tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post8472222066723223297..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Česká školní inspekce opět diskutovala s řediteli škol AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger20125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52940444773177458622013-04-21T20:13:18.464+02:002013-04-21T20:13:18.464+02:00To Poste Restante - shrnul jste to perfektně..konk...To Poste Restante - shrnul jste to perfektně..konkrétní a jasné kroky ke zlepšení současného marasmu a "vysmátosti" těch, co do školy nelezou a když už lezou, tak si dělají co chtějí s vědomím, že se jim stejně nic nestane..Bienenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18567733128872713222013-04-20T10:41:11.141+02:002013-04-20T10:41:11.141+02:00to fakt nikomu nevadí
To právě naopak.
Všelijací ...<i>to fakt nikomu nevadí</i><br /><br />To právě naopak.<br />Všelijací vyžírkové v takovém prostředí lépe nacházejí skuliny pro vyvádění peněz ze systému a jinak neschopní hochštapleři mohou uplatňovat různé fantasmagorie, aby vůbec zdůvodnili svoji existenci.<br />Ve fungujícím školství by šli do hajzlu.Pytlik Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-78432148377595613072013-04-20T10:07:41.071+02:002013-04-20T10:07:41.071+02:00to fakt nikomu nevadí, jakou efektivitu má tenhle ...<i>to fakt nikomu nevadí, jakou efektivitu má tenhle proces?</i><br /><br />Opravdu ne! Protože jinak by nikdy nemohli zavádět povinný druhý cizí jazyk na ZŠ.Jirkanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-48950927418282339332013-04-20T01:31:28.629+02:002013-04-20T01:31:28.629+02:00Ale kdežpak. Dobeš zavedl pseudosmlouvy s rodiči, ...Ale kdežpak. Dobeš zavedl pseudosmlouvy s rodiči, vulgo individuální výchovný plán jen pokusně na pár školách. Musí se sejít celá skvadra lidí, aby sepsala elaborát, co, kdo, kdy, za jakých podmínek, atd. Klíčovým parametrem je INDIVIDUALITA. Ale hlavně, se vším musí souhlasit rodiče. A to je v některých případech dost naivní představa.<br /> <br />To, o čem mluvím já, je celoplošné opatření, platné pro všechny bez rozdílu. Uplatnitelné formou úpravy zákona. Jde o opatření, které má k dispozici ředitel, případně vyučující a může je použít i v případě, že se to rodičům ani trochu nelíbí.<br /><br />Nejdůležitější je ale odstranit ekonomickou závislost školy na počtu žáků, která je dnes likvidační. To je ten hlavní motiv, který nutí školy zametat problémy pod koberec. poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83637962515803727962013-04-19T23:56:25.003+02:002013-04-19T23:56:25.003+02:002 poste.restante
Pokud mne skleroza nemyli, tak bo...2 poste.restante<br />Pokud mne skleroza nemyli, tak bod 2 se jmenuje Individualni vychovny plan a prochazi pokusnym overovanim. Prosadil nejhorsi ministr skolstvi Dobes :-)))Zennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70450119831788045972013-04-18T23:08:17.357+02:002013-04-18T23:08:17.357+02:0018. dubna 2013 21:55
Myšleny ZŠ a zřizovatel obec...18. dubna 2013 21:55<br /><br />Myšleny ZŠ a zřizovatel obec, město. Špatně jsem se vyjádřil. Vrátit to tedy do dřívější podoby, dnes krajů. IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53764497283183473602013-04-18T21:55:36.072+02:002013-04-18T21:55:36.072+02:00důsledné oddělení ředitelského místa od zřizovatel...<i>důsledné oddělení ředitelského místa od zřizovatele</i><br /><br />Šel bych, pane Ignorante, ještě dál a důsledně bych oddělil zřizovatele školy od voličů.<br />A ke jmenování každého vyššího činovníka ve státní správě bych požadoval posudek od nezávislého klinického psychologa. Pytlik Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-57914052874779070632013-04-18T17:03:18.723+02:002013-04-18T17:03:18.723+02:00Pane poste.restante a pane Sedych, jako důležitý d...Pane poste.restante a pane Sedych, jako důležitý doplněk nápravy je důsledné oddělení ředitelského místa od zřizovatele. Vlivy místních zbohatlíků totiž mnohdy nesahají až na úroveň okresu a kraje. Ve Francii jsou ředitelé dosazováni centrálně. Pak by do tohoto "boje" mohli vstoupit i ředitelé. IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35456254911100825602013-04-18T13:41:50.302+02:002013-04-18T13:41:50.302+02:00A proskolit reditele skol, aby si uvedomili, co od...A proskolit reditele skol, aby si uvedomili, co od nich spolecnost (ideal) ocekava. To jest sluzbu vzdelanosti naroda, nikoli zapas o korytko. A ze skola nepatri jim, ale ucitelum a jejich zakum.<br />SedychAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13707961597846105542013-04-18T12:53:03.906+02:002013-04-18T12:53:03.906+02:00jak si představujete nápravu
Tak to by bylo nadlou...<i>jak si představujete nápravu</i><br />Tak to by bylo nadlouho...<br />Začal bych svým oblíbeným financováním škol prostřednictvím normativů. A nebylo by ani třeba zásadně změnit systém. (- I když by to bylo to nejlepší opatření.)<br />Stačilo by, pro začátek, navýšit normativ na žáka tak, aby ufinancovatelné byly už třídy o 20 žácích. Částečně by tak zmizela snaha středních škol přijmout kohokoliv, kdo se umí podepsat na přihlášku a udržet si ho za každou cenu. Na základkách ve městech to není o moc lepší. Boj o žáka = penize logicky vede k zametání problémů pod koberec.<br />Ale chtěl jste REÁLNOU nápravu. To, bohužel, předem vylučuje všechna opatření, která by si vyžádala navýšení finančních prostředků alespoň na průměr běžný v EU či OECD.<br />Takže jinak:<br />1. Přestat uhýbat a naopak důsledně vyžadovat dodržování pravidel stanovených zákony a školním řádem.<br />K tomu je ovšem třeba, mimo jiné, právě podpora ze strany ČŠI v případě zákonitých konfliktů s rodiči. <br />Setkal jsem se třeba se situací, kdy inspektorka tvrdila, že přece neexituje, aby třídní neuznal omluvenku, kterou žák přinesl až po dvou měsících. Hodina musela být omluvena, ačkoliv školní řád jasně stanovil pravidla a lhůty.<br /><br />2. Rozšířit spektrum prostředků, které má škola k dispozici o institut vyloučení z výuky a návrh na opatření sociálního odboru. Dočasné i trvalé.<br />Teprve až si bude muset papínek vzít v práci náhradní volno, aby si osobně vyzvednul svého potomečka z detenční místnosti, pochopí, že pár pohlavků včas udělených je lepší metoda, nežli pět sezení u psychologa.<br />Když budou muset první rodiče převážet dítě o 15 km dál do jiné obce, protože pedagogická rada rozhodne o trvalém vyloučení, ostatní pochopí, kde vede "hranice".<br />Teprve až "nepřizpůsobivým" budou odejmuty sociální dávky na dítě, pokud rodina neplní svou zákonem stanovenou povinnou péči, změní i oni svůj přístup. Pozor, to nevyřeší problémy u všech, ale alespoň částečně pomůže.<br /><br />3. Dozajista problematickým, ale velmi účinným opatřením by bylo přiznání učiteli statutu veřejného činitele. <br />Může ho mít myslivecká stráž, která hlídá živočichy v přírodě a nemá ho mít člověk, který nese plnou zodpovědnost za životy dětí?<br /><br />Šlo by pokračovat dlouho, ale rozhodující je, že - <br />100. Pokud neobrátíme nastoupený trend, pak časem ani to nepomůže. Západní vzory táhnou a je jen otázka času, než začnou školy montovat detekční rámy a najímat ochranky. poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66696485240570696172013-04-18T12:46:22.684+02:002013-04-18T12:46:22.684+02:00Zakoupit holiny a kver.
SedychZakoupit holiny a kver.<br />SedychAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-76189528631432103112013-04-18T11:57:53.462+02:002013-04-18T11:57:53.462+02:00Jde o to, jak si představujete nápravu. Reálnou, p...Jde o to, jak si představujete nápravu. Reálnou, prosím. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-65512001816020836972013-04-18T10:17:41.547+02:002013-04-18T10:17:41.547+02:00Proč to ti učitelé tak rychle "vzdali"?
...<i>Proč to ti učitelé tak rychle "vzdali"?</i><br /><br />Rychle? A vzdali? Oni o něco s někým bojují?<br />Ale chcete-li:<br />potože nemají na nohách holiny a kvér za pasem,<br />protože mají doma rodiny,<br />protože mají omezené možnosti,<br />protože nemají v nikom oporu,<br />protože společnost se někam vyvíjí,<br />protože ředitelé a inspektoří hned druhý den štěstím celí bez sebe zapmněli, že ještě včera byli sami učitelé,<br />protože je to všechno vokolo pěknej šmejd,<br />protože...Pytlik Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20948212286489756812013-04-18T09:51:19.588+02:002013-04-18T09:51:19.588+02:00uhýbáme....uhýbáme...
Ano, dobře vystiženo. Jestl...uhýbáme....uhýbáme...<br /><br />Ano, dobře vystiženo. Jestli něco učitelům (ale nejen jim) vytýkám, tak to, že se přiliš rychle a příliš snadno vzdali svých pozic - rádce a průvodce žáka vzděláváním, autority ve výchově. Český učitel většinou téměř nemá profesní sebevědomí, minimum z nich si samo sebe ještě váží jako odborníka, znalce metod, psychologie žáka atd. Jinak by nebylo možné to, co kolem sebe vidím a slyším.<br /><br />Máme v příbuzenstvu dva studenty učitelství. Byli na pozorování v 8. třídách ZŠ v okresním městě a vrátili se úplně v šoku, jak dnes vypadá školní vyučování a co vše si děti dovolí vůči učitelům. Nemůžou pochopit, jak se atmosféra změnila proti tomu, když před deseti lety sami opouštěli zš. Učitelka u tabule mluví, poslouchá ji jen skupinka žáků poblíž, ostatní si hází papíry, přes zákaz mobilují, čtou cosi, mluví téměř nahlas, chechtají se, občas, napomene-li je učitel, jí nadávají, ať se jde vycpat. Učitelka zcela rezignovaná, nevšímá si většiny žáků a dělá, jako by nic. Je to zoufalství a ti mladí se ptají, jak je tohle možné. Proč to ti učitelé tak rychle "vzdali"?? Proč se jich někdo nezastane - to fakt nikomu nevadí, jakou efektivitu má tenhle proces? Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50290955919120600622013-04-18T08:15:45.778+02:002013-04-18T08:15:45.778+02:00Buďme spravedliví. Více se mezi učiteli, pochopite...Buďme spravedliví. Více se mezi učiteli, pochopitelně, mluví o případech naprosto stupidních výroků ze strany ČŠI. Ale to neznamená, že mezi inspektory nejsou i rozumní lidé a že je ČŠI vždy neobjektivní.<br />Roli hraje také ještě jeden moment. Mnohým stěžovatelům dost dobře nemůžete odpovědět po zásluze. Slovy jednoho inspektora, se kterým jsem po hodině setrval v družném rozhovoru: "Taky mám někdy chuť napsat. 'Vážený pane, v první řadě dejte tomu vašemu rozmazlenému frackovi pořádných pár facek a za druhé si laskavě zklidněte tu hysterku, kterou máte za manželku.' Jenže to, bohužel, udělat nesmím. A tak zformulujeme odpověď tak, aby měli pocit, že se jejich stížností někdo zabýval a dali už škole pokoj. Jinak si pak budou stěžovat ministrovi na nás."<br />Netvrdím, samozřejmě, že je takový postoj v pořádku. My učitelé očekáváme v podobných kauzách od ČŠI roli nestranného arbitra. Jen chci naznačit, že i ČŠI občas musí plnit pokyny "shora". A byli tady ministři, kteří plácali něco o tom, že rodič, či žák jsou našimi klienty. V obchodě pak platí, že zákazník má vždycky pravdu.<br />Lidsky tohle chápu. Systémově musím podobný přístup odmítnout, protože každý takový případ vytváří precedens. Hlavní snahou ředitele je nemít problémy. A tak uhýbáme rodičům, uhýbáme žákům už za samotnou hranici, kdy se ve škole ještě dá žít a učit.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70943410998915376212013-04-18T06:41:09.685+02:002013-04-18T06:41:09.685+02:00Jestli ono to není tím, že většinou se na ČŠI obra...Jestli ono to není tím, že většinou se na ČŠI obracejí rodiče, kteří mají problémy s učitelem nebo ředitelem <br /><br /><br />To je taky pravda, ale co když někdo chce poškodit učitele, ředitele, školu? Tak opět vypráskáme učitele?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61969121294965041972013-04-17T23:17:19.108+02:002013-04-17T23:17:19.108+02:00mnoho dalších "bohulibých" aktivit někte...<i> mnoho dalších "bohulibých" aktivit některých škol</i><br /><br />Což škol, ale přímo konkrétních pedagogů. V tomto směru je česká školní inspekce nekompromisní. To já svého času podle mínění jejího otce, tohoto času místostarosty za vládní stranu, psychicky týral nezletilou žákyni tím, že jsem se zcela nesmyslně, proti všem zvyklostem patrně, dožadoval z její strany plnění studijních povinností.<br />Tak nějak to všechno vyšumělo, jenom ta špína zůstala. V duchu švp dál pracuji i s těmi nejmenšími prťaty. Asi jsou odolnější. Nebo nemají rodiče s právnickým vzděláním a bystrým úsudkem v konjunkci.<br />Ani nevím, jestli jsou tehdejší ředitel krajského ispektorátu a jeho zástupce stále ještě v činné službě.<br />Zatímco na webu každé školy je kompletní seznam pedagogického sboru, mnohdy i s bohatým fotomateriálem a výčtem jejich všech možných aktivit, přehledu českých školních inspektorů a inspektorek jsem se tak nějak nedobral. Ale možná špatně gůůglím.<br />V každém případě mne napadlo, že když teď budou mít inspektoři po několika před premiérou posledních zkouškách tak mocný diagnostický nástroj, který jim umožní provádět svoji inspekční činnost zcela cíleně, nebude jich možná už tolik potřeba. Zajímá mne představa, že by redukcí svých řad mohli refundovat náklady na to celoplošné testování. To by mi bylo velmi sympatické.<br />Pytlik Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-69239648153692903782013-04-17T19:08:41.313+02:002013-04-17T19:08:41.313+02:00to 6:46
Jestli ono to není tím, že většinou se na...to 6:46<br /><br />Jestli ono to není tím, že většinou se na ČŠI obracejí rodiče, kteří mají problémy s učitelem nebo ředitelem oprávněně. Např. zametání šikany pod koberec a mnoho dalších "bohulibých" aktivit některých škol.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-25601199028791133232013-04-17T06:46:18.969+02:002013-04-17T06:46:18.969+02:00ČŠI se chová vskutku jako demokratický diskutér. J...ČŠI se chová vskutku jako demokratický diskutér. Ještě jsem za posledních 40 let neslyšel, že by ve sporu škola - rodič dala za pravdu učitelům. Když chceme psa bít, hůl si vždy najdeme. Proto je asi tak "velmi oblíbená".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14304101340898728532013-04-17T00:15:01.666+02:002013-04-17T00:15:01.666+02:00CSI snad s nikym nediskutuje.
Ona siri a vyklada ...CSI snad s nikym nediskutuje. <br />Ona siri a vyklada slovo bozi a beda nevericim psum na skolach.Anonymousnoreply@blogger.com