tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post798831989706617364..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Ondřej Šteffl: Náš problém s rodiči. (Rodiče jsou hlavní brzdou změny školství)AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-22919268162716056682019-03-06T07:53:14.456+01:002019-03-06T07:53:14.456+01:00Zásadní otázkou je, které metody výuky přináší ins...Zásadní otázkou je, které metody výuky přináší inspiraci, motivaci a výsledky. Zde to začíná být zamotané, jelikož inspirace a motivace a výsledky se většinou odvíjí od osobnosti učitele. Tzn., dobrý učitel může docílit dobrou frontální výukou stejně dobrého, ne-li lepšího výsledku, jako jiný učitel inovativní výukou. <br /><br />Toto řečeno, dnešní děti, lze říci plošně, vyžadují v zájmu účinnosti jisté přizpůsobení metod a obsahů jejich výukovým potřebám. Mají, v důsledku reality dnešní doby, problém se soustředěním, s autoritou, s domácí přípravou. Tudíž lze říci, že metody, které jsou pestré a oslovují různé druhy paměti a různé smysly, dnes budou účinnější, nežli metody, které vyžadují dlouhodobou koncentraci. Shodou okolností, jsou to právě tyto metody, tedy frontální výklad, zápis, opakování a ověření, které dlouhodobou koncentraci vyžadují. <br /><br />Domnívám se, že se nelze vracet do starých dobrých časů, nucením dětí k udržení delší koncentrace spojené s denní domácí přípravou, protože to ve svém důsledku může být kontraproduktivní, ale že je nutné dnešním dětem obsahy a metody upravit, nikoli usnadnit či redukovat, tak aby byly účinné. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-11735455950564434232019-03-04T10:19:09.245+01:002019-03-04T10:19:09.245+01:00
Základní otázkou ovšem je, zda moderní učení je z...<br />Základní otázkou ovšem je, zda moderní učení je zároveň i učení efektivní a přínosné. <br /><br />Zdeněk Bromhttps://www.blogger.com/profile/16189514979418898397noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16492675607589311312019-03-04T08:13:09.885+01:002019-03-04T08:13:09.885+01:00Rodiče nejsou hlavní brzdou školství. Rodiče jsou ...Rodiče nejsou hlavní brzdou školství. Rodiče jsou většinou spokojení, když jejich děcko ráno před odchodem do školy nezvrací, a když se ve škole něco naučí, tzn., že se doma ptá na věci, které slyšelo ve škole. Pak je evidentní, že výuka funguje. A je úplně jedno, jak se k těm znalostem dítě dovede; zda frontální, nebo projektovou, nebo Daltonskou, nebo lesně-zahradní metodou. To znamená, že pokud učitelé, jakoukoli metodou, docílí motivaci a inspiraci, výsledky se dostaví a rodič je spokojen. Nemůže nebýt. Pokud však ve škole něco vrže, rodič začne pátrat a často se to zastře otázkou, proč nebrali Jiráska jako my. <br /><br /> Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-89958435864267964212019-03-04T07:55:02.989+01:002019-03-04T07:55:02.989+01:00Ale požadzuje. Občané stále požadují, aby se o ně ...Ale požadzuje. Občané stále požadují, aby se o ně stát postaral. Když se zadluží, nemůže za to jejich hloupost, ale stát, který umožnil, aby se zadlužili, když je někdo podvede, opět je to vina státu, že skočili na špek. (nevymahatelnost práva a právní chaos to jen podporuje). Ono se toho zas tak moc nezměnilo. <br />Jenže je třeba si uvědomit, že vzdělávat obyvatelstvo je priorita každého prosperujícího státu. Nevzdělaní obyvatelé způsobují problémy nejen sobě ale i okolí. A nevzdělaná společnost je odsouzena k zániku.<br />Pan Šteffl je podnikatel, který chce vydělat. Přemýšliví rodiče a stát mu kazí byznys.mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-48810135640453245402019-03-04T04:38:46.833+01:002019-03-04T04:38:46.833+01:00zatímco v ekonomice se již společnost mentálně při...zatímco v ekonomice se již společnost mentálně přizpůsobila moderní polistopadové době a nikdo nepožaduje po státu banány,mercedes a jugošku pro všechny, v oblasti vzdělávání se nic nezměnilo a to jak ze strany státu,tak ze strany obyvatel,stále máme jabka,škodovky a lipno,jenom jsme si to přejmenovali: část státních škol jsme přejmenovali na soukromé,nebiflujeme ale nacvičujem testování,do vyuky nezasahuje ov ksč ale aktivistická neziskovka, většina jest s touto "zásadní změnou " stále spokojena a o nějaké podstatné změny nikdo nestojílaimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-77424402248053517402019-03-03T21:39:14.733+01:002019-03-03T21:39:14.733+01:00Wow.
Už dlouho jsem nečetl nic tak arogantního. M...Wow.<br /><br />Už dlouho jsem nečetl nic tak arogantního. Možná by nebylo špatné zjistit, kolik z autorů nesmyslných reforem a opisování z nefungující současnosti, je <b>autogamních</b>.<br /><br />Jestliže <b>není průměrný počet dětí na autora</b> (v kolektivu autorů) jakýchkoli reforem <b>alespoň 2</b>, řekl bych, že plánujeme dětem našich dětí slušné peklo.PPhttps://www.blogger.com/profile/08915873851510123661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19995603461519399392019-03-03T20:56:41.533+01:002019-03-03T20:56:41.533+01:00Naprostá většina rodičů nikdy neslyšela o pojmech ...<i>Naprostá většina rodičů nikdy neslyšela o pojmech jako je konstruktivismus, Extended Learning Oportunity, Learner-centered paradigma (učení soustředěné na žáka), převrácená třída, Montessori, Daltonský plán...</i><br /><br />No a co? Od toho jsou ve škole odborníci (=učitelé).Q. E. D.https://www.blogger.com/profile/17062151475414378368noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15783614648146121812019-03-03T20:33:23.900+01:002019-03-03T20:33:23.900+01:00Ondřej Šteffl má pravdu. V rozvinutých zemích poci...Ondřej Šteffl má pravdu. V rozvinutých zemích pociťujeme setrvačnost rodičovských představ o škole jako závažný problém už dlouho. Jeho naléhavost je tím větší, čím rychleji se svět mění. Autor tohoto <a href="https://runswithcompass.wordpress.com/2009/06/29/education-works-best-when-all-the-parts-are-working-together/" rel="nofollow"><b>obrázku</b></a> si vzpomněl na dobře míněný agitační plakát, který visel před učebnou, kde se učil jako prvňáček. <br /><br />Ten plakát se pořád ještě prodává za 4 dolary jako <a href="https://www.ecwid.com/store/store1589864/Education-works-best-when-all-parts-are-working-p17304753" rel="nofollow"><b>představa dobře fungující školy</b></a>: učitelé, rodiče a žáci společně udržují učení v pohybu. <b>Jenomže ono se to netočí!</b><br /><br />A jednotliví aktéři se k příčinám vyjadřují, jako by tam bylo o kolečko víc:<br />PROSÍM OKAMŽITĚ VYMĚNIT RODIČE!<br />KONEČNĚ VÍM, PROČ VZNIKLO DOMÁCÍ VZDĚLÁVÁNÍ<br />ŠKOLA MÝCH SNŮ JE ŠKOLA BEZ ŽÁKŮOldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56910443589264251172019-03-03T18:50:46.425+01:002019-03-03T18:50:46.425+01:00Že oni ti naši rodiče sledují metody výuky, třeba ...Že oni ti naši rodiče sledují metody výuky, třeba takové matematiky, v Asii. Třeba chtějí mít jen děti, které opravdu spočítají trojčlenku, procenta, dokážou vytvořit na základě textu rovnici, soustavu rovnic,..I ti šibalové rodiče.Ivo Mádrhttps://www.blogger.com/profile/08491619956901686160noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-10762967813592780882019-03-03T17:14:18.609+01:002019-03-03T17:14:18.609+01:00Vyměňte je.Vyměňte je.jirhttps://www.blogger.com/profile/10090991336041220152noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16477133436538917882019-03-03T13:30:29.256+01:002019-03-03T13:30:29.256+01:00Tož hlavně ty scioškoly...že?Tož hlavně ty scioškoly...že?Jana Maříkováhttps://www.blogger.com/profile/13191234018781100564noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71626828186550642202019-03-03T11:29:42.931+01:002019-03-03T11:29:42.931+01:00rodiče chtějí,aby jejich děti umělY to co oni a ja...rodiče chtějí,aby jejich děti umělY to co oni a jako oni<br />(vysypat na požádání ty Přemyslovce) ale nechtějí to metodou ,jakou to zažili oni tj. biflováním ale hravou kreativní formoulaimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.com