen za svůj život vstřebat průměrný lidský učitel? A kdo učí, kdy se učitelé pořád jenom školí?<br />Prý 'počítačové tablety ve škole bez dalších podpůrných aktivit selhávají'. Už se ví, bez čeho selžou i ty podpůrné aktivity?Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.com