tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post8643749621664629172..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: MŠMT: Toto nejsou prázdniny: Doporučené postupy pro školy v období vzdělávání na dálkuAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger26125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-46537071284812544862020-04-05T23:22:06.880+02:002020-04-05T23:22:06.880+02:00VÍTE JAKÝ JE ROZDÍL MEZI NEMOŽNÝM A MÁLO PRAVDĚPOD...VÍTE JAKÝ JE ROZDÍL MEZI NEMOŽNÝM A MÁLO PRAVDĚPODOBNÝM JEVEM?<br /><br />a) Posadíme opičáka k psacímu stroji nebo počítači a budeme očekávat, že náhodnými údery na klávesnici napíše Tři mušketýry. Je možné ale velmi málo pravděpodobné, že se to stane.<br /><br />b) Nařídíme a dáme podmínky včetně peněz a lidí všem školám k tomu, aby v korónavirové krizi postupovaly singapurským způsobem. Je možné ale velmi málo pravděpodobné, že se to stane.<br /><br />:)))tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-90912393773207008182020-04-05T23:20:44.176+02:002020-04-05T23:20:44.176+02:00KORÓNAVIROVÉ BLUES - JE TO TADY!!!
Jana Rychterov...KORÓNAVIROVÉ BLUES - JE TO TADY!!!<br /><br />Jana Rychterová zpívá a píše:<br /><br />"Pro potěšení všech v této zvláštní době, hlavně pak jako soucitný pozdrav všem rodičům, kteří mají doma svoje milované dět... furt.<br /><br />Děkuju za inspiraci všem svým facebookovým přítelkyním! Děkuji za krásný hudební doprovod Radim Linhart, Martinu Linhartovi za zpracování zvuku. Děkuji rodičům, že mi půjčili prázdnou láhev od vína :-D ..."<br /><br />https://www.facebook.com/jana.rychterova/videos/10215517382199122/<br /><br />:)))tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-64680680214544555472020-04-05T21:53:38.696+02:002020-04-05T21:53:38.696+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80277531468334723102020-04-05T13:42:11.153+02:002020-04-05T13:42:11.153+02:00Já po té izolacii budu potrebovať sabaticky.Já po té izolacii budu potrebovať sabaticky.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-78043978301500170982020-04-05T13:30:37.408+02:002020-04-05T13:30:37.408+02:00"Tak tu směrnici prostě budete ignorovat.&quo..."Tak tu směrnici prostě budete ignorovat."<br /><br />Aha, jak prosté, doktore Watsone. Díky za radu. Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82106276682373721822020-04-05T13:14:15.247+02:002020-04-05T13:14:15.247+02:00Když si to nechají líbit, dobře jim tak!
Mimo jst...Když si to nechají líbit, dobře jim tak!<br /><br />Mimo jste vy.Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70189737611635611742020-04-05T13:00:52.321+02:002020-04-05T13:00:52.321+02:00Existuje vůbec nějaké ustanovení školského (či jin...<i>Existuje vůbec nějaké ustanovení školského (či jiného) zákona, které by ministerstvo k vydání takové směrnice opravňovalo?</i><br /><br />Pane Botlík, jste mimo.<br /><br />Zcela určitě neexistuje zákon, který by ČŠI opravňoval k buzerování ředitelů škol kvůli totálním nesmyslům. Avšak k ČŠI se to nedoneslo ...Silvie A.https://www.blogger.com/profile/04721849491271574451noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7171683535045997602020-04-05T12:48:10.188+02:002020-04-05T12:48:10.188+02:00ZÁVAZNÁ směrnice, samozřejmě negující všechny před...<i>ZÁVAZNÁ směrnice, samozřejmě negující všechny předchozí ministerské bláboly ... přesně toho se obávám</i><br /><br />To je pořád dokola! <b>Tak tu směrnici prostě budete ignorovat. </b>Na České škole děláte ramena a kdekoho neustále okřikujete, ale najednou se obáváte nějaké fiktivní směrnice. <br /><br />Existuje vůbec nějaké ustanovení školského (či jiného) zákona, které by ministerstvo k vydání takové směrnice opravňovalo?Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42126306901822748092020-04-05T12:26:58.742+02:002020-04-05T12:26:58.742+02:00"... a den před termínem rozdávání vysvědčení..."... a den před termínem rozdávání vysvědčení konečně přijde ZÁVAZNÁ směrnice, samozřejmě negující všechny předchozí ministerské bláboly."<br /><br />Ano, přesně toho se narozdíl od pana Šnircha obávám. Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-74005490703207374072020-04-05T12:03:51.920+02:002020-04-05T12:03:51.920+02:00Během covidových zmatků se ukazuje, že ve školství...Během covidových zmatků se ukazuje, že ve školství, případně ve společnosti, je leccos zbytné. Například ministerstvo školství. <br /><br /><b>Pane Žytku, váš ministerský sonet je SKVĚLÝ a upřímně jsem se nad ním bavil. </b> Velmi trefně jste vystihl podstatu. <br /><br />Napadlo mě nad ním maturitní zadání. <br /><br /><i>Zvolte si libovolný literární útvar a využijte ho k tomu, abyste pokyn ministerstva zesměšnil(a).</i><br /><br />Znepokojuje mě jediné: že to dopadne úplně jinak. Nejspíš jste probudil některého cermatího génia a ten už z vašeho sonetu nasekal částečně otevřené úlohy osvědčeného typu.<br /><br /><i>Najděte ve druhé sloce všechna slovesa, která se časují podle vzoru </i>tiskne<i>, </i>mine<i> nebo </i>začne<i>, a vypište je v 1. osobě čísla množného v přítomném čase.</i>Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63965418344645633902020-04-05T11:42:14.125+02:002020-04-05T11:42:14.125+02:00Ale vím.
Jen nelze každého ředitele a každého učit...Ale vím.<br />Jen nelze každého ředitele a každého učitele vodit za ručičku, když neví a čeká furt na jakési pokyny, co robit, když je to v jeho kompetenci. <br />Ukáže se natvrdo, kdo je kdo. To není marné vědět. <br />Chceme být prestižní povolání, tak to teď buď dokážeme nebo selžeme (a doteď jsme si lhali sami sobě). To je celý příběh. Co je na tom nejasného?<br />L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63823549177238070402020-04-05T11:31:05.052+02:002020-04-05T11:31:05.052+02:00Každá škola má ředitele a ten klasifikační řád upr...<i>Každá škola má ředitele a ten klasifikační řád upraví a vydá pokyn učitelům v souladu s doporučením MŠMT, které už vyšlo. Co chcete ještě za pokyn, nerozumím.</i><br /><br />Chápu, že nerozumíte.<br />Dokladuje to, jak málo toho víte o REÁLNÉM fungování většiny škol.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30586645192066236312020-04-05T11:25:56.106+02:002020-04-05T11:25:56.106+02:00pokyny ke klasifikaci na konci školního roku potře...<i>pokyny ke klasifikaci na konci školního roku potřebujeme už teď</i><br /><br />Bohatě by stačilo ministerské prohlášení, že do toho nebude strkat rypák a nechá to zcela na ředitelích. <br /><br />Takové prohlášení samozřejmě nebude. Naopak budou každý týden vydávána zmatečná "doporučení", a den před termínem rozdávání vysvědčení konečně přijde ZÁVAZNÁ směrnice, samozřejmě negující všechny předchozí ministerské bláboly. Silvie A.https://www.blogger.com/profile/04721849491271574451noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8541609792308294592020-04-05T11:16:02.247+02:002020-04-05T11:16:02.247+02:00"A pokyny ke klasifikaci na konci školního ro..."A pokyny ke klasifikaci na konci školního roku potřebujeme už teď, abychom věděli, jak a co hodnotit, protože nastalá situace se vymyká normálu natolik, že pravidla nastavená v klasifikačních řádech můžeme jen těžko použít"<br />Každá škola má ředitele a ten klasifikační řád upraví a vydá pokyn učitelům v souladu s doporučením MŠMT, které už vyšlo. Co chcete ještě za pokyn, nerozumím. L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14894810839306616032020-04-05T10:50:47.021+02:002020-04-05T10:50:47.021+02:00Pane Šnirchu, ono přece nejde vůbec o to, že by uč...Pane Šnirchu, ono přece nejde vůbec o to, že by učitelé nevěděli, co mají robit. Ale jde o to, že v některých důležitých věcech každý robí jinak. A jestli budeme každý robit jinak při klasifikaci na konci školního roku, tak to bude síla. A pokyny ke klasifikaci na konci školního roku potřebujeme už teď, abychom věděli, jak a co hodnotit, protože nastalá situace se vymyká normálu natolik, že pravidla nastavená v klasifikačních řádech můžeme jen těžko použít. V polovině června nám ale rozhodnutí ministra v této věci bude platné, jako mrtvému kabát.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19342138007025947102020-04-05T10:03:36.351+02:002020-04-05T10:03:36.351+02:00MINISTERSKÝ SONET
udržte, využívejte, shromážděte,...<b>MINISTERSKÝ SONET</b><br />udržte, využívejte, shromážděte, nabídněte, využívejte,<br />nastavte - je nezbytné, je nutné -, stanovte, využívejte,<br />využijte, zajistěte, poskytněte, dohodněte, myslete,<br />zajistěte, vyhodnocujte, buďte, respektujte, hledejte,<br /><br />zvažte, respektujte, sdílejte, využijte, sledujte,<br />konzultujte, využívejte, sdílejte, rozšiřujte, koordinujte,<br />dohodněte se, dohodněte se, rozhodněte, využijte, nezahlcujte,<br />opakujte, procvičujte, rozvíjejte, využívejte, vítáme (sic!),<br /><br />využívejte, podporujte, rozvíjejte, domlouvejte se, nezapomeňte… [pak nějaký odstavec o třídnicích]<br />přizpůsobujte, nepřeceňujte, nepodceňujte, poskytněte, stanovujte,<br />podporujte, podporujte, využívejte, snažte se, buďte,<br /><br />zajímejte se, akceptujte, umožněte, musí poskytovat, <br />podporujte, využijte, formulujte, podporujte, <br />nepožadujte, podporujte, nevyužívejte, věnujte<br /><br />(Prosím? Děkujeme? Jsme rádi, že...? Věříme, že...? Ani jednou, přátelé! :-) )Jakub Žytekhttps://www.blogger.com/profile/05371353732819904754noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-25109168692547878822020-04-05T09:47:12.409+02:002020-04-05T09:47:12.409+02:00Já po té izolacii budem potrebovať sabaticky.Já po té izolacii budem potrebovať sabaticky.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-86748444959343909032020-04-05T08:40:38.512+02:002020-04-05T08:40:38.512+02:00Pan Vaněk
Úředník si přečetl v novinách, že "...Pan Vaněk<br /><br />Úředník si přečetl v novinách, že "učitelé tápou" a jak děti trpí přehršlí úkolů a že létají pětky v kulometných salvách.<br />Úředník ví o realitě houby. Řídí se křivým obrazem mediálních zrcadel.<br />Úředník tedy vydá pokyny.<br />Aktivisté mu to pochválí. Tak se musí na hlupáky z praxe.<br />Úředník bude spokojen.<br /><br />S Vaším komentářem zcela souhlasím - vypsal jste vše podstatné. Postupuji stejně.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-48190072097636235922020-04-05T08:21:44.270+02:002020-04-05T08:21:44.270+02:00S učiteli je legrace.
Když ministerstvo 13 dní nev...S učiteli je legrace.<br />Když ministerstvo 13 dní nevydalo pokyny, část z nich se cítila zoufalá a nevěděla, co má robit.<br />Když vydá doporučené postupy, cítí se učitelé uražení, že jim dává někdo rady a že si umí poradit sami.<br />Tož tak.<br /> L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50387830274781826382020-04-04T20:09:55.588+02:002020-04-04T20:09:55.588+02:00MŠMT ČR "SPÁCHALO ROZCESTNÍK NA DÁLKU"
...<b>MŠMT ČR "SPÁCHALO ROZCESTNÍK NA DÁLKU" <br /><br />Podívejme se na "relikt internetové doby kamenné" šmrncnutý podle mého názoru současným ideologickým aktivismem a korónavirem. A na to kam, komu, jak, za co a s jakým výsledkem se v českém školství dávaly nebo nedávaly miliardy z veřejných nebo soukromých vzdělávacích dotací:</b><br /><br />NaDálku - MŠMT<br />Zásady<br />Komunikace<br />Zdroje<br />Pedagogové<br />Komunita<br />Rodič<br />JPZ<br />VŠ<br />#UciTelka<br /><br />----<br /><br />Vzdělávání #NaDálku<br /><br />Rozcestník Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy s nástroji pro online vzdělávání. Nabízíme inspiraci, aktuální informace a zkušenosti ke vzdělávání na dálku. Pomáháme učitelům učit. Propojujeme žáky a studenty se školou. Snažíme se poradit všem včetně rodičů. Web je průběžně aktualizován.<br /><br />Nejčastější dotazy k aktuálním opatřením ke koronaviru naleznete na webu MŠMT.<br /><br />Co na webu najdete<br /><br />Nevíte, jak začít? Přečtěte si 15 zásad on-line pedagogiky nebo se podívejte na přehlednou infografiku, jak na úkoly a hodnocení online.<br />Hledáte vhodný nástroj pro komunikaci mezi učiteli, žáky a rodiči?<br />Víte, co chcete učit, ale chybí Vám učební materiály? Nabízíme přehled podle předmětů.<br />Chcete se v učení online zlepšovat? Projděte si kurzy, zdroje a nástroje na podporu práce pedagogů.<br />Nejste na to sami, spojte se s ostatními. Najdete zde komunikační kanály na školy, kolegy a kolegyně, odborné poradce, zdroje příkladů dobré praxe, tipy a triky, jak vše zvládnout.<br />Jste rodič a hledáte pomoc a podporu v současné situaci? Máme pro Vás tipy a nápady, jak na to.<br />Podívejte se na informace k přípravě na jednotnou přijímací zkoušku na maturitní obory.<br />Hledáte doporučení pro online výuku na vysokých školách?<br />Přechod k online výuce nemusí být náročným procesem <br />Existujících materiálů je mnoho, jsou často roztříštěné a jejich kvalita může být různá, stejně tak existuje i mnoho způsobů, jak spolu můžeme v digitálním prostoru komunikovat. Tento web si klade za úkol poskytnout základní orientaci v dostupných nástrojích a zdrojích informací, jejichž využití napomáhá vzdělávat se s pomocí digitálních technologií. Na tomto webu naleznete nástroje pro komunikaci, které můžete využít k zadávání úkolů, distribuci a opravě testů nebo domácích úkolů, ale i ke sdílení dobré praxe. Zároveň zde naleznete i online vzdělávací zdroje, které mohou žáci využívat k vlastnímu vzdělávání. K dispozici jsou též odkazy na weby, kde je možné si procvičovat učivo v rozličných oblastech. V neposlední řadě zde naleznete odkazy na metodické weby a portály s výukovými materiály. Výběr konkrétních komunikačních nástrojů a zdrojů online výuky je na rozhodnutí jednotlivých škol.<br /><br />Od 17. 3. 2020 je realizována série navazujících webinářů věnovaných problematice distančního vzdělávání. Webináře se věnují praktickým a využitelným postupům a návodům, jak mohou školy online výuku v průběhu karantény realizovat, jak složité a časově náročné to je, jaké konkrétní technologie mohou k online výuce využít. V rámci této série webinářů, kdy jeden webinář bude trvat přibližně půl hodiny, jsou zváni různí hosté, kteří Vám ukáží příklady dobré praxe. Webináře budou přenášeny živě na YouTube projektu SYPO, záznamy budou umístěny i na webu.<br /><br />https://nadalku.msmt.cz/cstyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-68091299136126152462020-04-04T19:28:57.434+02:002020-04-04T19:28:57.434+02:00To jsou fakt rady pro nesvéprávné. Komu ublíží mot...To jsou fakt rady pro nesvéprávné. Komu ublíží motivační jedničky? Prozradí to MŠMT?Ivo Mádrhttps://www.blogger.com/profile/02945414900158898223noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13712229728219821742020-04-04T18:46:19.316+02:002020-04-04T18:46:19.316+02:00Kdybyste nevyvíjel na děti NÁTLAK, nemusel jste te...Kdybyste nevyvíjel na děti NÁTLAK, nemusel jste teď ten problém řešit, přecééé...Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56959258674675306282020-04-04T16:26:37.898+02:002020-04-04T16:26:37.898+02:00Pytlici v této překotně zavirované době do této ch...Pytlici v této překotně zavirované době do této chvíle zapsali žákům 6 dvojek a 172 jedniček. Z toho 21 s plusem a 8 s hvězdičkou. Podle nařízení, pardon doporučení ministerstva tedy anulují všechny.<br />Snad to děti pochopí...Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66623597648802498732020-04-04T15:07:24.915+02:002020-04-04T15:07:24.915+02:00To jsou tak obecné pindy, že to ani není možné. 🤦...To jsou tak obecné pindy, že to ani není možné. 🤦♂️Q. E. D.https://www.blogger.com/profile/17062151475414378368noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54549955485681681262020-04-04T14:58:12.582+02:002020-04-04T14:58:12.582+02:00Tajný učiteli. tleskám. Ještě bych poděkoval rozum...Tajný učiteli. tleskám. Ještě bych poděkoval rozumným ředitelům, kteří nechávají dělat učitele svou práci, monitorují situaci a zbytečně jim do toho nekecají.<br /><br />Článek absolutně o ničem. Úředník si myslí, že učitel je nesvéprávný a tak vyplodil své domněnky. <br />Stejně bude záviset na řediteli. Já už učím od 11.3. známkuji a není problém. Většina žáků se zapojuje a zlepšují si známky z matematiky a fyziky. Nevboť teď mají jedinečnou příležitost si známky zlepšit. Při využití rozumném využití zdrojů to je to jen o poctivé práci.<br />Jediný problém je, že někteří žáci jsou online mrtví. A jsou to středoškoláci. Se sekretářkou to postupně řešíme přes telefon. Ale nemáme tolik času. Rodič vlastně nemá žádnou povinnost vůči škole. A toho si ministerstvo ani nevšimlo. <br /><br />A to nemluvím o 1 stupni. Tam vlastně komunikují rodiče. Děti na to často nemají. Tedy problémy jsou úplně jiné než v tomto výplodu. <br /><br />Ukazuje se, že v obraze jsou jen učitelé, kteří musí situaci řešit a dělají s dětmi. Ostatní teoretici i odborníci jsou úplně mimo. Vyčtené rady nefungují, když musíte učit všechny žáky. Dosud to sem tam někdo zkoušel na vybraných žácích a pak výsledky zevšeobecnil. Teď je to jiné.mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.com