tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post8746008148768363963..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Děti se naučí jen to, co dává smysl. Potřebujeme radikálně jiné školy, říká Jana NováčkováAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger64125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38293161855713156962018-10-09T13:03:14.328+02:002018-10-09T13:03:14.328+02:00„Nutit přemýšlet a vést k přemýšlení, tj poskytova...<i>„Nutit přemýšlet a vést k přemýšlení, tj poskytovat příležitosti k přemýšlení, to je otázka interpretace. Díváte-li se na to z hlediska pedocentrického, systémocentrického či učitelocentrického, dostanete jinou interpretaci. Nevedete-li děti k lidství, dostanete Pána much. Třeba je Pán much lidství, ale já v takovém lidství žít nechci.“<br /><br />“...kdo to je ten pseudohumanista?“</i><br /><br />Vážně netuším, zda je dotyčná také relativistka jako někteří místní diskutující a používá pro slovo „nutit“ rozmanité významy. Každopádně platí, že u dětí převažuje mechanická paměť, logická se postupně, přirozeně a v návaznosti rozvíjí. Rozhodně mi tedy přijde nelogické, a relativně i nebezpečné, cíleně děti nutit myslet. Učit někoho myslet asi vyjde nastejno. <br /><br />A když už jsme u té „výchovy k lidství“. Humanita – co to vlastně je? M. Hejný například v jednom rozhovoru (https://www.youtube.com/watch?v=J_sj7EvEbVc) říká, jak mu charita přináší radost. Problém je, že pokud je můj zájem někomu pomoci autentický, vstupuji s dotyčným do interakce, vnímám tudíž jeho nelehkou situaci. Možná si uvědomuji hlubší problémy. Už jenom fakt, že existují tací, co trpí nějakým nedostatkem, není vůbec veselý. To, že někdo potřeboval/potřebuje moji pomoc, či je na ní dokonce závislý, může vyvolat různé emoce, ale radost k nim nepatří. Opájet se vlastní dobrotou, štědrostí a ušlechtilostí je egoistický postoj. Takže je humanita a „humanita“. Já zase nemám zájem žít v povrchním světě.Brandtnerováhttps://www.blogger.com/profile/16922468778626154866noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56495201140626996262018-10-09T10:16:58.380+02:002018-10-09T10:16:58.380+02:00Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický (ČSSD)...<i>Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický (ČSSD) na tom nevidí nic špatného. „Rodinné zázemí je základ. Když někdo nevede dítě k píli, sebekontrole, schopnosti posadit se k problému, nedá se nic dělat,“ říká. S názorem, že stát je tady mimo jiné od toho, aby dával šanci všem dětem bez ohledu na rodinu, hejtman rozhodně nesouhlasí a nevadí mu ani, že minimální počet bodů u přijímaček vyhodí z kola další zájemce. <br /><br />Jasně. ČSSD nejdřív zrušila Pedagogická centra v krajích, zavedla zrůdný systém RVP/ŠVP a inkluzi do škol, školství má malý rozpočet a čeští učitelé jsou nejhůř placeni v EU i OECD. Když šla kvalita vzdělávání prudce dolů, začne to ČSSD svádět na rodinu? Z Česka udělala ČSSD levnou montovnu, ze které 300 miliard ročně uniká v dividendách zahraničí. Musíme asi počkat na to manželství jednopohlavních párů, aby se to zlepšilo?<br /><br />Divíte se, že ČSSD se potácí na hranici volitelnosti, když její místopředseda a hejtman plácá, co plácá?</i><br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2018/10/hana-capova-ministerstvo-skolstvi.html<br /><br />Politici přímo nebo nepřímo zaprodali Česko do zahraničních rukou, degradují školní vzdělávání a udělali z České republiky jakýsi krmelec nebo kolonii EU (viz Švihlíková) se zanedbaným a zpotvořeným školstvím. Teď, v době, kdy nastupuje robotizace, nahání ČSSD spolu s ANO děti do učebních oborů a některými dalšími hloupostmi ničí i rodiny. <br /><br /><b>Rodiče požadující pro děti maturitní vzdělání jsou podle politiků nezodpovědní hlupáci? Tajnému Učiteli a panu Komárkovi se v diskusi nelíbily pojmy pseudo humanisté a Lumpenproletariát. Možná, že prosté označení zaprodanci je ve výše uvedeném kontextu pro některé politiky přijatelnější.</b><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81422976744983656382018-10-08T22:01:57.232+02:002018-10-08T22:01:57.232+02:00Vážený pane Komárku, pokud vám něco nedává smysl, ...Vážený pane Komárku, pokud vám něco nedává smysl, neznamená to ještě, že je to nesmysl. tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2618983820683959482018-10-08T21:34:38.442+02:002018-10-08T21:34:38.442+02:00Pane Týři, už dost, prosím. Vršíte opět absurdity....Pane Týři, už dost, prosím. Vršíte opět absurdity. Zkuste diskutovat věcně. Nebo se diskuse zdržte. děkuji!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-57096740736351014072018-10-08T21:30:30.179+02:002018-10-08T21:30:30.179+02:00Dokud česká šlechta a později i různí tzv. demokra...Dokud česká šlechta a později i různí tzv. demokratičtí politici nezradili státní a národní zájmy, platívalo, že obyvatelé naší "kotlin(k)y", jak rád říká anonym Tajný Učitel, dokázali své zájmy uhájit. Přemysla Otakara druhého zradili čeští šlechtici a pak bylo zle. Podobně to bylo po Lipanech i po smrti Jiřiho z Poděbrad. Lumpenproletariátčíci z řad České šlechty tak dlouho měnili různé krále, až z jednoho malého alpského státečku přišli r. 1526 Habsburkové, kteří věděli, že na bohaté a hrdé Čechy musejí pomalu - dokud nebudou mít k dispozici dost českých zrádců. Po Bílé Hoře si ti zrádci zase lízli sladkého a protestanti museli trpět nebo emigrovat například do Saska, ze kterého pomohli udělat nejvyspělejší část tehdejšího Německa. 300 let nám pak trvalo, než jsme se znovu osamostatnili. Němci tohle vše vědí*. Tajný Učitel asi ne.<br /><br />Viz např.<br />Sachsen - Böhmen : Was verbindet uns? - Co nás spojuje?<br />http://www.dts.cz/cgi-bin/dts/dts.fcgi?stranka=3&kategorie=8&akce=clanek&id=258&jmeno=&heslo=<br /><br />S Evropou jsme spojeni, jde o to odložit walkmany a srovnat křídla<br />http://www.ceskaskola.cz/2015/09/jiri-tyr-s-jsme-spojeni-jde-o-odlozit.html<br /><br />Dnešní pseudo humanistický Lumpenproletariát se, myslím, mnohdy tváří jako humanisté, ale ve skutečnosti podobně jako v minulosti slouží hlavně svému prospěchu nebo i cizím zájmům. <br /><br /><b>Pan Škácha se myslím s tou Marxovou beztřídní charakteristikou pseudo humanistického Lumpenproletariátu mířenou, myslím, proti jakémusi dnešnímu "TOP ráthovsko koženému bakaloslavismu" trefil kontextově poeticky docela blízko černého středu terčovnice.</b>tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-4801100179732995752018-10-08T20:07:12.121+02:002018-10-08T20:07:12.121+02:00Kocourek, kdo to je ten pseudohumanista? Jaký je p...Kocourek, kdo to je ten pseudohumanista? Jaký je průnik myšlení a blábolení konspiračních pomatenců a obhájců diktatury? Mimochodem, ještě více zla než ve jménu lidství, bylo napácháno ve jménu zla. <br />Tyrjir, lumpenproletariat? Vážně? Nějak se to začíná zvrhávat. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27383251643654407352018-10-08T13:37:27.292+02:002018-10-08T13:37:27.292+02:00Ve jménu lidství bylo zatím na světě napácháno nej...<br /><br /><i>Ve jménu lidství bylo zatím na světě napácháno nejvíce zla, zabito nejvíce lidí. Vždy, když se tím někdo zaštiťuje, dělá se mi zle a přemýšlím o tom, jak tajnej člověk to vyslovil.</i><br /><br />Dékuji vám, pane Pelikáne za tuto připomínku. Souhlasím a připojuji pro pobavení ješté Marxovo vymezení pojmu Lumpenproletariát, jak ho dnes na stránkách Národního fondu proti korupci zveřejnil Karel Škácha:<br /><br /><i>Do této "sebranky vyvrhelů, odpadu zkažených elementů všech tříd" patří "ztroskotanci s pochybným živobytím a pochybného původu, buržoazní dobrodruzi, literáti, povaleči, propuštění vojáci, propuštění zločinci, uprchlí otroci z lodí, gauneři, kejklíři, podvodníci, šarlatáni, darebáci, kapsáři, komedianti, hazardní hráči, pasáci, majitelé bordelů, žebráci, flašinetáři, dráteníci - nebezpečná třída, odpad společnosti, nečinně zahnívající masa vyvrhnutá nejnižšími vrstvami staré společnosti.</i><br /><br />http://www.nfpk.cz/glosy/karel-skacha/5400<br /><br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70559120460371111062018-10-08T13:01:49.889+02:002018-10-08T13:01:49.889+02:00Ve jménu lidství bylo zatím na světě napácháno nej...Ve jménu lidství bylo zatím na světě napácháno nejvíce zla, zabito nejvíce lidí. Vždy, když se tím někdo zaštiťuje, dělá se mi zle a přemýšlím o tom, jak tajnej člověk to vyslovil.<br /><br />PPhttps://www.blogger.com/profile/08915873851510123661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-77004723772458743752018-10-08T09:54:14.601+02:002018-10-08T09:54:14.601+02:00Paní B. Sémantika. Nutit přemýšlet a vést k přemýš...Paní B. Sémantika. Nutit přemýšlet a vést k přemýšlení, tj poskytovat příležitosti k přemýšlení, to je otázka interpretace. Díváte-li se na to z hlediska pedocentrického, systémocentrického či učitelocentrického, dostanete jinou interpretaci. Nevedete-li děti k lidství, dostanete Pána much. Třeba je Pán much lidství, ale já v takovém lidství žít nechci.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79560313339121515782018-10-07T22:30:49.167+02:002018-10-07T22:30:49.167+02:00Děkuji, paní Brandtnerová. Kvůli Vašemu příspěvku ...Děkuji, paní Brandtnerová. Kvůli Vašemu příspěvku stálo za to louskat diskuzi.<br />A unihumanisti opravdu ničí naše děti. PPhttps://www.blogger.com/profile/08915873851510123661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-65332820499344908532018-10-07T19:25:53.942+02:002018-10-07T19:25:53.942+02:00Jak vypadá průnik úředníků z ministerstva a p-huma...Jak vypadá průnik úředníků z ministerstva a p-humanistů? Jak vypadá průnik elitářských centralistů a p-humanistů? ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56513136918613651502018-10-07T19:16:42.175+02:002018-10-07T19:16:42.175+02:00Ad obyčejný učitel, Brandtnerová - Demokracie je v...Ad obyčejný učitel, Brandtnerová - Demokracie je v takových případech zhoubná ...<br />Demokracie byla vytvořena a úspěšně nasazena pro správu MALÉ obce (pár tisíc obyvatel). Jakmile se Atény staly velmocí, demokracie přestala fungovat. ////<br /><br />Historické poučení: demokracie je zhoubná, kdykoli je použita MIMO rámec malé obce. Je to systém, který likviduje odpovědnost a neumí napravovat svá chybná rozhodnutí. ////<br /><br />Proč to fungovalo v malých obcích? Inu, protože v malých obcích fungují korekční mechanismy. Pokud demokraticky zvolený zastupitel učiní chybné (nebo korupční) rozhodnutí, sousedi mu rozbijou hubu. Ve válce je to ještě jasnější - boháč stojí na můstku válečné galéry a velí, střední třída ve zbroji představuje výsadek, chuďasové v podpalubí veslují. Když to kdokoli z nich podělá, ke dnu jdou všichni. Tak vypadá skutečná odpovědnost. ////<br /><br />Ve velké obci už mocipánům nehrozí bezprostřední nebezpečí. Do bitvy neplují, od naštvaných sousedů je izoluje ochranka. Odpovědnost mizí. Proto demokracie nefunguje. //// E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-85187261769094927192018-10-07T18:51:23.973+02:002018-10-07T18:51:23.973+02:00Pokud vím, inkluzi po česku zavedli úředníci z min...Pokud vím, inkluzi po česku zavedli úředníci z ministerstva. Cermat je dílem úředníků a elitářských centralistů. Nikoli pseudohumanistů. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45950401212026397552018-10-07T16:17:29.086+02:002018-10-07T16:17:29.086+02:00Profesor Hejný, který už v základních principech s...<br /><br /><b>Profesor Hejný, který už v základních principech své nemetody výuky matematiky zpackal, co mohl*, a vulgárně přitom napadá své oponenty je tedy nějakými anonymy a bůhví kým placenými neziskovkami tzv. humanisticky omluven tím, že tzv. "mluví lidově a přímo“? Kde to, prosím pěkně, vlastně jsme? <br /><br />PROČ PSEUDO HUMANISTÉ TAKHLE NIČÍ VEŘEJNÉ ŠKOLSTVÍ A ODBORNÁ I OBČANSKÁ VEŘEJNOST, STÁTNÍ SPRÁVA A SAMOSPRÁVA K TOMU MLČÍ A NEZAJISTÍ ŘÁDNÉ OVĚŘENÍ ÚČELNOSTI A ÚČINNOSTI ŠÍŘENÍ JEHO POCHYBNÉ "METODY"?</b><br /><br />*Viz např.<br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2018/03/kvaternion-je-to-krizova-vyprava-proti.html<br /><br /><b>Luboš Motl: 25 omylů Hejného projektu</b><br />Konference „Nové metody ve výuce matematiky?“ 14. února 2018<br />http://vyukamatematiky.math.cas.cz<br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2018/03/kvaternion-je-to-krizova-vyprava-proti.html#comment-1968436981039290106<br /><br /><b>Má šíření Hejného metody odborný, ideologický nebo komerční charakter? <br />Dbá MŠMT ČR o školní výuku matematiky s péčí řádného hospodáře?</b><br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2018/03/kvaternion-je-to-krizova-vyprava-proti.html#comment-6051014207673266342<br /><br /><br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14961854093399798102018-10-07T14:32:26.296+02:002018-10-07T14:32:26.296+02:00„MH totiž učí děti myslet…“
A nevyjádřila to vý...<i>„MH totiž učí děti myslet…“</i> <br /><br />A nevyjádřila to výstižněji jedna z učitelek HM (právě v článku ve zmiňovaném Euru: https://www.euro.cz/udalosti/bu-bu-bu-deda-leson-jde-1409255), když řekla: „Nutím děti, aby přemýšlely.“? Nutit někoho k myšlení, když je mu toto jaksi z přirozenosti dáno, zavání totiž tím, že dotyčný brzy myslet přestane. Nadsazeně řečeno, protože ve výsledku to zřejmě dopadne tak, že bude uvažovat pouze v určitých, v horším případě vytyčených, mezích, schématech.<br /> <br />Učit děti myslet, výchova k osobnosti, výchova k lidství, atd... K tomuto tématu se už před sto lety kriticky vyjádřil C. G. Jung ve smyslu, že je to dobrý způsob, jak děti oloupit o jejich dětství. Stejně tak vyznívají i apely některých současníků, zabývajících se výchovou a pedagogikou: Nechte ty děti na pokoji. Nechtějte je pořád uměle socializovat či individualizovat, stále se neuroticky nesnažte pro ně dělat „to nejlepší“, nebo je naopak nezatěžujte nadbytečnou zodpovědností. Jsou za tím jen vaše nenaplněné ambice, vaše nedostatečnosti. Děti nemají být předčasně zralou náhražkou dospělého v žádném smyslu. Platí to úplně stejnou měrou pro příliš ambiciózní rodiče jako pro ty sluníčkovsky pokrokově zaměřené.<br />Brandtnerováhttps://www.blogger.com/profile/16922468778626154866noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-436475002441466282018-10-07T14:31:54.498+02:002018-10-07T14:31:54.498+02:00„Demokracie je v takových případech zhoubná, jen s...<i>„Demokracie je v takových případech zhoubná, jen se to pozná až po delším čase, kdy už nejde věc napravit a málokdo se hlásí k odpovědnosti.“</i> <br /><br />Také výchova a pedagogika může být škodlivá. A někdy přijde uvědomění skutečně až po delším čase, pokud vůbec. V tomto směru například podporuji psychologickou teorii, že vývoj v raném věku dítěte výrazně ovlivňuje průběh puberty. <br /><br />Proto by si lidé jako paní Nováčková a Hejný měli uvědomit, že nemůžou pouštět do světa jen tak něco, čemu prostě věří, nebo si zkrátka myslí, že je to to pravé ořechové. V současnosti se do psychologické péče dostávají desetileté, dvanáctileté děti, jejichž rodiče na nich uplatňovali v souladu s trendy doby příliš volnou výchovu. Popřípadě nějaké jiné specifické výchovné metody. Konkrétně v knize „Respektovat a být respektován“ se mi nelíbily návody, jak s dětmi manipulovat, aby dospělý dosáhl toho, co chce. Vím, že ani recenze na knihu, která původně autorům sloužila jako zdroj inspirace, nebyly v zahraničí vždy příznivé. Byla kritizována i některými stoupenci tzv. alternativních směrů. Ale protože se publikace „Respektovat a být respektován“ stala z částečně pochopitelných důvodů v ČR populární, narážím v praxi bohužel na negativní důsledky používání doporučovaných postupů. Stejné je to s HM. Také jsem musela dětem pomáhat zvládat učivo, které jim nešlo, bylo pro ně příliš náročné, neodpovídalo jejich věku.<br /><br /><i>"Pokud chcete odborně prověřit HM jako něco cizopasného na žácích a kvalitě školství, pak se přimlouvám, aby se prověřil také Daltonský plán, Jénská škola, Freinetovská škola, Montesori a podobně."</i><br /><br />Problém je, že se jedná o systémy, které byly v naprosté většině případů založeny a formovány jednou osobou. Z toho důvodu je každá metoda svým způsobem specifická. Většinou se dodržují směrnice dané autorem metody, ta se mnohdy mění v dogmata. Naproti tomu běžný systém školství byl formován dlouhodobě, různými odborníky, vyvíjí se. Je tedy univerzální, můžeme říct demokratický. Pokud je mi známo, například v Itálii se jednalo o možnosti, že by systém Montessori byl zaveden jako státní. Ale po důkladném zvážení byla tato idea zamítnuta.<br /><br /><i>„Učí ji tím a tak, že učitel se ideově a asi i zkušenostně ztotožňuje s principy HM (umí je pochopit a uchopit) a také s principy humanistické pedagogiky.“</i><br /><br />Humanistická pedagogika vychází, řekla bych spíš, je jakýmsi jejím slabším odvarem, z humanistické psychologie. Ta byla reakcí na behaviorální psychologii, jež je zase důsledkem tehdy převládajícího kultu psychoanalýzy. Každý z těchto směrů měl v odpovídající době s přesahem do dneška jistě informativní význam a dopad, ale zaujímá i určité jednostranné specifické postoje. Proto je vždy lepší držet se objektivního náhledu, vnímat kontinuitu, nepodléhat výhradně trendům doby. Předpokládám, že i v současnosti převládající humanistická psychologie bude vyvracena nějakým dalším „lepším“ směrem.<br /><br /><i>„Mluví lidově a přímo…“ </i> (Hejný)<br /><br />Lidově mluví většinou populisté. A pokud by MH mluvil přímo, neřekl by: <i>„Jeden z těch vynikajících matematiků, který tvrdí, že Hejný způsobuje u dětí poruchy, pohrdl rozmluvou s kolegou, když zjistil, že je profesor pedagogiky.“</i> Seriózní člověk by se vyjádřil konkrétně, včetně doložitelného důkazu. Tedy v případě, že by takovou informaci vůbec vyhodnotil jako důležitou. Takto se jedná zcela zřetelně o pomluvu. Pominu-li samotnou Hejného metodu, už pouze svým projevem na mě její autor působí nedůvěryhodně.<br /><br />Brandtnerováhttps://www.blogger.com/profile/16922468778626154866noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9460013300434952562018-10-06T21:14:00.081+02:002018-10-06T21:14:00.081+02:00Pane Tajný Učiteli, chcete diskutovat nebo předstí...Pane Tajný Učiteli, chcete diskutovat nebo předstírat demenci? (Pouhá řečnická otázka.) Trávíme zde týdny a měsíce povídáním o inkluzi, a vy jste si nevšimnul, co maří výuku? Po debatách o státních maturitách a o CERMATu nevíte, co otravuje učitele? ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-90839482735747094612018-10-06T19:31:52.749+02:002018-10-06T19:31:52.749+02:00Jak ničí? Prosazováním opatření, která MAŘÍ výuku....<i>Jak ničí? Prosazováním opatření, která MAŘÍ výuku. Prosazováním opatření, která otravují učitele. Prosazováním opatření, která otravují žáky.</i><br /><br />Prosím o příklad, pane. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-34139460187238231462018-10-06T17:49:02.321+02:002018-10-06T17:49:02.321+02:00Bezpečná poznatková základna, která není na žádnýc...Bezpečná poznatková základna, která není na žádných externích úložištích, ale v hlavě, je nezbytným předpokladem pro jakýkoli intelektuální výkon. -- Na tomhle mi hodně záleží. Buď je to nějaké nedorozumění, nebo rovnou omyl. ////<br /><br />Tvrdím, že existují osoby (zejména v jistých povoláních), které odvádí sakramentsky hodnotné intelektuální výkony, a využívají při tom poznatky, které nenosí v hlavě. Nemám na mysli poznatky "kdesi" v kyberprostoru, které by se musely nejprve vyhledávat. Mám na mysli poznatky v "osobním informačním systému", jejichž uspořádání, rychlost a snadnost vyzvednutí je součástí a produktem odbornosti majitele. ////<br /><br />Dnes je "nosičem" osobního informačního systému nejčastěji notebook, smartphone nebo PDA. Ale dožijeme se situace, kdy elektronický nosič bude implantován do lidského těla. Ale nejspíš ne do hlavy. ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31323567864558264432018-10-06T17:26:47.437+02:002018-10-06T17:26:47.437+02:00Proč jsou pseudohumanisté, táže se pan Tajný. Inu ...Proč jsou pseudohumanisté, táže se pan Tajný. Inu proto, že diskutujeme na ČŠ, kde platí politicky hyperkorektní pravidla. Kdybychom je nazývali termínem běžným tady na Kladně, superslušňák administrátor by rovnou mazal. ////<br /><br />BTW, v tom kladenském termínu se rovněž vyskytuje písmeno "p" a slovo "humanisté". ////<br /><br />Proč ničí? Pohnutky jsou individuální a mohou být různé. Většinou je za to někdo platí. ////<br /><br />Jak ničí? Prosazováním opatření, která MAŘÍ výuku. Prosazováním opatření, která otravují učitele. Prosazováním opatření, která otravují žáky.E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20638058683481424172018-10-06T13:37:02.588+02:002018-10-06T13:37:02.588+02:00Pane Týři, jak prosím pseudohumanisté ničí české š...Pane Týři, jak prosím pseudohumanisté ničí české školství? Proč jsou pseudohumanisté? Proč a jak ničí? Děkuji.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31304605197175773102018-10-06T12:02:48.007+02:002018-10-06T12:02:48.007+02:00Dovoluji si poděkovat panu Hejnému, panu Lippmanno...Dovoluji si poděkovat panu Hejnému, panu Lippmannovi a paní Nováčkové, že svými klapkami na očích a svou útočnou demagogií napomáhají otvírání očí dosud lhostejných lidí.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61053271835040445012018-10-06T12:01:44.890+02:002018-10-06T12:01:44.890+02:00...vidím jasněji než kdy jindy, že bezpečná poznat...<i>...vidím jasněji než kdy jindy, že bezpečná poznatková základna, která není na žádných externích úložištích, ale v hlavě, je nezbytným předpokladem pro jakýkoli intelektuální výkon. Sama o sobě ho pochopitelně nezajistí, je třeba mít i schopnost vidět souvislosti, věci kriticky posuzovat a tak dále, ale bez pevného bazálu znalostí nelze nic z toho uplatnit. Je to základní podmínka,“ říká v rozhovoru pro časopis Rodina a škola Petr Kukal, který je znám jako „básník českého Twitteru“. Zároveň je Petr Kukal i skutečným básníkem, autorem deseti literární kritikou ceněných sbírek. A v neposlední řadě je to i vystudovaný učitel.</i> <br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2018/10/petr-kukal-problem-skolstvi-vidim-v-tom.html<br /><br />Tenhle humanismus a tahle kontextová poezie je, myslím, v pořádku. Doufám, že se v České škole častěji objeví i něco od té prozatím mlčící většiny opravdu rozumných lidí.<br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42020009775570890392018-10-06T11:27:08.997+02:002018-10-06T11:27:08.997+02:00PROČ PSEUDO HUMANISTÉ NIČÍ VEŘEJNÉ ŠKOLSTVÍ?
Ale ...PROČ PSEUDO HUMANISTÉ NIČÍ VEŘEJNÉ ŠKOLSTVÍ?<br /><br /><i>Ale tady byla původně řeč o paní Nováčkové, která zpracovává zkušenosti psychologa ze školního prostředí, původně jste se zakousli do ní. Nikdo tady není bez určité zkušenosti, ale někdo ji třeba v oboru psychologie má prostě více, a to i s přesahem do pedagogiky.</i> napsal jakýsi anonymní neobyčejný učitel, který si říká obyčejný učitel.<br /><br /><b>Veřejná škola je státem koncipované, spravované, řízené, placené a kontrolované VZDĚLÁVACÍ zařízení jehož hlavní povinností (posláním) je VZDĚLÁVAT. Vzdělávají tam UČITELÉ - DIDAKTICI, kteří jsou znalí (vzdělaní) ve vědním základu svého výukového předmétu, v pedagogice a psychologii. Veřejná škola není klubovna ani herna. Není ani výchovné, ani převýchovné nebo poradenské zařízení,kde pracují převážně pedagogové nebo psychologové.</b> <br /><br />Kromě "pseudo humanisticky ujetých" pedagogů a psychologů jsou i pedagogové a psychologové, kteří výše uvedená fakta chápou. Bohužel jsou prozatím součástí mlčící většiny, o které hovoří prof. Piťha, K. Liessmann a mnoho dalších filosofů, politiků, pedagogů, psychologů, rodičů, zaměstnavatelů a dalších občanů České republiky.<br /><br /><b>Česká republika je parlamentní demokracie a neměla by podléhat diktatuře menšin ospravedlňované anonymy, bůhví kým dotovanými neziskovkami a pseudo humanisticky ujetými intervencemi některých pedagogů a psychologů do vzdělávací práce škol, jak se to v případě Hejného metody, bohužel, za nečinnosti MŠMT děje. S kritickým posouzením a ověřením její účelnosti a účinnosti a s dalšími opatřeními by, myslím, neměly odpovědné osoby v MŠMT, vládě a Parlamentu České republiky dále prodlévat.</b> <br /><br />J.Týř<br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30124854740669404072018-10-06T10:16:44.849+02:002018-10-06T10:16:44.849+02:00"Pokud chcete odborně prověřit HM jako něco c..."<i>Pokud chcete odborně prověřit HM jako něco cizopasného na žácích a kvalitě školství, pak se přimlouvám, aby se prověřil také Daltonský plán, Jénská škola, Freinetovská škola, Montesori a podobně.</i>"<br /><br />A jak? Rozdáte dětem dotazníky, aby zhodnotili kvalitu výuky? No, nakonec proč ne, že jo? Akorát v těch zmíněných "plánech" a "školách", které se jmenují po někom, nebo po místě, bych asi raději doporučil nějaké dotazníky obrázkové s hodnocením sluníčky a mráčky. A u Hejného jakbysmet. To víte, dvě sluníčka jsou tři svíčkové s deseti knedlíkama a pejsek je dvě kočičky bez myši.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.com