tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post8700700732113544203..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: ČSU: Ministr školství má silného spojence: středoškoláky. A máme společný cíl, posunout české školství dopředuAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger74125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72252360041765020632019-09-19T18:16:19.289+02:002019-09-19T18:16:19.289+02:00„Když se budou učitelé chovat takto - tedy že budo...<i> „Když se budou učitelé chovat takto - tedy že budou okázale dávat najevo, jak neberou své žáky vážně, nemohou se divit, že nebudou žáci chodit do školy rádi a že atmosféra ve třídě a ve škole nebude nijak skvělá...“</i> (M. Komárek)<br /><br />Je pravda, že člověk i zpětně ocení ty, kteří ho tehdy brali vážně – byli tolerantní a velkorysí k různým našim „nápadům“ a projevům, šetřili nás – příliš to nerozebírali. Tady někde bych viděla mantinely, o kterých se výše zmiňuje pan poste.restante. To ovšem neznamená, že by třeba studenti neměli mít možnost vyjádřit se k chodu školy apod. A že dospívající člověk nemívá zajímavé postřehy. Nicméně pořád z hlediska vývojové psychologie platí, že jedinec, který nedosáhl dospělosti, vyhodnotit mnohé adekvátně ještě neumí. Proto nemá ani právní zodpovědnost (do doby plnoletosti).<br /><br /><i>„Škoda, že u nás nemohou jako v některých školách v zahraničí spolurozhodovat, komu z učitelů se prodlouží smlouva a komu ne.“</i> (R.Čapek)<br /><br />V Somrhýlu ať si dělají, co chtějí. Vím o případu, kdy to jedna soukromá střední škola (respektive její majitelka) kdysi u nás realizovala, a skončilo to trapasem a stížnostmi rodičů. Dopadlo to, asi jako kdyby se daňová správa spojila s daňovými poplatníky v silnější tým.<br /><br /><i> „Takoví učitelé jsou samozřejmě neoblíbení, protože jejich přehnaná náročnost je spojená s osobními problémy: vlastními pocity méněcennosti učitele, nenaplněnými ambicemi, podvědomým sebehodnocením, že ve své profesi selhává.... neumějí své učitelské řemeslo, neznají didaktiku, psychologii, diagnostiku, nejsou pedagogy, jen recitují poznatky, které vymáhají a hloupě penalizují chyby. Zpětnou vazbu si neberou, žáky podceňují, jsou arogantní, sebestřední, nejchytřejší... Takoví by v žákovském hodnoceí neobstáli, zaslouženě.“</i> (R.Čapek)<br /><br />Když vyměníme aktéry, nepasuje charakteristika především na pana Čapka? Že by v tomto případě platilo „podle sebe soudím tebe“? Překlad:<br /><br />„Pan Čapek je samozřejmě neoblíbený, protože jeho přehnaná náročnost, kritizování učitelů, je spojená s osobními problémy: vlastními pocity méněcennosti, nenaplněnými ambicemi, podvědomým sebehodnocením, že ve své profesi selhává.... neumí své řemeslo, nezná didaktiku, psychologii, diagnostiku, není pedagogem, jen recituje rádoby moderní poznatky, které vymáhá i od druhých, a hloupě nadává na jejich údajné chyby. Zpětnou vazbu si nebere, ostatní podceňuje, je arogantní, sebestředný, nejchytřejší... Takový logicky v hodnocení druhými neobstál, zaslouženě.“Brandtnerováhttps://www.blogger.com/profile/16922468778626154866noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87904150520716527052019-09-18T00:22:05.664+02:002019-09-18T00:22:05.664+02:00Pane Týři, Mistr Čapek jest možná guru didaktiky s...Pane Týři, Mistr Čapek jest možná guru didaktiky světového formátu, ale určitě není psycholog. Je asi stejný psycholog, jako je lékařem strojní inženýr, který si udělá postgraduál na lékařské fakultě. A tak stejně jako k získání lékařského vzdělání potřebujete vystudovat magisterský obor všeobecné lékařství, musíte pro získání psychologického vzdělání vystudovat magisterský obor psychologie. To, že napíšete dva články do lokálních kvákoidních rádoby odborných periodik a napíšete práci na téma "Klima školní třídy", z vás psychologa opravdu neudělá. Školský zákon ostatně hovoří jasně. Pan Čapek je ve skutečnosti toliko vychovatel se zaměřením na tělesnou výchovu a pak možná bakalář školského managementu.<br /><br /><br />Pro Mistra to pochopitelně není podstatné - on je mistrem umění sedmdesátera sedmera a nějaký ten titul přece nehraje roli - nad tím on je povznesen jako největší žijící znalec moderní didaktiky. Já se ale domnívám, že je dobré, aby lidé věděli, s kým mají tu čest.<br /><br />A Mistře, dvě otázky:<br /><br />1) Kolik dětí jste vychoval, jaké vzdělání mají a co nyní dělají?<br />2) V kolika korporacích jste ráčil pracovati, jak dlouho a na jakých pozicích, že tak dobře a přesně víte, co je tam vyžadováno a co se cení?Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-34095591475758338682019-09-18T00:08:24.365+02:002019-09-18T00:08:24.365+02:00"základní problém je totiž v tom, že poste.re..."<i>základní problém je totiž v tom, že poste.restante dává svým tónem najevo, že nebere ty středoškoláky vážně, ironizuje je, odmítá s nimi diskutovat...</i>"<br /><br />No já je taky neberu vážně. Jak mám brát važně názory někoho, kdo nemá prakticky žádné zkušenosti a velmi omezené znalosti? Diskutovat neodmítám, ale učitel ve veřejném školství, navzdory svaté víře čapků a čapkoidů, není ve škole aby zabavoval žáky k jejich spokojenosti, ale od toho, aby je něco naučil. A není placen žáky, ale daňovými poplatníky. Těm se zpovídá. A je to logické. Možná až trochu moc na čapky a jiné vychovatele se zaměřením na tělesnou, či jiné výchovy. Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66427574087350062702019-09-18T00:02:47.327+02:002019-09-18T00:02:47.327+02:00"Je mi líto, ale Tajný učitel svou otázkou uk..."<i>Je mi líto, ale Tajný učitel svou otázkou ukázal tu nesmyslnou a přežívající polaritu: buď jsem zábavný, hraju si a nic neučím, nebo jsem suchar, dozorce a bachař a tím učím. "Jednou mi poděkují". Takhle to ale vůůůbec nefunguje.</i>"<br /><br />Pochopitelně, Mistře. Zejména pak v oborech vaší působnosti, tj. v tělesné výchově, rodinné výchově a občanské výchově. Jenže, kromě těch vašich výchov, existují i obory, v nichž to bez učení nejde. Já chápu, že si to, Mistře, nedovedete představit a tak produkujete jen softskily. Není přeci nad to, když se dva ve volejbalu domluví kooperativně na tom, kdo to na tý síti přišpendlí, nebo když se v občanské výchově ke správnému občanství Pepíček Vonásků za přispění interpretace úryvku klasického díla světové literatury - "jen dva prstíčky tam strčíme" přihlásí a fašizující diskurz v otázce nelegální migrace tak rozmetá. Obdobně pak když Mařenka v rodinné výchově prezervativ řádně nasazovati se naučí a tím hrozícímu přelidnění planety zabrání. I když v tomto případě si nejsem zcela jist, zda se nejedná spíše o hardskil. Asi bude záležeti na tvrdosti předmětu, na nějž jest tak říkajíc nasazováno.<br /><br />"<i>Zpětnou vazbu si neberou, žáky podceňují, jsou arogantní, sebestřední, nejchytřejší... Takoví by v žákovském hodnocení neobstáli, zaslouženě.</i>"<br /><br />Jenom si říkám, jestli to neplatí i pro lektory a mistry sedmdesatera sedmera umění. Zdali by Čapek v učitelském hodnocení uspěl. <br />Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-78254322397981089442019-09-16T20:19:19.912+02:002019-09-16T20:19:19.912+02:00A opravdu není problém dohledat, jakým tónem jste ...<i>A opravdu není problém dohledat, jakým tónem jste diskutoval na ČŠ například pod jinými texty, které se týkaly ČSU nebo jejího bývalého předsedy Štěpána Kmenta. </i><br />Ano to opravdu není problém.<br />http://www.ceskaskola.cz/2016/09/stredoskolaci-pozaduji-aby-se.html<br />http://www.ceskaskola.cz/2016/09/oldrich-botlik-doporucuje-ceske-skole.html<br />Další odkazy dodá google<br /><br />Vyzývám čtenáře i diskutující, včetně především mých obvyklých oponentů, aby mi doložili, kde jsem se vyjádřil vůči studentům i žákům tak, aby z toho šlo dovodit <b>opovržlivý vztah</b><br /><br />Připouštím jediné. Že v kontextu diskuse používám při hodnocení chování některých žáků výrazy jako "rozmazlený spratek" a podobně.<br /><br />Nemohu se samozřejmě vyjadřovat k tomu, jak mí žáci hodnotí můj vztah k nim.<br />Silně ale pochybuji, že by žáci setrvávali v zájmovém kroužku i do sedmé večer, navštěvovali i v domácnosti, komunikovali během prázdnin, či absolventi zvali na abiturientské srazy nebo navštěvovali při cestách kolem školy učitele, o kterém jsou přesvědčeni, že jimi opovrhuje.<br /><br /><i>Omluvit byste se měl pouze Vy, a to žákům a studentům.</i><br />Víte, pane Komárku, to je zase jen příklad Vašeho nepochopení a neznalosti.<br />V daném případě ještě navíc neznalosti základů logiky.<br /><b>I kdyby můj příspěvek z 13. září 2019 7:49 bylo možno vykládat jako projev opovržení - což zásadně odmítám - pak by se jeho obsah týkal pouze a jedině představitelů ČSU. A nikoliv VŠECH žáků a studentů.</b> Což jste zjevně nepochopil.<br />Můžete si za to, bohužel sám, protože o jedné skupince, čítající cca 300 členů, zastupující nějakých 20 000 žáků středních škol a činící si právo vyjadřovat se za všechny středoškoláky, se vytrvale vyjadřujete jako o středoškolácích, notabene studentech.<br /><br />Naopak Vaše vyjádření<br /><i>Simona CARCY, poste.restante a další tady opakovaně reprezentují povýšený až opovržlivý vztah ke studentům</i><br />nelze interpretovat jinak, nežli že hodnotíte náš vztah ke VŠEM studentům. Jinak byste se nejspíš zmínil o vztahu k představitelům ČSU, že? <br />Což jste ovšem neučinil.<br /><br />Svou manipulaci jste dovedl do vyššího stupně tvrzením v odpovědi kolegovi krtkovi:<br /><i> základní problém je totiž v tom, že poste.restante dává svým tónem najevo, že nebere ty středoškoláky vážně, ironizuje je, odmítá s nimi diskutovat...</i><br />Opět zevšeobecňující "středoškoláci", nikoliv třeba "členové ČSU".<br />Nevím, jestli několik desítek příspěvků pod články představitelů ČSU a v nich vyslovených argumentů i položených otázek lze "interpretovat" jako "odmítá s nimi diskutovat". (viz odkazy výše)<br />Měl byste si udělat pořádek v pojmech, či prohlášeních. Nevím, jak mohu současně "odmítat diskusi" a současně "dávat svým tónem najevo".<br /><br />A že ironizuji návrhy, které považuji za hloupé. - A kdo to nedělá? <br />Včetně Vás a Vašich jízlivých poznámek vůči některým diskutujícím a jejich příspěvkům.<br />Já aspoň svůj postoj zdůvodním a případně i doložím argumenty. Stalo se tak i v tomto případě.<br />Že těmto argumentům nerozumíte, či spíše nechcete rozumět, není už moje chyba.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-77714520160584624452019-09-15T21:42:24.545+02:002019-09-15T21:42:24.545+02:00žáci vychvávaní kreativním šouškolstvím jsou v ek...žáci vychvávaní kreativním šouškolstvím jsou v ekonomice nepoužitelní,naštěstí jsou zde ukrajinci,rumuni a moldavani,kterých před čtyřmi lety zde bylo oficiálně 30 000 a dnes je jich 300 000 a kapitáni našeho průmyslu dlouhý,havlíček aspol se dožadují dalších 200 000 a bude jim vládou vyhověno,vízová povinnost se zjednodušá a doba pobytu se protáhne ze 3 měsíců na celý rok laimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67954400755340639182019-09-15T21:34:01.290+02:002019-09-15T21:34:01.290+02:001/škola ani zaměstnání není o popularitě,od toho j...1/škola ani zaměstnání není o popularitě,od toho jest zde šoubyznys<br />2/v zaměstnání se zpravidla nesetkáte s veselým,kreativním,žertovným a oblíbeným nadřízeným šoumenem, ale s dozorcem <br />3/nikdo tam pro vás nebude "šít sako na míru" ale vy musíte vlezt do saka konfekčního,které nafasujete a vypadat v něm elegantně a podávat v něm požadované výkony (nikoho nezajímá ,že na vás plandá nebo je vám malé)<br />4/polud pracujete vskutju tvrdě,nemáte čas na atraktivní hraní<br />5/individuálnímu přístupu (pozornosti ) šéfa je dobré se ostříhati,jen sebevrah se jí dožaduje<br />6/"Zpětnou vazbu si neberou, žáky podceňují, jsou arogantní, sebestřední, nejchytřejší... Takoví by v žákovském hodnoceí neobstáli, zaslouženě." v žákovskám hodnocení zcela jistě ne,ale obstáli by stejně jako jejich žáci, ve světě práce a podnikání....mnohým teoretiků didaktikům ,koučům a kreativním rádcům by prospělo dostat se mimo školství (státní,neziskový,na státní kasu napojený sektor= "dojný cecík" ),přestali by plácat nezmysle, a škodit tím učitelům a jejich prostřednictvím (těch co jim to žerou) i žákům !laimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44034099209092380762019-09-15T20:51:45.736+02:002019-09-15T20:51:45.736+02:00Pane Komárku, jak to že neokřikujete pana Čapka za...Pane Komárku, jak to že neokřikujete pana Čapka za toho "pitomce..." ? Vy máte to napomínání hodně selektivně nastavené. Už jsem vám to psala jednou.<br />Co se té oblíbenosti týká, tak mám dojem, že tomu, kdo se především snaží být oblíbený, na další už nezbývá energie. <br />Jak jsem naznala za ta desetiletí na SŠ i VŠ, oblíbený bývá ten, kdo je férový, kdo skvěle ovládá svůj obor, ale současně je schopen připustit, že neví všechno. Dále ten, kdo měří všem stejně, kdo je tolerantní tam, kde je tolerance na místě, ale taky ten, kdo je schopen stanovit jasná a jednoduchá pravidla vzájemného soužití a dodržovat je a vyžadovat jejich dodržování od žáků / studentů. <br />Nehrajme si tady na to, že oblíbenost učitele = potřebná kvalita výuky. To bývají zcela odlišné věci. <br /><br />Verahttps://www.blogger.com/profile/04800503261229082489noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32011312418199449072019-09-15T14:43:22.967+02:002019-09-15T14:43:22.967+02:00Ok. Děkuji za odpověď.Ok. Děkuji za odpověď.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5812486969595790772019-09-15T11:17:18.563+02:002019-09-15T11:17:18.563+02:00Je mi líto, ale Tajný učitel svou otázkou ukázal t...Je mi líto, ale Tajný učitel svou otázkou ukázal tu nesmyslnou a přežívající polaritu: buď jsem zábavný, hraju si a nic neučím, nebo jsem suchar, dozorce a bachař a tím učím. "Jednou mi poděkují". Takhle to ale vůůůbec nefunguje. <br /><br />Kvalitní učitel dokáže udělat svůj obor atraktivní, a pokud je třeba pracovat tvrději, žáci vědí proč. Je tam vždy vidět smysl práce, individuální přístup a pak lze mít na žáky i mimořádně zvýšené nároky, protože jsou jednotlivým žákům ušity "na míru". Pracuje se velmi tvrdě, ale je to zamaskované tou atraktivitou, hrou, kreativitou a samostatností. Takový učitel je oblíbený a má výsledky, protože učí dobře. Jak říkal Einstein: "Nejvýznamnějším uměním učitele je probouzet v žácích radost tvořit a poznávat.“ <br /><br />Zatímco učitel, který driluje všechny všechno s tím, že to údajně budou potřebovat k maturitě / přijímačkám / vysoké škole / životě tou suchopárností, odtažitostí a direktivností žáky od svého oboru odrazuje. Jeho blábolení "jednou mi poděkují" znamená: "jednou mi poděkují, až narazí na stejného pitomce jako jsem já, protože budou adaptovaní na nesmyslné memorování bez zábavy". Takoví učitelé jsou samozřejmě neoblíbení, protože jejich přehnaná náročnost je spojená s osobními problémy: vlastními pocity méněcennosti učitele, nenaplněnými ambicemi, podvědomým sebehodnocením, že ve své profesi selhává.... neumějí své učitelské řemeslo, neznají didaktiku, psychologii, diagnostiku, nejsou pedagogy, jen recitují poznatky, které vymáhají a hloupě penalizují chyby. Zpětnou vazbu si neberou, žáky podceňují, jsou arogantní, sebestřední, nejchytřejší... Takoví by v žákovském hodnoceí neobstáli, zaslouženě.<br /><br />Takže správně je to takto: oblíbenost a zábavnost předmětu a učitele nese výsledky. neoblíbenost a nezábavnost učitele / předmětu ukazuje prstem na špatnou práci učitele. Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56299528059333178422019-09-15T09:51:50.102+02:002019-09-15T09:51:50.102+02:00Jen pro ilustraci. Co když nějaký učitel není oblí...Jen pro ilustraci. Co když nějaký učitel není oblíbený, třeba žáky výuka ne vždy baví, třeba učí jinak, než byli žáci zvyklí, ale má výsledky, jeho žáci jsou v předmětu úspěšní např u maturity i později na vš. Měli by žáci žádat o neprodloužení jeho smlouvy, protože je výuka ne vždy baví? Jinými slovy, co je přednější, oblíbenost a zábavnost, nebo výsledky? Ještě jinými slovy, jakou důležitost by měla oblíbenost a zábavnost mít při určení délky úvazku? Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18742205918554501622019-09-15T08:42:28.524+02:002019-09-15T08:42:28.524+02:00vidím,že kolega čapek jest protřelým borcem evrops...vidím,že kolega čapek jest protřelým borcem evropských korporátů a mistrem skilldovedností,bohužel já ve srovnání s ním,jsem i zde naprostý lůzr,po 15 letech ve školství (na venkovské spádovce a poté na učňáku) jsem odešel ze školství a po třech letech v česku (během kterých jsem, si udělal bc marketingu and managementu) jsem pak pracoval osm let v zahraničí, žádný globálobr ale takový eurounijní německo-švédský korporátek o cca 100 000 zamětnancích ,divize ost=od brém po archangelsk,s 360 stupni hodnocení jsem se nesetkal,asi tam byli nějací tupani bez znalostí odborných publikací pana čapka,stupňů bylo pouze tucet, ale člověk se musel mnohdy pěkně skillově i hardově otáčet (mnohdy i o těch 360,aby je splnil) ,také na human resource seděli nějací nekreativní presenioři,kteři znali jen jedno heslo:"otáčíš se pomalu -málo dostaneš!" a tak jsem odešel,poté ,co jsem zklamal coby velký pedagog,jsem vyhořel i coby weltbusinessman,nicméně neklesám na mysli,neboť statisticky mám cca 1/3 života ještě před sebou,tak snad dotřetice to vyjde !laimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70918143284592889272019-09-15T08:00:10.218+02:002019-09-15T08:00:10.218+02:00"Dodatek: možnost řídit práci učitelů měli ře..."Dodatek: možnost řídit práci učitelů měli ředitelé vždy, jistě. Ale už mnoho let si stále stěžují, jak je těžké se mizerného učitele zbavit."<br />nikdy nebylo tak snadné se zbavit ičitele,jelikož ředitel jest capem de tutti capi na své škole-žádný okres úřad,roh,ksč jej neomezuje v jeho činnosti,a pkud to pan ředitel neumí,ať se tím nechlubí,ono jádro pudla je v tom,že se jedná o staršího učitele,který mu jakžtakž drží poslední zbytky úrovně procesu,zbaví se ho a kde vezme náhradu,jedině zase nějakýho "takovýho",takže čím si tím soryjako pomůže,takže to je pouze výmluva směrem k nespokojeným rodičlm (žákům)laimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32401213606299973922019-09-15T00:43:11.828+02:002019-09-15T00:43:11.828+02:00Oh, je tam překlep. Díky. Rekapitulace:
...když ne...Oh, je tam překlep. Díky. Rekapitulace:<br />...když není učiteli shůry dáno, neumí učit, je vyhořelý a podobně, musí mu to studenti přikázat. A tahle možnost jim právem náleží. Stejně tak koná ředitel, pokud některý učitel snižuje kvalitu vzdělávání celé školy. Vlastně jste uvedl chvályhodný příklad - tedy kromě svého výkonu. Škoda, že u nás nemohou jako v některých školách v zahraničí žáci / studenti spolurozhodovat, komu z učitelů se prodlouží smlouva a komu ne.<br /><br />Dodatek: možnost řídit práci učitelů měli ředitelé vždy, jistě. Ale už mnoho let si stále stěžují, jak je těžké se mizerného učitele zbavit. <br /><br />Mimochodem laimes dnes opravdu kupí jedno nesmyslné klišé na druhé. Tak "praxe, nedejbože, do korporátu"...Ale právě tam jsou vítány všechny softskilly, které lze právě prací ve školním parlamentu posílit. Nevadí, že ironizujete slovy "kreativní pokusy o spoluúčast na řízení firmy" - a máte zřejmě v hlavě něco, jako když někdo do toho kecal řediteli v seriálu Inženýrská odysea. Ale opravdová práce s lidskými zdroji ve firmě obsahuje třeba 360 stupňové hodnocení a podobně. Nechci ho ale školit učivo prváků studia managementu, možná by mohl sám otevřít nějakou knihu. Abyste se pak tolik neblamoval... <br /> Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62106380614819390072019-09-14T21:50:48.360+02:002019-09-14T21:50:48.360+02:00Snad budu mít zítra chvilku na to, vrátit se k něk...Snad budu mít zítra chvilku na to, vrátit se k některým otázkám a komentářům. <br />Prozatím bych ale potřeboval dovysvětlit jednu záležitost. <br />Pane Čapku, jsem v těchto otázkách laik, proto jsem možná úplně nepochopil Vaše věty:<br /> <i>...musí mu to studenti přikázat. A tahle možnost jim právem náleží. Stejně tak jako řediteli, pokud některý učitel snižuje kvalitu vzdělávání celé školy. ...</i><br /><br />Myslel jste to tak, že žákům náleží právem možnost přikazovat učiteli i řediteli? <br /><br />Poněvadž určitě to nemohlo být myšleno tak, že možnost přikazovat učiteli by měla náležet řediteli. Ten tu možnost přece už dávno má.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60467300948915124672019-09-14T21:27:50.071+02:002019-09-14T21:27:50.071+02:00Když jsme u té diskuze, co se ji studenti mají uči...Když jsme u té diskuze, co se ji studenti mají učit, zmínil bych roli učitele jako moderátora té debaty.<br />Představuji si, jak učitel stanoví pravidla. Samozřejmě zakáže osobní útoky a paušální odsuzování. <br />Debatu vedou Jaroušek s Venouškem.<br />Zatímco na Jarouška učitel-moderátor vystartuje při první příležitosti, Venoušek si může dělat, co chce, a nazvat Jarouška nelichotivými jmény, případně označit jarouškovce za bezcenné nekňuby. Učitel samozřejmě tvrdí, že on je spravedlivý a bdí, nic takového by nestrpěl.<br />Jak asi vidí žáci-diskutéři takového učitele?<br /><br />Samozřejmě mluvím o adolescentech, kteří jsou na jakoukoli známku nadržování velmi citliví.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16234751007838467692019-09-14T20:30:18.901+02:002019-09-14T20:30:18.901+02:00....ještě štěstí ,že existují ukrajinci,lidé nezhý.......ještě štěstí ,že existují ukrajinci,lidé nezhýčaní kreativním školstvím,kteří jsou ochotni nekreativně makat v našich fabrikách a na našich stavbách,jakož i polnostech,úspěšně po statisících obsazují pracovní pozice původně určené naší mladé generaci !laimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51680797732767948072019-09-14T20:23:19.265+02:002019-09-14T20:23:19.265+02:00jest pak zajímavé sledovat,když nastoupí do praxe,...jest pak zajímavé sledovat,když nastoupí do praxe,nedejbože, do korporátu,tam se s nimi nikdo nemaže a jejich kreativní pokusy o spoluúčast na řízení fitmy jsou oslyšeny,zklamáni touzto krutou realitou, po roce,nejpozději po dvou, odcházejí...zkusí ještě druhou firmu se stejným výsledkem a poté nějakou tu neziskovku, pak jsou frílancery ve svém dětském pokojíčku v péči rodičů,často studují druhou či třetí vejšku a nakonec,když se přiblížítřicítce , jim moudří rodičové poznámosti seženou místo ve státní či obecní správě....laimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-40091685695466333102019-09-14T19:46:23.113+02:002019-09-14T19:46:23.113+02:00ano,byl jsem již zřejmě vyhořelý a zjistil jsem,ž...ano,byl jsem již zřejmě vyhořelý a zjistil jsem,že jsem vlastně ani nikdy učit neuměl,ano,ty osmačky měly následující hodinu vítězný výraz ve tváři a pan ředitel se vskutku na konci roku se mnou rozloučil .....laimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5158880991171894502019-09-14T16:28:27.978+02:002019-09-14T16:28:27.978+02:00Přesně tak, laimesi, když není učiteli shůry dáno,...Přesně tak, laimesi, když není učiteli shůry dáno, neumí učit, je vyhořelý a podobně, musí mu to studenti přikázat. A tahle možnost jim právem náleží. Stejně tak jako řediteli, pokud některý učitel snižuje kvalitu vzdělávání celé školy. Vlastně jste uvedl chvályhodný příklad <br />- tedy kromě svého výkonu. Škoda, že u nás nemohou jako v některých školách v zahraničí spolurozhodovat, komu z učitelů se prodlouží smlouva a komu ne. Možná byste tam nebyl "nový" dlouho. Pravděpodobně zaslouženě. Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13637336665174757082019-09-14T12:57:32.947+02:002019-09-14T12:57:32.947+02:00jest skvělé,přímo greát,jestli se žáci podílejí na...jest skvělé,přímo greát,jestli se žáci podílejí na chodu výuky,ikdyž jsem jednou, takhle při pondělku, dal pětiminutovku na data/osobnosti/ pojmy (jistě brutus ale sorry,starého psa news kóskum nenaučiš) a po obědě jsem již byl na tépichu v ředitelně a prý,že jsem nerespektoval usnesení školního parlamentu z loňského roku (byl jsem tam novej) ,že se v pondělí nesmí zkoušet,jeliukož víkend jest od toho ,aby si žáci odpočinuli a ne aby se učili,a že s takovou bychom si nerozuměli, pravil pan ředitellaimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51613750987754473082019-09-14T11:05:44.536+02:002019-09-14T11:05:44.536+02:00Vlastně máte ale pravdu, pane Týři - vůbec neškodí...Vlastně máte ale pravdu, pane Týři - vůbec neškodí ten titulek doplnit, aby bylo na první pohled jasné, že je to citát... Děkuji!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84883880541260045712019-09-14T10:54:56.878+02:002019-09-14T10:54:56.878+02:00Pane Týři, není to diskuse k věci, jestli Vás zají...Pane Týři, není to diskuse k věci, jestli Vás zajímá provoz médií, můžeme to řešit separátně, třeba po emailu, rád to s vámi proberu. <br /><br />Nicméně: Titulky z jiných médií nekomentuji, občas je, pravda měním, vyberu určitou pasáž z textu a k ní volím titulek apod. Text z Facebooku považuji ale spíše za dokument, než za novinovou zprávu, tedy mi nepřipadá na místě titulek měnit...Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-46840370300955444822019-09-14T10:40:55.326+02:002019-09-14T10:40:55.326+02:00Pane Týři, já jsem převzal zprávu z Facebooku ČSU,...<i>Pane Týři, já jsem převzal zprávu z Facebooku ČSU, včetně titulku, zdroj je uveden...</i><br /><br /><b>Tím, že jste ten hloupý titulek bez redakčního komentáře převzal, jste se s ním redakčně ztotožnil, pane Komárku. Seriózní média někdy upozorňují, že "Zveřejněné názory se nemusejí shodovat s názorem redakce". Tuhle možnost jste očividně zanedbal.</b><br /><br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37640883459318120692019-09-14T10:35:46.232+02:002019-09-14T10:35:46.232+02:00Pane Týři, znevažování a ironizování bylo v této d...Pane Týři, znevažování a ironizování bylo v této diskusi už opravdu dost. Diskutujte, prosím věcně.Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.com