tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post859753954925455766..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Tvořivější zkouška. Budoucí učitelé si místo našprtaných odpovědí budou připravovat projekt ukázkové hodiny AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30512772292317644852017-11-07T20:57:23.950+01:002017-11-07T20:57:23.950+01:00Nejsem ze v článku zmíněné fakulty pryč zas až tak...Nejsem ze v článku zmíněné fakulty pryč zas až tak dlouho, takže si na základě osobní a nedávné zkušenosti dovolím zhodnotit tento krok jako poměrně zbytečný. Během studia jsme měli dvoje povinné praxe, na hodiny se dělaly přípravy v několika předmětech, které byly kontrolovány, po odučené hodině se zase vyhodnocovalo, jak příprava fungovala, jak proběhla hodina. Pokud jsme jako studenti diskutovali o něčem, co by bylo vhodné změnit, byly to právě diplomové práce budoucích učitelů. Stále se očekává jakási věda, jakési smolení mouder z literatury a k tomu trochu toho vlastního šetření a závěr, který snad projde komisí. Čest těm, kterým se podařilo zvolit a pak také zpracovat nové téma, které ještě nikdo nezpracoval a které je přínosné jak pro autora, tak pro případné zájemce o problematiku, které se práce věnuje. Chápu, že je snaha, dotlačit studenty k tomu, aby byli schopni pracovat adekvátně s literaturou, dokázali se obstojně vyjadřovat v písemné formě, dokázali rozebrat podle určitých standardů nějaké téma a zpracovat ho podle zadaných formálních požadavků, ale nestačila by na to bakalářská práce? Kvalifikační práce, tedy alespoň ty diplomové, učitelských oborů by měly být co nejvíce spjaté s budoucí praxí, případně s praxí, kterou má student již za sebou. Kvalifikační práce se mnohem lépe tvoří, pokud autor nemá od počátku pocit, že tvoří něco samoúčelného, a v praxi zbytečného. Ještě jsem se nezajímal o to, jak to dělají v zahraničí, ale mám v plánu se na to časem podívat, věřím, že se to dá vyřešit lépe.Kantůrekhttps://www.blogger.com/profile/07791811815142340763noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-89088564405702518012017-11-06T22:58:13.836+01:002017-11-06T22:58:13.836+01:00Teoretická debata nad fiktivní hodinou. Úplná revo...Teoretická debata nad fiktivní hodinou. Úplná revoluce.Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-913245332613592082017-11-06T22:29:49.545+01:002017-11-06T22:29:49.545+01:00Já tedy nevím, ale hodiny se přeci připravují žáků...Já tedy nevím, ale hodiny se přeci připravují žákům, či studentům na míru... To chtějí tedy zajistit jak ? Přeci ukazovat hodinu někde ve vzduchoprázdnu ani nejde ne :-Dseagateshttps://www.blogger.com/profile/02713329900488673280noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82808867302256774342017-11-06T14:33:11.070+01:002017-11-06T14:33:11.070+01:00Ale vždyť studenti mají téměř odjakživa možnost ve...Ale vždyť studenti mají téměř odjakživa možnost ve velkém rozsahu prokázat své didaktické schopnosti v rámci diplomové práce, které na učitelských oborech mají převážně didaktický charakter.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-77192856468898507442017-11-06T13:47:10.583+01:002017-11-06T13:47:10.583+01:00
Teď to bude nové a lepší v tom, že jsme se inspir...<br />Teď to bude nové a lepší v tom, že jsme se inspirovali Finskem...Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50511294131437480182017-11-06T13:22:52.541+01:002017-11-06T13:22:52.541+01:00Tak před dvaceti pěti lety na MFF UK obor učitelst...Tak před dvaceti pěti lety na MFF UK obor učitelství fyziky pro ZŠ to bylo taky normální - velká státnice zahrnovala předvedení hodiny, resp. výkladu s pokusem.krtekhttps://www.blogger.com/profile/10740897840207095116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63746556525775224462017-11-06T12:59:10.974+01:002017-11-06T12:59:10.974+01:00No, hlavně aby o té praxi něco věděla ta zkušební ...No, hlavně aby o té praxi něco věděla ta zkušební komise. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44587405331419748632017-11-06T12:57:51.476+01:002017-11-06T12:57:51.476+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-21240864242099106622017-11-06T12:27:28.082+01:002017-11-06T12:27:28.082+01:00Já teda nevím v čem je to nové.
My před 30-ti lety...Já teda nevím v čem je to nové.<br />My před 30-ti lety při zkoužce z didaktiky na přírodovědecké fakultě museli udělat přípravu na hodinu. A to jsme měli praxe minimum.mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44711794558670330422017-11-06T11:14:15.298+01:002017-11-06T11:14:15.298+01:00Titulek je vlivem pasáže o šprtání opět ukázkou no...Titulek je vlivem pasáže o šprtání opět ukázkou novinářské hlouposti a povrchnosti. Snaha pdf je chvályhodným malým krokem kupředu; lepší by ale bylo, kdyby museli předvést hodinu prakticky - třeba kdykoliv během pátého ročníku - pořídil by se záznam a o něm by se pak diskutovalo. Jenže to je velmi časově a organizačně náročné.Vladimír Stanzelhttps://www.blogger.com/profile/03181342416146305370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-57744653992407793942017-11-06T10:08:32.181+01:002017-11-06T10:08:32.181+01:00Tento návrh vyvolává u novinářů vlnu nadšení. Proj...Tento návrh vyvolává u novinářů vlnu nadšení. Projevují tím svoji naivitu (je otázka, jestli tohle neříct taky o panu děkanovi).<br />1. Obory jsou přece jen různé -HV je něco jiného než F. (Všiml jsme si, že nejvíc publikací z didaktiky je pro různé sportovní disciplíny.)<br />2. Dávno vládne představa, že učitelé z VŠ znají teorii oboru, jen to praktické uplatnění. Není to pravda.<br />3. Je moc hezké připravit ukázkovou hodinu - na papíře, v počítači. Je otázka, co z toho bude ve třídě. Co třeba hodinu před písemkou, poslední hodinu v pátek ...Nowakhttps://www.blogger.com/profile/03117137786142573204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-68052711831498694722017-11-06T09:40:12.657+01:002017-11-06T09:40:12.657+01:00„Student musí prokázat, že věcem opravdu rozumí.“ ...<i>„Student musí prokázat, že věcem opravdu rozumí.“ </i><br /><br />A jak to prokáže? Tím "našprtaným" projektem?Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.com