tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post8501642923330677294..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Oldřich Botlík: Co čeká budoucí ředitelku CermatuAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger153125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-64642207807736716402017-11-20T12:06:23.758+01:002017-11-20T12:06:23.758+01:00"Chválen/hodnocen je produkt -- nikoli dítě.&..."<i>Chválen/hodnocen je produkt -- nikoli dítě.</i>"<br /><br />Ano, toto je jedna z teorií nováčkových a jim podobných. Nic proti tomu. Ale z mého pohledu je otázkou cíl takového počínání a ten by měl (dle mého mínění) býti u každého dítěte individuální. Znám několik dětí, které potřebují být chváleny přímo, nikoliv přes své produkty, protože mají zcela neoprávněně tak nízké sebevědomí, že si zkrátka nikdy ten produkt se svými schopnostmi v podvědomí nespojí. A tyto děti, kterým je třeba především pomáhat, potřebují být chváleny, potřebují podpořit.<br /><br />Pokud máte Oldřichu nějaké studie prokazující dosažení nějakých konkrétních cílů tím chválením produktů namísto subjektů, podělte se. Já o žádných skutečných, které by testovaly dosažení nějakého měřitelného cíle a nikoliv jen popisovaly domnělý pozitivní vliv, nevím. Rád si je přečtu. A pak je také otázka, pokud takové studie jsou, zda ty cíle, které toto jednání naplňuje, jsou skutečně ty žádoucí pro všechny děti.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-41279755167300095522017-11-20T11:59:30.856+01:002017-11-20T11:59:30.856+01:00Budu se rovněž opakovat. Pro mě je vulgarita nomin...Budu se rovněž opakovat. Pro mě je vulgarita nominální problém a tedy není podstatná. Člověk by si řekl, že když není podstatná, tak proč jí používat, nicméně v mém případě jde o přecitlivělou reakci na povrchní, marketingový svět lží a nepravd. Svět v němž největší svině mluví jako když másla ukrajuje, jen aby dosáhly svého, aby se nabažily moci, kterou uplatňují pro svůj vlastní zisk. Největší podvodníci se obléknou do padnoucích obleků a hovoří distingovaně, aby mohli lépe podvádět, vnucovat svojí víru svatou, okrádat, omezovat svobodu ostatních, cenzorovat, apod. Někteří po každém exposé pěkně poděkují a popřejí hezký den, div by člověk slzu dojetí neukápl. Ale je to faleš. Opravdovost, hloubka a skutečné hodnoty nejsou se světem nominálních hodnot a nominálního myšlení nijak propojeny. Alespoň tak to vnímám já. Nebudu nikomu nakazovat, jak má mluvit a jak má psát, pokud tím neporušuje zákon. Moje posouzení kvality lidí se rozhodně neřídí jejich slovníkem, protože podvod, lež a faleš je třeba nazývat pravými jmény. Už jsem dost starej na to, abych si mohl dovolit zpochybňovat úplně všechno.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-47994835685405479912017-11-20T11:07:56.260+01:002017-11-20T11:07:56.260+01:00Představte si, že ještě pořád existuje dost lidí, ...Představte si, že ještě pořád existuje dost lidí, kteří mají schopnost sebereflexe. Těm naopak sladká slůvka popisující činy a nikoliv jejich chování vadí, protože je zdržuje od práce a dalších užitečných věcí. Hlasatelů korektnosti najdeme v diskuzi na České škole mnoho. Pokud jsou v úzkých, přispěchá pan Komárek a pohrozí prstíčkem. Nejsme malé děti! Začněte se chovat jako dospělí a neste odpovědnost za svoje činy i názory. Dítě vztekle kopající maminku do holeně potřebuje přes prdel. Vy navrhujete mediátora? Pak je zřejmé proč to na České škole tak drhne.Jirkahttps://www.blogger.com/profile/07117106812011872831noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27285328839081080192017-11-20T11:01:00.613+01:002017-11-20T11:01:00.613+01:00Čtu poslední příspěvky O. Botlíka jen v rychlosti,...Čtu poslední příspěvky O. Botlíka jen v rychlosti, ale zdá se mi, že od člověka, jehož vyjadřování je často příkladem snahy dehonestovat někoho nejen pro jeho názor, ale především proto, že Dalmyránovi Botlíkovi nesedí, je míra poučování už naprosto nesnesitelná. Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/18136412555012499239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2117895785841428212017-11-20T10:47:54.120+01:002017-11-20T10:47:54.120+01:00Nerozumíme si, pane poste.restante.
Vy jste se ...Nerozumíme si, pane poste.restante. <br /><br />Vy jste se někde výše zamýšlel nad příčinami eskalace hrubosti na ČŠ. Nemám teď čas ani chuť to dohledávat a nechci vás chytat za slovo. Jen se chci od toho odpíchnout. <br /><br />Snažil jsem se naznačit, že jednou z příčin té eskalace hrubosti je (zdejší, ale nejen zdejší) zbytečný zvyk a potřeba nálepkovat oponenty v diskusi -- namísto snahy co nejpřesněji a nejdůsledněji najít a vypíchnout chyby, kterých se v diskusi případně dopouštějí. Důležité je i to slovo "případně" -- často to bývá tak, že prostě mají jen jiný názor a ve školství se ani nedá rozhodnout, kde je objektivně pravda. Podobně jako v politice. Pokud má například někdo levicové vidění světa, není to přece důvod pro to, aby ho lidé s pravicovým viděním světa označovali za hlupáka. A naopak. I když to, co jedna či druhá strana tvrdí, může být nejen vnímáno jako hlouposti, ale také to hlouposti mohou být. <br /><br />Nehoroval jsem pro používání eufemismů a příklad s dětmi jsem uvedl hlavně proto, že se mi zdálo, že obsah mého sdělení tím bude pro učitele srozumitelnější. Je to ale tak, že <b>totéž, co platí pro děti, zde platí i pro dospělé.</b><br /><br />Když někomu řeknete do očí, že je blb, zavíráte si tím cestu k debatě o tom, zda je, nebo naopak není blbostí to, co ten člověk předtím napsal nebo řekl. Když ale diskusi udržíte v rovině "nesnažím se charakterizovat autora výroku, ale chci se zabývat obsahem jeho výroku", je i v případě velkých blbostí jistá šance dobrat se něčeho konstruktivního. <br /><br />O nic jiného mi nešlo. <br /><br />Existuje povolání, kterému se říká mediace a řešení konfliktů. Postupy, které mediace využívá, jsou založeny právě na důsledném respektování účastníků sporu a jejich vedení, aby sami došli ke konstruktivnímu řešení. <br /><br />Je ale zřejmé, že některým diskutujícím na ČŠ <b>o tohle</b> opravdu nejde.Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58274884002578837602017-11-20T09:49:53.629+01:002017-11-20T09:49:53.629+01:00Pane Botlíku, nezlobte se, ale srovnání s dítětem ...Pane Botlíku, nezlobte se, ale srovnání s dítětem je mimo mísu.<br />U něj jaksi automaticky předpokládám, že dělá a bude dělat chyby a to i opakovaně. Tudíž je logické nebýt v hodnocení příkrý a snažit se jej neodradit od dalšího poznávání a tedy i dělání chyb. <br />Ale i ve škole pak přijde čtvrtletní písemka a je třeba posoudit, zda příprava žáka byla dostatečná.<br /><br />S dospělými je ale situace poněkud odlišná.<br />Když někdo vytrvale a opakovaně tvrdí něco, co není pravda, důkazy a argumenty odmítá přijmout a setrvává ve svém bludu, jdou veškeré Vámi uvedené postupy jaksi do háje.<br />Takže, jak byste nazval člověka, který tvrdí, že Země je placka, ležící na zádech čtyř slonů, kteří stojí na krunýři obrovské želvy?<br />Jak byste označil člověka, který projíždí křižovatky na červenou, ale nikoliv proto, že by nechápal význam červeného světla, nebo byl barvoslepý, ale pouze a jen proto, že se odmítá "podřídit diktátu" a zaštiťuje se "svobodou jednotlivce"?<br /><br />Jistěže, můžeme napsat, že "jen" dělá hlouposti.<br />Ale podstatu jevu nezměníme jiným názvem, nebo společensky přijatelnějším označením.<br />Zloděj a defraudant je prostě zloděj a defraudant a nikoliv "podnikatel, který jen odklonil peníze klientů na svůj účet".poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71869647072840607292017-11-20T09:01:54.269+01:002017-11-20T09:01:54.269+01:00Nevím, proč jsem si vzpomněl na soudruha Štěpána. ...Nevím, proč jsem si vzpomněl na soudruha Štěpána. Nejsme malé děti! Asi proto.<br />Acta non verba!Jirkahttps://www.blogger.com/profile/07117106812011872831noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-40806434187030674032017-11-20T01:54:00.726+01:002017-11-20T01:54:00.726+01:00Pane poste.restante,
už skoro spím, ale zareaguj...Pane poste.restante, <br /><br />už skoro spím, ale zareaguji raději hned -- třeba bych se k tomu zítra dostal až pozdě. <br /><br />I když někdo píše/dělá hlouposti, je pořád vhodnější napsat, že píše/dělá hlouposti, než napsat, že je hlupák. Protože je psychologicky vhodnější hodnotit produkt než jeho autora. A platí to i v pozitivním smyslu. Když dítě udělá něco pěkného, je mnohem vhodnější pochválit to, co se mu povedlo, než pochválit dítě samotné. Protože o produktu se dá vést s dítětem mnohem konstruktivnější diskuse, která ho nijak neuráží, i když potřebujete upozornit na nějaké nedostatky toho produktu. A dítě také nemá potřebu hledat jakoukoli cestu k tomu, aby bylo znovu pochváleno. Chválen/hodnocen je produkt -- nikoli dítě. <br /><br />Netvrdím, že to vždy dokážu dodržet, zvláště zde, ale snažím se.Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-47338097473168085032017-11-20T01:32:53.716+01:002017-11-20T01:32:53.716+01:00Pane Botlíku, nejde přece o nadávky.
Ty musí vadit...Pane Botlíku, nejde přece o nadávky.<br />Ty musí vadit každému slušnému člověku.<br /><br />Ale jak chcete lháři sdělit, že je lhář, aniž byste ho urazil?<br />A když se někdo chová jako hlupák, mluví jako hlupák a Vy můžete na konkrétních důkazech doložit, že to, co tvrdí, jsou hlouposti a lži, tak ho nenazvete hlupákem jen proto, abyste se ho nějak nedotknul?<br /><br />Já se jen pokouším odlišit samoúčelné urážky od odůvodněné argumentace, byť pronášené nesalonním výrazivem.<br />Dost podstatnou část života jsem strávil ve výrobní firmě a pracoval s obyčejnými dělníky. Znám spoustu vzdělaných a inteligentních lidí, kteří na veřejnosti žonglují vznešenými slovy, ale v soukromí nejdou pro sprosté slovo daleko.<br />Nežijeme ve vakuu a když i premiér může ukázat poslanci, že je "jednička", tak si nedělejme iluze.<br /><br />Sám se snažím mluvit s lidmi slušně. <br />Je výhodné být slušný. Když pak nejste, má to mnohem větší váhu.<br />Ale nemám problém poslat někoho tam, kam patří, pokud si to zaslouží.<br />A věřte, že poměry, které nyní panují na tomto webu, občas dávají mé trpělivosti hodně zabrat.<br />poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15780089220938027582017-11-20T00:53:40.822+01:002017-11-20T00:53:40.822+01:00Pokud má někdo neustálou potřebu věšet na jiné han...<i>Pokud má někdo neustálou potřebu věšet na jiné hanlivá pojmenování, bývá za tím zpravidla nejen jeho nevychovanost, ale také argumentační nouze, případně prvoplánová snaha očernit adresáta. Jako terč takových snah některých zdejších přispěvatelů o tom něco málo vím...<br /><br />Inteligentní autoři s nějakou formou autismu by možná měli mít pro přispívání na ČŠ k ruce asistenta. Třeba by to šlo nějak zařídit jako součást proinkluzivních opatření ve školství...</i> napsal O. Botlík v diskusi v České škole na adresu svých oponentů 20. listopadu 2017 0:17.<br /><br /><b>Pane Botlíku, uvědomujete si, že jste téměř jedním dechem, v jednom komentáři, sám sebe usvědčil z nevychovanosti a argumentační nouze, kterou připisujete druhým? Nepotřeboval byste toho inkluzivního asistenta pro příspěvky do České školy, kterého "ordinujete" druhým, spíš vy?</b> <br /><br />J.Týř<br /><br />PS: "Třeba by to šlo nějak zařídit jako součást proinkluzivních opatření ve školství." Ptal už jste se na to v MŠMT? Pokud ano a pokud v kladném případě budete vy sám o toho asistenta žádat, vaši žádost bych možná podpořil.<br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-11344084884858134102017-11-20T00:17:29.101+01:002017-11-20T00:17:29.101+01:00ad poste.restante
Necítím se být žákem žádného z ...<b>ad poste.restante</b><br /><br />Necítím se být žákem žádného z diskutujících a žákem některých diskutujících bych rozhodně být nechtěl. Například z důvodu, který souvisí s tím, o čem píšete. <br /><br />Způsob, jakým učitel diskutuje se svými žáky (nebo na ČŠ s účastníky diskusí), hodně prozrazuje o tom, jak respektuje ostatní jedince. Pokud má někdo neustálou potřebu věšet na jiné hanlivá pojmenování, bývá za tím zpravidla nejen jeho nevychovanost, ale také argumentační nouze, případně prvoplánová snaha očernit adresáta. Jako terč takových snah některých zdejších přispěvatelů o tom něco málo vím.<br /><br />Získal jsem z vašich příspěvků dojem, že nadávky vám nevadí, pokud jim předchází kvalitní argumentace. Pokud jsem se mýlil, omlouvám se. Mně nadávky vadí i tehdy, když jim argumentace předchází. Argumentace vrcholící nadávkami (nebo nadávkami provázená) navíc nebývá tak kvalitní, jak se na první pohled jeví. Když totiž je, pak její autor nutně musí být inteligentní natolik, aby obešel i bez nich. Pokud se tedy nezabývá trivialitami.<br /><br />Inteligentní autoři s nějakou formou autismu by možná měli mít pro přispívání na ČŠ k ruce asistenta. Třeba by to šlo nějak zařídit jako součást proinkluzivních opatření ve školství.Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7602441495061604792017-11-19T23:07:01.345+01:002017-11-19T23:07:01.345+01:00Kdyby takhle učitel pojmenovával své žáky, bylo by...<i>Kdyby takhle učitel pojmenovával své žáky, bylo by to na rozvázání pracovního poměru. </i><br />A Vy se snad cítíte být žákem některého z diskutujících?<br />Protože jinak nechápu, co má pracovní vztah žák - učitel společného s tématem naší debaty.<br />To jsou snad naprosto rozdílné situace.<br /><br />Pane Botlíku, pokud jste z mých textů vyvodil, že obhajuji používání vulgarismů v diskusi či kdekoliv jinde, pak jste asi četl hodně nepozorně.<br /><br />Nemám nejmenší problém s tím, když budou z diskusí na tomto webu vyřazeny příspěvky, které obsahují hrubé a samoúčelné vulgarismy. Nebo dokonce s vyloučením jejich autorů.<br />Jenže o to tady ani v nejmenším nejde.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81541702364365366292017-11-19T22:37:26.473+01:002017-11-19T22:37:26.473+01:00Panu Lippmannovi jsem mnohokrát adresoval výtky, k...Panu Lippmannovi jsem mnohokrát adresoval výtky, které zůstaly bez odezvy, pokud za ni nepovažujeme odpovědi typu nemáte pravdu, zkreslil jste moje slova apod. Popř. se K. Lippmann odpovědi zcela vyhnul.<br />V této diskusi viz např. můj komentář ze 17. listopadu 9.23. Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24608637905165880652017-11-19T22:30:00.910+01:002017-11-19T22:30:00.910+01:00Pane Lippmanne,
můžeme polemiku rozvinout dalšími...Pane Lippmanne,<br /><br />můžeme polemiku rozvinout dalšími směry danými vašimi odpověďmi, ale vraťme se teď na začátek, k podstatě věci: Doložte zcela konkrétně, čím maturita torpéduje a maří vaši práci. Zkuste si přitom odpovědět na následující otázky:<br />a) Prověřuje maturita něco, co není obsahem předmětu, RVP, maturitního katalogu?<br />b) Znemožňuje maturita vámi připraveným žákům, aby prokázali schopnost interpretovat literární text?<br />c) Umožňuje maturita hodnotiteli, aby žáka za prokázání této schopnosti penalizoval?<br />d) Pokud vámi připravený žák prokáže u maturity schopnost interpretovat literární text na vysoké úrovni, umožňuje maturita hodnotiteli, aby ho v příslušných částech hodnoceních neocenil maximálním počtem bodů?<br />e) Může maturitní zkouška kladoucí na žáka menší nároky než učitel na své žáky mařit předchozí práci učitele, když učitel má vyučovat nikoli podle maturitního katalogu, ale podle ŠVP (RVP)?Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33531800033327845672017-11-19T22:01:47.671+01:002017-11-19T22:01:47.671+01:00ad poste.restante
Nezlobte se, ale to s těmi vul...<b>ad poste.restante </b><br /><br />Nezlobte se, ale <b>to s těmi vulgarismy opravdu myslíte vážně?</b> <br /><br />Kdyby takhle učitel pojmenovával své žáky, bylo by to na rozvázání pracovního poměru. Ať už jimi své oponenty v diskusi označuje kdokoli. Že k takovému postoji vůči žákům někteří nemají daleko, se před časem ukázalo například v diskusi pod textem k aktivitám České středoškolské unie. <br /><br />O něco výše jste napsal: <i>Na druhou stranu se nemohu ubránit dojmu, že celková vyostřenost atmosféry dost koresponduje s neprofesionálními zásahy do diskuse.</i><br /><br />Diskusní styl některých diskutujících je tím možná ovlivněn, některých jiných ale určitě ne. Lze to doložit staršími diskusemi – několik záložek na ně mám uloženo. <br /><br />Problém je v tom, že oponenti pana Lippmanna se dopouštějí řady výroků, které jsou sice silné, ale (nejspíš plánovaně) nedoložitelné – snaží se zapůsobit právě tou expresivitou. Na rozdíl od něho. <br /><br />Mám uložených několik záložek na diskuse na České škole, podíval jsem se třeba na jednu z roku 2013 pod mým článkem<a href="http://www.ceskaskola.cz/2013/06/oldrich-botlik-u-staci-jeden-dobry.html" rel="nofollow"> U maturit stačí jeden dobrý vysílač</a>. <br /><br />Někdo tam už tehdy (4. června 2013 6:12) napsal: <i>Hergotfix, můžete už se vymanit z mentality "s Botlíkem si nehrajeme", pane Soukale a pane Kostečko a všichni ostatní? Jeho hlavní argument - "v multiple-choice testu se informace dostačující k absolvování vejde do osmi bajtů, a proto je takový test inherentně velmi zranitelný vůči jednoduchým a tedy obtížně detekovatelným formám podvádění" - nemá nic společného ani s češtinou, ani s etikou, a nevyžaduje žádnou odbornou kvalifikaci. Dosud nebyl nikým v této diskuzi vyvrácen; divil bych se, pokud by byl, protože je sám o sobě nekontroverzní.<br /><br />Jediné, co je na tomto tvrzení kontroverzního, je jeho autor. Uznat, že i věčný názorový oponent může v něčem mít pravdu, je důležitá schopnost, která by odborníkům na používání českého jazyka neměla scházet. </i><br /><br />Jak se zdá, některým odborníkům na používání českého jazyka schází, i když nejde o Botlíka, ale o jejich kolegu.Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19793304671400109682017-11-19T20:30:09.910+01:002017-11-19T20:30:09.910+01:00považujete diskusi, jak ji právě před Vámi předved...<i>považujete diskusi, jak ji právě před Vámi předvedl pan Soukal za profesionální?</i><br />Promiňte, ale nechci se ocitnout v pozici rozhodčího Vašich vzájemných sporů s kolegou Soukalem.<br />Chápu komentáře Vás obou jako už předem vyhrocené a poznamenané předchozími spory a vzájemným obviňováním a snad i jistou osobní averzí.<br />Nechci teď pátrat, "kdo si začal" a kdo komu co podsouvá.<br />Víte sám, že mezi tím, co jeden člověk myslí a jak to druhý pochopí, může být někdy rozdíl i naprosto nezaviněně. Natožpak, když si obě strany nechtějí porozumět.<br /><br /><i>My jim nic nevnucujeme, oni nám ano, a to bez jakékoli ochoty k minimálnímu kompromisu. </i><br />Pokud se Vašeho sporu o formu státních maturit týče, pak jej vnímám tak, že to co Vy považujete za ochotu k minimálnímu kompromisu, to považují Vaši odpůrci za odklon od zásad, na kterých jejich pojetí státních maturit stojí.<br />V takové situaci nelze najít kompromis, ale pouze přesvědčit o své pravdě toho, kdo rozhoduje a tím je v tomto případě parlament.<br /><br />Pan Komárek porušuje vlastní zásady tím, že maže a označuje za nevěcné ty příspěvky, které jej obviňují z porušování jeho vlastních zásad. Ale ony by vůbec nevznikly, kdyby do diskusí nezasahoval. To je Hlava 22.<br />Jistěže to nemá snadné, ale může si za to sám. <br />Opět mohu odkázat na fungování webu za bývalého redaktora, kdy jsem neměl nejmenších výhrad, pokud někoho zablokoval, nebo příspěvek smazal. A věřte mi, že nezávisle na mém postoji k jejich obsahu.<br /><br />Věta: <br /><i>Vaše postoje jsou v souladu s názory správce webu a tedy nemohou být nevěcné.</i><br />měla naznačit, že "věcnost" příspěvků hodnotí pan Komárek podle toho, jak moc korespondují s jeho viděním světa. A protože Vaše názory mu konvenují více, nežli třeba Anonymního, nebudou označeny za nevěcné, a ta ani když půjdou mimo téma článku.<br />Uznejte sám, že pojem "věcnost", nebo "příspěvek k věci" je možné posuzovat jen velmi hrubě. Kdyby na tomto webu diskutoval Marcus Porcius Cato, musel by být každý jeho příspěvek smazán. (Ceterum autem censeo, Carthaginem esse delendam.)<br /><br />Podívejte, mně také nesedí někdy zbytečně agresívní slovník třeba kolegy Doležela. Ale chápu jeho postoje a z nich pramenící urážky tak, že je to jeho způsob komunikace s lidmi, kterých si neváží. <br />Když se ale pečlivě začtete, tak on vždy poctivě zdůvodní, proč označí konkrétní myšlenku za nesmysl a proč toho, kdo ji vyslovil nazve třeba blbem. Jeho urážky nejsou samoúčelné.<br />Jistě, mohl by použít třeba výraz hlupák, nebo nějaký eufemismus. A změnilo by to něco na podstatě věci? <br />Svým slovníkem pan Doležel v očích některých čtenářů dozajista deklasuje sám sebe a snižuje hodnotu svých argumentů. Pochybuji, že by mu na tom záleželo.<br />Když Tajný nazve někoho aparátčíkem, nebo nastavovačem latěk, není to vulgarismus. A nejspíš by málokdo takový příspěvek smazal. Nemusíme snad ale diskutovat o tom, že Tajný míní takové označení jako hrubou urážku.<br />Ale některé lidi může takové označení urazit mnohem víc, nežli kdyby je nazval idiotem.<br /><br />Mám přítele, který občas někoho nazval dobytkem. Pro něj to bylo asi na stejné úrovni jako když někdo používá oslovení "vole".<br />Mne by to opravdu hrubě urazilo.<br /><br />Anebo jinak:<br />Líza Doolittleová ke konci vyčítá profesorovi Higginsovi jeho chování.<br />Říká, že profesor Pickering se chová i ke květinářce tak, že se cítí jako vévodkyně.<br />Na to Higgins odpovídá: "A já se i k vévodkyni chovám jako ke květinářce, tak v čem je rozdíl?"<br />poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-49226333245934983392017-11-19T20:28:05.407+01:002017-11-19T20:28:05.407+01:00Vidíte, pane Soukale, já nepovažuji nic nad slunce...Vidíte, pane Soukale, já nepovažuji nic nad slunce jasnější. <br />... "postojem ´nikdo nemá právo učiteli do čehokoli mluvit´ nevnucuje cosi ostatním," - to jste si zase vymyslel. <br />Jako kompromis jsem navrhoval, "přístupový" test z jazyka.<br />O přešlapu nic nevím, to je zase jen Vaše skromné přání. Vyvraťte mou manipulaci, jinak totiž manipulujete Vy. Nejvíce ovšem manipuluje maturita vyžadující jednoznačnou, jedinou odpověď na ne zcela jednoznačná zadání, která přiznal J. Kostečka ve svém Antibotlíkovi, když panu Botlíkovi vytýkal, že si plete matematiku s češtinou. Tím už ale tady raději končím.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07875609735405999857noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66350819991541312692017-11-19T19:41:56.112+01:002017-11-19T19:41:56.112+01:00Jediné, co má smysl z posledního komentáře p. Lipp...Jediné, co má smysl z posledního komentáře p. Lippmanna vnímat, je jeho přesvědčení - zřejmě upřímné -, že snad <br />a) odpověď na jeho politováníhodný diskusní přešlap musí spočívat v tom, že mu jeho manipulace bude někdo vyvracet,<br />b) podstatou našich sporů je konkrétní podoba výuky, <br />c) postojem "nikdo nemá právo učiteli do čehokoli mluvit" nevnucuje cosi ostatním,<br />d) navrhoval někdy nějaký kompromis.<br />Beru to jako poučení pro sebe, že i případy, které považuji nad slunce jasné, mohou jiní chápat úplně jinak. Nemá smyslu se tolik rozhořčovat; naopak buď diskusi vyhodnotit jako kontraproduktivní, nebo se snažit ostatní přesvědčit jinak.<br />Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38404266205666375822017-11-19T19:20:03.661+01:002017-11-19T19:20:03.661+01:00Poste restante, považujete diskusi, jak ji právě p...Poste restante, považujete diskusi, jak ji právě před Vámi předvedl pan Soukal za profesionální? Opravdu jsou profesionální jeho reakce, kdy si vždy upraví to, co napíšu, a pak to vítězoslavně smete? Že nikdy nepředvedl to, co já, totiž konkrétní podoby výuky? Vytrvale mi podsouvá něco, co si vůbec nemyslím. A znovu musím zdůraznit to, co jsem napsal v závěru svého předchozího příspěvku. V tom je mezi mnou (a mnoha dalšími) ve srovnání např. s členy ASČ nebetyčný rozdíl. My jim nic nevnucujeme, oni nám ano, a to bez jakékoli ochoty k minimálnímu kompromisu. Tam to všechno začíná! Pokud žádáte objektivitu (musí Vám být jasné, že jsem musel značně ve svém výčtu zestručňovat), opravte mě konkrétními citáty, jak šly za sebou. I z dřívějších diskusí. Potom teprve z něčeho obviňujte pana Komárka. Já ho naopak spíše trochu lituji. Vůbec to nemá snadné. Vy se přece nevyjadřujete jako řada ostatních, proto trochu nerozumím tomu, že se jich zastáváte. A Váš poslední výrok ("Vaše postoje jsou...") jsem nepochopil.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07875609735405999857noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-55077269595075054922017-11-19T18:21:12.377+01:002017-11-19T18:21:12.377+01:00Pane Lippmanne, při vší úctě, Vy přece dobře víte,...Pane Lippmanne, při vší úctě, Vy přece dobře víte, že tento článek a diskuse pod ním, jsou jen pokračováním už několik měsíců vedené "diskuse", probíhající na tomto webu.<br />Že tedy vzájemná osočení a útoky jednotlivých protagonistů nejsou vyústěním článku a této konkrétní diskuse. A že tedy i Váš rozbor uvedený v příspěvku z 19.11.2017 v 16:00 postihuje jen jeden její úsek, vytržený z celého kontextu, což asi není právě nejobjektivnější.<br />Asi jako debata o vyhnání Němců mimo kontext událostí druhé světové války.<br /><br />Já rozhodně nechci omlouvat slovník některých diskutujících, jedno na které straně sporu stojí. Na druhou stranu se nemohu ubránit dojmu, že celková vyostřenost atmosféry dost koresponduje s neprofesionálními zásahy do diskuse.<br />Na webu pedagogicke.info se snadno můžete přesvědčit o tom, jaké příspěvky jsou zde smazávány a posoudit oprávněnost takového zásahu.<br />Například zde:<br />http://www.pedagogicke.info/2017/11/anonymni-z-2130-smazany-komentar-z.html<br /><br /><br />Komentáře netýkající se obsahu článku považuje za nevěcné pan Komárek. Na to Anonymní z 21:30 poukazoval.<br />Já si naopak myslím, že i v minulosti docházelo často k odklonu debaty od tématu původního článku a přesto to nebylo na úkor věcnosti a kvality diskuse.<br /><br />Anonymní z 21:30 se pochopitelně mýlí.<br />Vaše postoje jsou v souladu s názory správce webu a tedy nemohou být nevěcné.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51161961387748092452017-11-19T18:01:12.613+01:002017-11-19T18:01:12.613+01:00Pane Lippmanne, až mi jednou dojdou argumenty a so...Pane Lippmanne, až mi jednou dojdou argumenty a současně budu trpět posedlostí s někým se za každou cenu hádat, sáhnu po podobně primitivní účelové koláži jako vy. Doufám ale, že mne pánbůh těchto hořkých konců ušetří.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-88370765642514370332017-11-19T17:44:48.140+01:002017-11-19T17:44:48.140+01:00Hm, komentář poskládaný z citátů pokládáte, anonym...Hm, komentář poskládaný z citátů pokládáte, anonymní, za nevěcný! Mohl byste uvést, proč by moje komentáře měly být mazány? Proč bych měl být prominentem? Daleko důležitější navíc je, kdo je prominentem Cermatu, potažmo MŠMT. Že většina komentářů není k věci, není vinou mou ani pana Botlíka. Nesouhlas s názory druhých lze vyjádřit zcela jinak. A bez vnucování těch svých do praxe, které se musí všichni, aniž by s nimi kdokoli jednal alespoň o přijatelném kompromisu, podrobit. To je totiž atak, kterému se žádný verbální nevyrovná.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07875609735405999857noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23467570694166427772017-11-19T16:24:34.068+01:002017-11-19T16:24:34.068+01:00Buďte rád, pane Lippmanne, že Váš nevěcný komentář...Buďte rád, pane Lippmanne, že Váš nevěcný komentář, netýkající se článku nebyl (zatím) smazán. Ještě Vám tam v tom výčtu chybí <i>"Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu."</i> - nejčastější komentář cenzora. <br />Všimněte si, že Váš komentář tu zůstane a můj bude pravděpodobně smazán, přitom ani jeden není k věci :-). Toho si važte, jste v prominentní skupině píšících...<br /><br />------------------------------<br /><i>Tento příspěvek byl shledán ideologicky nezávadným nebo ho ještě cenzor nestihl smazat. Pokud zde v diskusi ještě je, je možné, že bez vysvětlení zmizí, protože na tomto webu dochází k cenzorským zásahům podle vyznávané ideologie cenzora, přesto, že v patičce webu je informace, že diskuse nejsou cenzurovány. Je to lež.</i><br />Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60574155410288866322017-11-19T16:00:59.275+01:002017-11-19T16:00:59.275+01:00"Česká škola už je evidentně dobrá leda tak p..."Česká škola už je evidentně dobrá leda tak pro Tajného Učitele a O. Botlíka. Všechna čest, pane Komárku."<br /><br />Takže si to trochu shrňme citacemi, jak následovaly za sebou:<br />Za jediné "tvrdší" vyjádření z úvodního textu pana Botlíka je možné pokládat slovo "ochotníci", kteří pomáhají Cermatu.<br /><br />První reakce, jistě věcná: "Ještě nenastoupila do funkce a už jí p. Botlík úkoluje." (V. Steklý) <br />Dále po několika podobných: "Tak šup šup, pane Komárku, nespěte. Ochotník Botlík nám zde předvádí další dezinformační smog připravený zejména na dojmech." (S. Carcy)<br /><br />Pokračujme: "Neznám většího ochotníka, než je Oldřich Botlíků. I prádelní hrnce po nocích obkresluje, aby pomohl vzdělanosti českého národa. A to, považte, zdarma. Veden pouze svou bezbřehou touhou po pomoci bližním." (P. Doležel)<br /><br />Budu se snažit komentovat z produkce O. Botlíka jen zjevně nedoložitelné nesmysly. Toto je jeden z nich:<br />"A právě školy a učitelé důsledně rozvíjející své žáky uvedeným směrem patří k těm, jejichž práci státní maturita torpéduje, případně dokonce maří." (J. Soukal - 1. vstup do diskuse) - Vskutku doložený smysl.<br /><br />Pro srovnání: "Fakt, že Soukal nechápe elementární psychologii negativní motivace ve vzdělávání by byl sám o sobě úsměvný, kdyby se nějakou strašlivou chybou osudu nedostal k určování plošných patření. Pak se chytil za nos, protože si uvědomil, že jedna úroveň maturity je ani ryba ani rak, ale to už bylo pozdě, úřednické ouško se odvrátilo. Tak se snaží alespoň zoufale obhajovat ten nechutný dort, který s úředníčky upekl." (TU)<br />"Tajný ignorante, až se zase příště pokusíte někoho urazit, zjistěte si alespoň elementární fakta. Byli to právě představitelé ASČ, kdo od počátku upozorňovali na nesmyslnost jednoúrovňové maturity. O dalších vašich proklamacích a deklamacích nemá smyslu se s vámi bavit." (J. Soukal)<br /><br />"Takže vám úředníci spapali jen půlku dortu? Ta druhá byla příliš náročná zřejmě." (TU)<br /><br />"Ubohá Tajná zbabělá chudinka, která se místo omluvy pokouší dál znevažovat... Dejte si ji, pane Komárku, na vizitku, jako reklamu na VAŠI Českou školu." (J. Soukal)<br /><br />"Ne že by to mělo nějaký smysl, ale než zase Tajný začnete papouškovat vyčtené plky a plácat pitomosti na téma maturita, zkuste si přečíst třeba tohle:" (J. Soukal)<br /><br />"Pane Komárku, myslím, že rozmrzelost zdejších skalních nepramení ani tak z Vaší redaktorské činnosti, jako z ublíženeckého pocitu, že nemažete dost mých příspěvků. Budu se snažit psát více jako Soukal a anonymní, abyste mne mohl mazat. Pak budou pánové spokojení. Je marné myslet si, že uchráníte tento učitelský web před prosakováním většinových nálad a stylu internetových diskuzí na které jsou pánové zvyklí ze svých domovských webů." (TU)<br /><br />"Pane Komárku, vidíte, jak váš nohsled vyrostl vaší cenzorskou činností a štěká odvážně za plotem?" (Jirka)<br /><br />"Tajný, když už chcete někoho mentorovat, už jste se mi omluvil za svůj stupidní útok ohledně jednoúrovńové maturity? A za desítky podobných předtím?<br />Narozdíl od vás vím, co to je věcný argument a věcná argumentace a také, co vyžaduje slušná věcná diskuse." (J. Soukal) <br /><br />A na závěr: "Pokud vám váš názor brání v tom, abyste ústní maturitu vedl tak, aby žákům nesugerovala zcela mylný pohled na vzdělání, doporučuji vám, abyste se soustředil nikoli na své názory, ale na zájem svých žáků." (J. Soukal). <br />Jak mám tento "věcný argument" nazvat, pane Soukale?<br />"Co sám nerad, nečiň jinému!"<br />Pravil žáku kantor kdesi,<br />třepaje ho za pačesy. (K. H. Borovský)<br /><br />Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07875609735405999857noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58719078853498866512017-11-19T00:12:41.645+01:002017-11-19T00:12:41.645+01:00Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.com