tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post8770442002072197012..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Ondřej Šteffl o frontální výuce, motivaci k učení, rozdělení výuky do předmětů, hodinových dotacích nebo rozdělení tříd podle věku.AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger20125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20564623750728251172016-10-26T12:30:59.496+02:002016-10-26T12:30:59.496+02:00Úplně stejně jako na ostatních školách. Když Šteff...Úplně stejně jako na ostatních školách. Když Šteffl kritizoval pasáže o Ohmově zákoně, měla jeho SCIOškola ve svém vlastním inovativním ŠVP to samé :-).Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80291964677939920072016-10-26T12:15:11.301+02:002016-10-26T12:15:11.301+02:00Mám obavy, že RVP se týká všech škol. Jde o MŠ, ZŠ...Mám obavy, že RVP se týká všech škol. Jde o MŠ, ZŠ a SŠ, řeší to školský zákon z roku 2005. To znamená, že i soukromé školy musí vytvářet ŠVP. Osobně mě zajímá, jak vypadá takové ŠVP na SCIO školách.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63081446935233695782016-10-26T12:13:50.212+02:002016-10-26T12:13:50.212+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72299476133856440652016-10-25T17:58:41.586+02:002016-10-25T17:58:41.586+02:00kterého považuji za alternativního městského liber...<i>kterého považuji za alternativního městského liberála</i><br /><br />A je to tady. A považuje se za něj i on?<br />A v§bec, jaké jsou skutečné či domnělé (antropologické, kulturní nebo sociální) indikátory takového alternativního městského liberála?<br />Kolik je takových liberálů? Že bychom měli jeho jen obtížně doložitelný názor brát v potaz. Prý bordel? Znamenalo by to snad, že duchovní otec těchto škol je bordelpapá?Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-65178005606937838992016-10-25T16:44:02.277+02:002016-10-25T16:44:02.277+02:00"bordel" - a máte důkaz? To tady nemůžet...<i>"bordel"</i> - a máte důkaz? To tady nemůžete jen tak plácat.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50797575710518535662016-10-25T16:04:59.788+02:002016-10-25T16:04:59.788+02:00A pane Komárku, myslíte, že všichni rodiče chtějí ...A pane Komárku, myslíte, že všichni rodiče chtějí Scio školu? Tuhle jsem mluvil s kamarádem, kterého považuji za alternativního městského liberála a Scio škola se mu hrubě nelíbila - "bordel", jeho slovy.krtekhttps://www.blogger.com/profile/10740897840207095116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71642770576072766072016-10-25T12:37:29.848+02:002016-10-25T12:37:29.848+02:00jak by to státní školství vypadalo?
Pouštěli bych...<i> jak by to státní školství vypadalo?</i><br /><br />Pouštěli bychom děti na záchod, aniž bychom při tom měli v kalhotách. Víte, pane?<br />Děkuji! Hezký den!!!<br /><br />Dělejte, prosím, za tím dnem tři vykřičníky. Přijde mi to tako vřelejší, a když to od Vás kopíruji s jedním, mám s tím pak ještě práci. Asi takhle<br />Děkuji! Hezký den!!!Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-85939668888489468332016-10-25T12:06:07.321+02:002016-10-25T12:06:07.321+02:00Paní Karvaiová - jak by to státní školství vypadal...Paní Karvaiová - jak by to státní školství vypadalo? Neberte to, prosím, jako provokaci, jednak mě zajímá Váš pohled na věc, jednak je to pro diskuse na ČŠ důležité: Vypadalo by alespoň v něčem podobně jako Scioškola ,nebo jiné "alternativní" školy? V čem? A v čem jinak? Nechcete o tom napsat, Vím, že je to velké téma, ale jen nějaký základní nástin...? Děkuji! Hezký den!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8488411603822065092016-10-25T11:32:05.274+02:002016-10-25T11:32:05.274+02:00Pane Šteffle, asi jste pochopil, že hodně věcí sto...Pane Šteffle, asi jste pochopil, že hodně věcí stojí a padá se školskou legislativou. Vy si ve svých školách smíte dělat dost věcí svobodně. Ve státních to nejde. Např. klasifikace nějak musí proběhnout, přes to vlak nejede.Chce se po nás dodržovat minimální počet hodin všech předmětů.I kdybychom usoudili, že je kravinou učit třeťáka s LMP angličtinu, musíme to splnit, pokud k tomu nemáme kupu papírů. Věřte tomu, že kdyby státní školství nebylo tak příšerně svázané spoustou předpisů, že by již dávno vypadalo jinak.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42024048560758961042016-10-25T07:53:09.654+02:002016-10-25T07:53:09.654+02:00Pane Štefle, vaše myšlenky nejsou špatné. To co pí...Pane Štefle, vaše myšlenky nejsou špatné. To co píšete si každý slušný kantor uvědomuje. Ale chyba je v tom, že nerozlišujete jednak věk žáka, jednak inteligenci žáka a počet žáků ve třídě. Každá metoda může fungovat pro daný počet žáků, daného věku a dané inteligence. Nic z toho nefunguje univerzálně pro celé školství. Školské předpisy by měly umožnit alternativy, ale neměly by nutit kantory opouštět to, co funguje. Svět se vyvíjí a mění. To má vliv i na vzdělávání. Od toho jsou výzkumné ústavy a VŠ aby připravily pro prosté učitele do rukou metody a nástroje jak se s tím vypořádat. To je problém MŠMT, který neřeší. Chybí zde kvalitní oborové didaktiky. Ty skončily před 30-ti lety a od té doby se tu nic nového (až na pár výjimek) neobjevilo.<br />Projektová metoda není samospasitelná. Dokonce v přílišné míře je škodlivá. Stačí pozorovat české školství, které je spoustu let řízeno projektově a k čemu to vede.<br />Ryba smrdí od hlavy. Ten cíl je nebezpečnější než obyčejní učitelé.<br />mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84663745829688052612016-10-25T01:50:22.300+02:002016-10-25T01:50:22.300+02:00Napadlo mě, že to není jen tak, samo sebou...
Neví...Napadlo mě, že to není jen tak, samo sebou...<br />Nevíte někdo, mají ve scioškolách dost žáků? Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-46232355290750283292016-10-24T21:54:59.089+02:002016-10-24T21:54:59.089+02:00Ještě tu o zmizení Ohmova zákona, prosííím.Ještě tu o zmizení Ohmova zákona, prosííím.Miloslav Novotnýhttps://www.blogger.com/profile/17730242635582866705noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82882755633036313192016-10-24T17:53:17.589+02:002016-10-24T17:53:17.589+02:00Pane Šteffle,
Vaše testy jsou součástí světa cukr...Pane Šteffle,<br /><br />Vaše testy jsou součástí světa cukru a biče. Spíte dobře?Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50056579871678627142016-10-24T17:52:29.241+02:002016-10-24T17:52:29.241+02:00Pokud si přečtou tento článek, tak budou o tom pso...Pokud si přečtou tento článek, tak budou o tom psovi vědět míň.jirhttps://www.blogger.com/profile/10090991336041220152noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-92014968596283135122016-10-24T17:31:56.816+02:002016-10-24T17:31:56.816+02:00To vime, pani Adamova....
Jen mi prijde uzasna ta ...To vime, pani Adamova....<br />Jen mi prijde uzasna ta obhajoba potreby ucit i kousek za okrajem RVP nebo ŠVP. A k tomu pripominam ten kontrast, kdyz vsechny vzdelavaci takyexperty rozciloval logaritmus v testech Cermatu, ktery byl v katalozich a v RVP jen deduktivne odvoditelny. Inu - jak se kdy podari chytit hul do ruky, ze?<br /><br />Simona CARCYhttps://www.blogger.com/profile/07882573485613652448noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67995984265471080012016-10-24T16:46:21.377+02:002016-10-24T16:46:21.377+02:00Ano pane Šteffle, děti budou vědět všechno o psovi...Ano pane Šteffle, děti budou vědět všechno o psovi, ale nebudou vědět, jak vypadá např. vůl.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51203320732666976532016-10-24T16:36:33.097+02:002016-10-24T16:36:33.097+02:00Pan Fando, trochu vám budu odporovat. pokud máte a...Pan Fando, trochu vám budu odporovat. pokud máte alespoň trochu inteligenčně srovnatelnou třídu )a to i děti s nízkým IQ), dokážete s nimi leccos.Protože se navzájem doplňují a jsou na jedné vlně. pokud máte třídu v e velkém inteligenčním rozpětí, není to dobré. Můj názor, mé zkušenosti. Samozřejmě zcela odporující názorům inkluzionistů.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83739175533312830232016-10-24T14:45:20.242+02:002016-10-24T14:45:20.242+02:00Líbí se mi motto: Inteligentní člověk dokáže rozp...Líbí se mi motto: Inteligentní člověk dokáže rozpoznat v chaosu řád a naopak v řádu chaos. <br /><br />A to je alfa a omega onoho nazírání. Musíme si přiznat, že mezi lidmi existují inteligenční rozdíly. Je tedy důležité s jakou skupinou pracujeme. Zda pracujeme se skupinou inteligenčně podprůměrnou, inteligenčně nízkou nebo velmi nízkou s počtem žáků 30 ve třídě. Tak nějak nám z toho zase vypadává inkluze. Při jakémkoliv hodnocení je toto nutno brát na zřetel. Se skupinami inteligenčně nadprůměrnými a se skupinami s vysokou inteligencí jsou metody a formy jedna báseň. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72030458707931920152016-10-24T14:43:33.041+02:002016-10-24T14:43:33.041+02:00Pane Šteffle, myslím, že s e mýlíte v mnoha věcech...Pane Šteffle, myslím, že s e mýlíte v mnoha věcech. Já učila postižené a přesto jsem již dávno brala výuku,jako jen jednu z více možností poznávání. Nejde snad ani učit přírodopis, abyste žáky neodkázal na nějakou knihu či dokumentární film. A to i v dalších předmětech. I naši "zvláštňáci" chodili na exkurze a měli projektové dny.Nosila jsem knihy z domova či knihovny. Využití ICT brzdí pouze nedostatek financí.My si poletech vyškemrali tu nejlacinější interaktivku. Na tablety není.Multilicence jsou děsně drahé.Ty zakoupené před 10 lety, které jsou velmi dobré, už dnes na novém SW nešlapou.Proto máme v dyslektické třídičce staré mašiny,aby to šlo spustit.Je to lacinější než nákup nového programu.Jsou nabouchané třídy dětmi.Rodiče vyžadují známky, velmi často odmítají i slovní hodnocení. Před chvílí mi jedna taková maminka odešla z konzultace. Dle mého naopak mnoho učitelů se pokouší o změny. Čsto končí, protože se připadají jako Sysifos.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-41861068223406987052016-10-24T14:34:37.729+02:002016-10-24T14:34:37.729+02:00Pan Šteffl, myslím, jako jakýsi Potěmkin staví naš...Pan Šteffl, myslím, jako jakýsi Potěmkin staví našemu školství i veřejnosti papundeklové obrazy něčeho, co prozatím není z mnoha důležitých praktických důvodů všeobecně uskutečnítelné. J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.com