tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post7912138242093367765..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Cermat: Netestujeme znalost oxymorónu a synekdochy, ale jejich aplikováníAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger84125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81386023029585524192019-03-11T19:40:53.879+01:002019-03-11T19:40:53.879+01:00Obezita je alespoň nějak definována. A vzdělanost?...Obezita je alespoň nějak definována. A vzdělanost? Od kolika procenth testu se projevuje vzdělanost? Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-11903219397434791842019-03-09T16:54:52.812+01:002019-03-09T16:54:52.812+01:00Bóže pr. Vy jste vskutku unikátně nechápavý. Nebav...Bóže pr. Vy jste vskutku unikátně nechápavý. Nebaví mně to opakovat, tak jen okopčím, co jsem už napsal. <br /><br />Je to snadné, když chcete sestru s velkou nohu narvat do malého Popelčina střevíce, usekne si patu. Pro jistotu, sestra = vzdělávání a malý střevíc = cermatest. Redukce obsahů a metod znamená, že vzdělávání se přizpůsobí zkoušce.<br /><br />A doplním citací z komentáře pana Lippmanna.<br /><br />"(Doplňkové texty k předmětu Pedagogika pro studenty učitelství na Matematicko-fyzikální fakultě UK). "Mezi zásadními nevýhodami didaktických testů je třeba jmenovat především dvě (které spolu souvisí): omezenost vzdělávacích výsledků, které jsou didaktické testy schopny postihnout, a deformaci vzdělávacích cílů a obsahů, k níž může při použití didaktických testů docházet." <br /> <br />Tož si to dostudujte vy, vašnosto. <br /><br />Btw vaši svěřenci se také dovedli k maturitě sami, vám navzdory? Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-12056713367464833612019-03-08T16:25:03.396+01:002019-03-08T16:25:03.396+01:00Tajný, Vy jste vážně komik.
1. Jednak jste posled...Tajný, Vy jste vážně komik.<br /><br />1. Jednak jste poslední příspěvek asi umístil pod jinou diskusi, nebo alespoň ho napsal v kontextu úplně jiné diskuse. <br />Anžto jsem se do obsahové části debaty k článku zde téměř nezapojil a spíše se věnoval "aktivitě" editora webu.<br />Nebo si mne snad pletete s kolegou Doleželem?<br /><br />2. Zmínil jste "stovky" žáků, které jste k maturitě přivedl Vy.<br />To zní velmi vznešeně. Vytváří to představu úspěchů učitele, který tohle může hrdě napsat.<br />Ve skutečnosti je to spíše tak, že k maturitě žáci přijdou sami. <br />A někdy žáci k úspěšné maturitě dojdou i navzdory tomu, kdo je učí.<br /><br />3. Už mnohokrát jsem zde i jinde uváděl, že učím především informatické a technické předměty. Z těch, jak snad nejspíš víte, se nedělají didaktické testy, ale na odborných školách profilové školní maturity. Státní maturitě z informatiky se lobistům úspěšně podařilo zabránit. <br />Tudíž Vaše otázka poněkud ztrácí smysl v kontextu debaty o didaktických testech.<br /><br />Díky tomu, že nejsem kvalifikován jako vyučující jazyků a vlastně ani matematiky, jsem každoročním zadavatelem testů a písemných prací.<br />Kromě toho se ústních maturit vcelku pravidelně účastním, tu jako místopředseda, onde jako předseda a občas i při ústním zkoušení.<br /><br />No a k úspěšné maturitě z ICT jsem "přivedl" také stovky žáků. <br />Zkušeností a odpovědnosti za přípravu mám tedy, alespoň pokud se maturity jako takové týče, přinejmenším srovnatelně s Vámi.<br /><br />4. Kromě toho nechodím po světě s klapkami na očích a v oblastech, na které jsou odborníci jiní, se vždy raději zeptám, nežli si začnu tvořit názor.<br />I díky tomu mohu s poklidem prohlásit, že nebetyčně plácáte.<br />Tudíž bych si dovolil také prohlásit, že o trapné ironizování se tady pokoušíte spíše Vy. Neúspěšně, alespoň dle mého soudu.<br /><br />5. I když je to kvůli Vaší neochotě, či neschopnosti některé věci si dostudovat pro Vás asi obtížně pochopitelné, zkusím to vysvětlit na příkladu.<br />Obezitu nezpůsobují váhy. Váhy pomáhají obezitu odhalit a na číslech prokázat.<br />Snižování úrovně vzdělanosti nezpůsobují testy. Testy ji pomáhají odhalit a alespoň částečně také prokázat.<br />A to některým lidem vadí.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72899731927001962952019-03-08T13:30:57.210+01:002019-03-08T13:30:57.210+01:00Jo a pr, kolikpak žáků jste přivedl k úspěšné matu...Jo a pr, kolikpak žáků jste přivedl k úspěšné maturitě? To by vysvětlovalo vaši neschopnost pochopit pojmy jako je redukce vzdělávacích obsahů a snižování úrovně vzdělanosti testy. Možná jen tak trousíte libozvučná moudra, ale zkušenost a odpovědnost za přípravu chybí. Možná trapným ironizováním kompenzujete nedostatek zkušenosti s velenovou maturitou. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-26174191980466612782019-03-08T13:12:42.044+01:002019-03-08T13:12:42.044+01:00https://www.ascestinaru.cz/otevreny-dopis-ministru...https://www.ascestinaru.cz/otevreny-dopis-ministru-skolstvi-ceske-republiky-k-novele-maturitni-vyhlasky/Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/18136412555012499239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53492762191645748762019-03-06T11:29:56.115+01:002019-03-06T11:29:56.115+01:00Ano, hluboce vážíte. Nejen učitelů, ale i žáků. Pr...Ano, hluboce vážíte. Nejen učitelů, ale i žáků. Proto se o učitelích, o jejichž práci nevíte vůbec nic, vyjadřujete jako o nesvéprávných zkorumpovaných úřednících, frustrátech, nominálních mozcích či deprivantech, kteří prostě budou bez keců dělat to, za co je stát (rozuměj vy) platí a o dětech rutinně mluvíte jako o dementech a blbečcích. Vždyť vy si ani nevidíte do úst. Perly a hrách. Over and out. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30487462889805427012019-03-06T10:54:35.879+01:002019-03-06T10:54:35.879+01:00Práce učitelů si hluboce vážím, ale jen těch kvali...Práce učitelů si hluboce vážím, ale jen těch kvalitních - pana Soukala, pana Kostečky, pánů PR, i dalších učitelů, kteří zde vystupují (pana Vaňka, Mádra a dalších) a na kterých je na první pohled znát, že o své práci přemýšlejí, věnují se jí naplno, ale zároveň díky svým kognitivním schopnostem chápou i to, že existuje svět mimo školu a že tento svět s tím školním nějak souvisí a není z něj vytržen. To je právě znakem kognitivních schopností - vnímat i to, čeho se přímo neúčastním a přikládat tomu ten význam, který to má. Naproti tomu existuje celá řada nejrůznějších s prominutím mašíblů, kteří neustále bojují za něco lepšího, aniž by ovšem chápali elementární základy toho, jak funguje to stávající. A tak bojují proti tomu, aby komíny kouřily, zatímco si nad kafíčkem brouzdají po internetu. Bojují proti tomu, aby jejich zaměstnavatel měl nárok na to, kontrolovat jejich práci a ověřovat její výstupy, ale penízky na účtíčku jim nesmrdí.<br /><br />Naopak, prací špatných a hloupých učitelů hluboce pohrdám. Mezi tyto učitele patří opravdu jen málo z učitelů, určitě bych mezi ně neřadil ani paní Valíkovou, ani paní Dohnalovou. Pan Lippmann je ovšem na hraně a to ze dvou důvodů - je ukázkovým příkladem člověka, který nepochopil svá omezení (a tudíž nemůže podle své vlastní definice vzdělání býti vzdělaným) a jeho styl uvažování mu možná ani neumožňuje, aby se v některých vzdělávacích oblastech dále rozvíjel. Na druhou stranu má jistě dobré úmysly i snahu, byť tedy projevovanou leckdy agresivně a leckdy poněkud slizce. Zdaleka ale nedosahuje "kvalit" místního tajnýho klauna. To je opravdu případ, za který by si jeho ředitel měl jít hačnout.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35814908880708011162019-03-06T09:31:49.457+01:002019-03-06T09:31:49.457+01:00Když se nemáte za co stydět, proč vystupujete pod ...Když se nemáte za co stydět, proč vystupujete pod pseudonymem? Myslím, že celá řada zdejších čtenářů by váš "coming out" uvítala.<br /><br />Doufám, že své předsevzetí dodržíte, hrdinný bojovníku za "vzdělanost kotlinky".Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66350663058293128072019-03-06T09:07:36.213+01:002019-03-06T09:07:36.213+01:00Na rozdíl od nich jsem dovedl k úspěšnému završení...Na rozdíl od nich jsem dovedl k úspěšnému završení studia dnes už stovky žáků. Nemám se za co stydět. Vám nic, ani zdejší editor, nebrání navážet se sprostě dál do učitelů. Můžete si v klidu kompenzovat frustrace českého lokaje v nějaké zbytečné firmičče na lidech, kteří dělají práci, kterou byste vy, dle vašich vlastních slov, nezvládl. Já se vaší terapie slovním průjmem už účastnit nebudu.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-40572939571728682622019-03-06T08:38:46.722+01:002019-03-06T08:38:46.722+01:00"Je to špatně, protože předmět a v konečném d..."<i>Je to špatně, protože předmět a v konečném důsledku úroveň vzdělanosti tím trpí.</i>"<br /><br />Není to špatně. Ono totiž to, co vy a pan Lippmann nazýváte vzdělaností, jí není. Jedná se toliko o neužitečné a naprosto zbytečné kladení slov do posloupností leckdy prostých nejen významu, ale i korektní syntaxe. Jak pravil nedávno jeden diskutující - připomíná to Elisu. Tím, že studenti neovládají tuto vaši slovní ekvilibristiku s náčiním každou chvíli spadlým na zem, vzdělání neutrpí ani trošičku. Naproti tomu Cermat studenty donutí, aby se naučili alespoň základy syntaxe. Jediný, kdo tím trpí, jsou voni a jim podobní "intelektuálové". Marné jest vaše předstírání, že požadováním základní znalosti jazyka a jeho fungování, trpí vzdělanost. Stejně jako předstírat před hlupáky, že není důležité umět bruslit k tomu, aby se mohlo krasobruslit. Stavět vzdělání bez základů znamená nestavět žádné.<br /><br />Slovy učitele národů: "Nemůž všudy plně býti."Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-68819912950768082402019-03-06T07:33:33.714+01:002019-03-06T07:33:33.714+01:00Cermat rozpitvá jazyk na přesně pojmenované a měři...Cermat rozpitvá jazyk na přesně pojmenované a měřitelné části, aby je pak mohl snadno otestovat. Žáci a učitelé se této hře přizpůsobí.<br /><br />Celkový efekt je redukce předmětu na to, co lze takto testovat. Děje se to, protože žáci i učitelé jsou/musí být v tomto ohledu pragmatičtí. Je to špatně, protože předmět a v konečném důsledku úroveň vzdělanosti tím trpí.<br /> <br />Toto není nikterak převratná úvaha. Vychází z výzkumů a zkušeností. Ti kteří tyto zkušenosti postrádají, neboť nedovedli ani jednu třídu k maturitě, by se, dle slov předního českého bohemisty, neměli k tomuto vyjadřovat, nýbrž měli by "držet huby".<br /><br />Účelové útoky grafomanských diletantů na zkušeného učitele, jehož erudici a názory respektuje mnoho kolegů, jsou ukázkou terapeutického potenciálu internetových diskuzí. <br /> Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-28638276994494409892019-03-05T21:41:05.514+01:002019-03-05T21:41:05.514+01:00"Ptal jsem se Vás ale, jak byste to změřil Vy..."<i>Ptal jsem se Vás ale, jak byste to změřil Vy. Samozřejmě jsem se odpovědi nedočkal.</i>"<br /><br />Krásná snaha o odvedení pozornosti. Proč bych já měl odpovídat na měření něčeho, když ani nevím čeho? Já jsem netvrdil, že, cituji: "<i>Zatím proto nad změnou nejásám, počkám až na konkrétní podobu zkoušky. Převáží-li v ní role testu (např. tím, že se v něm bude více propadat), přesuneme se pouze z bláta do louže.</i>" To jsou vaše slova. Předpokládám, že když něco takového napíšete, tak že víte, co to znamená. Nesnažte se tedy opět hodit důkazní břemeno na Cermat, nebo na mě a laskavě uveďte, jak se pozná, že jsme se přesunuli do louže, když tedy podle vás roli testu změřit nelze, nebo se přiznejte k tomu, že jste zase blábolil. Pak ještě uveďte odkaz na to, kde Cermat tvrdí, že role testu v maturitní zkoušce je jedna třetina, nebo se opět přiznejte k tomu, že jste zase blábolil. A tyhlety kouřové clony, jejichž cílem je odvedení pozornosti k jiným, si zkoušejte jinde.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-34353070305385190262019-03-05T21:09:28.622+01:002019-03-05T21:09:28.622+01:00"Srozumitelně jsem napsal, že tohle lze posou..."<i>Srozumitelně jsem napsal, že tohle lze posoudit jen na základě empirie a že prokazatelná omezenost testů rozhodně nemůže tvořit třetinu výsledného hodnocení.</i>"<br /><br />Kde jste to napsal? Omezenost testů nemůže tvořit třetinu hodnocení? Proč by omezenost měla tvořit jakoukoliv část hodnocení?<br /><br />"<i>Navíc to, že role testu nepřevažuje, má doložit ten, kdo testy s takovým vlivem na hodnocení a důležitost toho, co jsou schopny ověřit, zavedl.</i>"<br /><br />Tak ještě jednou: Kde Cermat uvádí, že váha testu má být, či je jedna třetina? Mohl byste odkázat na příslušný zdroj? Nebo zase jen blábolíte?<br /><br />Víte, vaše neustálé napadání Cermatu je stejné, jako bych já prohlásil, že ve vaší výuce se nepřiměřeně věnujete vágním interpretacím textů. A když vy byste prohlásil, že to není pravda, tak bych vám sdělil, že jste to vy, kdo musí doložit, že se jim věnujete přiměřeně. Aniž bych ovšem specifikoval, co to vlastně znamená. Je to kritika pro kritiku. Neexistuje žádný způsob, jak by se jí Cermat mohl vyhnout. Vás totiž nelze uspokojit jinak, než že se testy spolu s Cermatem úplně zruší. Z nějakého důvodu ale nechcete, aby to takto vypadalo a tak si vymýšlíte další a další nesplnitelné podmínky, resp. podmínky, o jejichž splnění rozhodujete sám - přiměřený vliv, nepřevažující role a podobné nic neříkající fráze. Vždy musí existovat zadní vrátka. Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. A v rámci své totální zaslepenosti a nenávisti už si ani neuvědomujete jak je to trapné a jak strašně je to průhledné.<br /><br />Klidně si dovolím prohlásit, že se domnívám, že využití didaktických testů v rámci centrální maturitní zkoušky v režii Cermatu je zcela přiměřené a že role těchto testů nepřevažuje nad ostatními složkami. A budu postupovat vaší "metodou dokazování" - dokažte, že nemám pravdu. A když to nedokážete, tak ji mám. A fertig. Důkaz po lippmannovsku.<br /><br />"<i>Vždyť je naprosto jasné, že Cermat nic neměřil, protože ani měřit nemohl.</i>"<br /><br />Tak nejprve napíšete, že to Cermat změřil přesně, teď zase, že nic neměřil a ani nemohl. Přitom ani nedokážete odkázat na to, kde by Cermat tvrdil, že něco takového změřil a co mu vyšlo. A teď ještě tvrdíte, že to evidentně bylo míněno ironicky. No, já vám nevím, pane Lippmanne, ale moc věrohodně to tedy nepůsobí. Je-li něco evidentní, je to skutečnost, že si pletete validitu s měřitelností - mimojiné.<br /><br />Je mi to líto, ale s vámi to jinak, než "natvrdo" opravdu nejde. Ze všeho se vylžete, blábolíte páté přes deváté, sám si odporujete, a pak ještě obviňujete druhé, že vaši velikost a vágní majestátnost nepochopili. Vždyť vy v tom svém vágním blábolivém světě nežijete proto, že byste byl vzdělán a viděl souvislosti. Vy jste k němu odsouzen a nevidíte z něj ven.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-64048574611680288082019-03-05T19:49:32.318+01:002019-03-05T19:49:32.318+01:00No a když to měřit nebudete, jak tedy ověříte toto...No a když to měřit nebudete, jak tedy ověříte toto: "Převáží-li v ní role testu (např. tím, že se v něm bude více propadat), přesuneme se pouze z bláta do louže."<br /><br />Srozumitelně jsem napsal, že tohle lze posoudit jen na základě empirie a že prokazatelná omezenost testů rozhodně nemůže tvořit třetinu výsledného hodnocení. Navíc to, že role testu nepřevažuje, má doložit ten, kdo testy s takovým vlivem na hodnocení a důležitost toho, co jsou schopny ověřit, zavedl. <br /><br />"Tak nejprve tvrdíte, že to je neměřitelné, pak zase že to Cermat přesně změřil. Vy si opravdu nevidíte nejen na špičku nosu, ale snad ani na čočku v oku."<br />Tak tohle už přesahuje každou mez. Napsal jsem: "Otázku byste měl položit Cermatu, ten to už totiž přesně změřil, váha třech částí zkoušky je podle něho 1:1:1, tedy test "zabírá" jednu třetinu. Zeptejte se jich, jak na to přišli na základě uvedených zásadních nedostatků testů." Z toho jasně plyne, že nevím, jak na to Cermat přišel a ani sebemenším náznakem z toho naopak neplyne, že věřím v nějakou přesnou změřitelnost. A že část toho, co jsem řekl, byla míněna evidentně ironicky. Vždyť je naprosto jasné, že Cermat nic neměřil, protože ani měřit nemohl. Ptal jsem se Vás ale, jak byste to změřil Vy. Samozřejmě jsem se odpovědi nedočkal.<br />Pane Doležele, budu zcela upřímný. Kam vidíte Vy, to nevím, ale vím, že jste člověk zvláštního ražení a prazvláštních potřeb a Vaše permanentní lživé překrucování všeho, co napíšu, má jediný cíl: pomluvit mě a ponížit. Sázíte na nízké emoce a zaštiťujete to počty s cinknutými výpočty (ne matematikou, ta je vždy nad věcí)). Je to mimořádně podlé a má to znaky psychické šikany. To, co byste si za to plně zasloužil říct, by pan Komárek musel odstranit. Nediskutujete, jen obtěžujete.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07875609735405999857noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16334607826801144742019-03-05T18:51:16.669+01:002019-03-05T18:51:16.669+01:00"Hranice úspěšnosti žáků je však nakonec vždy..."<i>Hranice úspěšnosti žáků je však nakonec vždy "úradkem" lidským, ne darem z nebes.</i>"<br /><br />No ano, ale už jsem mnohokráte vysvětloval tajnýmu klaunovi, že cílem ověřovacího testu není určovat procento neúspěšných, ale minimální úroveň znalostí, kterou požaduji pro to, abych ověření udělil. Pokud by zrovna náhodou prošli přes tuto hranici v daném roce všichni, tak je to veliký úspěch, nikoliv neúspěch. Problém je v tom, že tajní a jim podobní "vzdělanci" nechápou, že intelekt má v populaci plus mínus normální rozdělení (tzv. Gaussovské) a fungují zákony velkých čísel a tak prostě vždy nějací neúspěšní budou. Cílem vzdělávacího procesu je při neměnné minimální přípustné ověřovací úrovni maximalizovat podíl populace, která alespoň této úrovně dosáhne, nikoliv tuto úroveň snižovat tak, aby se podíl uměle zvýšil. To je základní princip, co se nám frustráti a ti, kteří mají strach, že na tuto hranici nedosáhnou, snaží všemožně napadat, shora zdola, zprava, zleva, dírou nedírou, kanálem, pravou nohou za levým uchem a tak všelijak podobně. Oni vycházejí z představy (pro vaši informaci - i když vy se o to snižování úrovně minimálně v matematických dovednostech podle mého mínění rovněž snažíte a to přinejmenším jejich rozmělněním na vyprávění o matematice a o smyslu lineárních rovnic), že snížením minimální úrovně vzdělání potřebné k nějaké certifikaci vlastně nikdo neutrpí. Asi jako když Ráth sháněl finanční prostředky na financování volební kampaně ČSSD a tyto přenášel v krabici od vína. Vždyť tady přece je jeden, který je ochoten zaplatit a druhý, který je ochoten za to něco udělat, tak co, že jo? Že ale ty škody nenese ani jeden z nich a že toto je základní znak korupčního jednání, to dotyčným nevadí, protože na to prostě jejich šedé buňky nestačí.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8238021396847308552019-03-05T18:38:03.964+01:002019-03-05T18:38:03.964+01:00Oprava: Mě by to opravdu zajímalo...Oprava: Mě by to opravdu zajímalo...Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8205413458149495682019-03-05T18:36:36.261+01:002019-03-05T18:36:36.261+01:00"Nic měřit nebudu, protože je to neměřitelné...."<i>Nic měřit nebudu, protože je to neměřitelné.</i>"<br /><br />No a když to měřit nebudete, jak tedy ověříte toto: "<i>Převáží-li v ní role testu (např. tím, že se v něm bude více propadat), přesuneme se pouze z bláta do louže.</i>"<br /><br />To jsou vaše slova. Jak tedy poznáme, zda jsme se přesunuli z bláta do louže, když nebudeme roli testu měřit? Nebo jakým procesem přesně ověřujete, zda "role testu převážila"?<br /><br />"<i>Otázku byste měl položit Cermatu, ten to už totiž přesně změřil, váha třech částí zkoušky je podle něho 1:1:1, tedy test "zabírá" jednu třetinu.</i>"<br /><br />Tak nejprve tvrdíte, že to je neměřitelné, pak zase že to Cermat přesně změřil. Vy si opravdu nevidíte nejen na špičku nosu, ale snad ani na čočku v oku. <br /><br />No, ale vraťme se k věci: Kde Cermat uvádí, že váha třech částí zkoušky je 1:1:1? Tedy, přesněji, že váha všech tří částí zkoušky je 1/3? Psal jste něco o "<i>např. tím, že se v něm bude více propadat</i>". Tento dodatek jsem bral jako návrh možného řešení. Mohl byste jej tedy rozvést a konečně odpovědět na moji jednoduchou otázku: Jak přesně budete měřit roli testu, abyste ověřil, že tato "nepřevážila"?<br /><br />Nebo, není-li vám po vůli tato formulace, zjemněme to na:<br /><br />Jakým ověřovacím procesem (přesně) zjistíte, zda role testu "nepřevážila"?<br /><br />Mně by to opravdu zajímalo, protože vy vždy nadeklarujete nějakou vágnost, jako jakýsi váš pomýlený fakt, ve slepé víře, že je to přece jasné, ale už nejste schopen se zamyslet nad konkrétní aplikací. Požadujete aby role testu někde nepřevážila, ale vůbec vás netrápí, že tato formulace vůbec nic neznamená a zadání je tudíž nesplnitelné. Je to zase o tom, nechat si zadní vrátka pro jakýkoliv možný návrh, abyste mohl říci - převážila, soudruzi, převážila, nebo hm, soudruzi, tak tohle ne, to totiž není přiměřeně. Proto chci vědět předem, co přesně a konkrétně mám návrhem naplnit, abyste vy byl spokojen, role nepřevážila a vliv byl přiměřený. Pravidla se totiž určují před zahájením hry, nikoliv v závislosti na tom, jak se hra vyvíjí, aby se nikdy neprohrálo, vědí?Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61870502489836606572019-03-05T16:11:17.205+01:002019-03-05T16:11:17.205+01:00Pane Doležele, nemám morální povinnost na Vaši spr...Pane Doležele, nemám morální povinnost na Vaši sprostotu odpovídat. Přesto tak učiním.<br />Vaše otázka zní: Jak přesně budete měřit roli testu, abyste ověřil, že tato "nepřevážila"?"<br />Nic měřit nebudu, protože je to neměřitelné. Proč je to neměřitelné? No protože "Mezi zásadními nevýhodami didaktických testů je třeba jmenovat především dvě (které spolu souvisí): omezenost vzdělávacích výsledků, které jsou didaktické testy schopny postihnout, a deformaci vzdělávacích cílů a obsahů, k níž může při použití didaktických testů docházet." Otázku byste měl položit Cermatu, ten to už totiž přesně změřil, váha třech částí zkoušky je podle něho 1:1:1, tedy test "zabírá" jednu třetinu. Zeptejte se jich, jak na to přišli na základě uvedených zásadních nedostatků testů. Já proto navrhuji testy od zkoušky oddělit, tím do značné míry eliminovat jejich nedostatky a alespoň částečně využít jejich přednosti (které citovaný "matfyzácký" materiál rovněž obsahuje). Hranice úspěšnosti žáků je však nakonec vždy "úradkem" lidským, ne darem z nebes. Pokud tvrdím, že test zaujímá v maturitě nepřiměřeně velké místo, pak vycházím z dlouhodobé zkušenosti (u maturity jsem každý rok i několikrát) a z hodnocení kolegů i žáků. Současně nechápu, proč má zmíněnými zásadními nedostatky obtěžkaný test (sám jste je uznal) mít až třetinový vliv na hodnocení. Tohle nemá žádnou logiku. Ale ještě jednou: zeptejte se na to Cermatu. Já to exaktně měřit nechci a tvrdím dlouhodobě, že to exaktně měřit nejde. Pokud víte, jak to udělat, rád se poučím.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07875609735405999857noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60699672985356619752019-03-05T13:45:12.057+01:002019-03-05T13:45:12.057+01:00Na žádost pana Komárka nebudu další komediální pří...Na žádost pana Komárka nebudu další komediální příspěvky tajného komentovat. Pana Lippmanna ale za klauna nepovažuji, takže bych rád, kdyby mi odpověděl na moji jednoduchou otázku, abychom mohli věcnou diskusi někam posunout. Pokud by se ale jal mi odpovídat, prosím, o odpověď <b>KONKRÉTNÍ</b> a <b>VĚCNOU</b>.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79990583871921572702019-03-05T13:19:51.756+01:002019-03-05T13:19:51.756+01:00Mám povědomí o některých identitách. O Vaší, pane ...Mám povědomí o některých identitách. O Vaší, pane Doležele, jsem přesvědčen, a myslím, že o ni nepochybuje ani pan Lippmann, který také nepochybně existuje :-)<br /><br />Věřím, že pan Pelikán, ani paní Brandtnerová nejsou "Vy". Myslím, že to ví i pan Lippmann, který se jako terč častých nevybíravých útoků v tomto smyslu podle mě vyjádřil spíše ironicky než konspiračně. <br /><br />Nicméně: Pane Lippmanne, prosím, neznevažujte identitu ostatních diskutujících. <br /><br />Děkuji, pánové, že budete pokračovat ve věcné korektní diskusi!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-64109383412554618762019-03-05T13:11:20.916+01:002019-03-05T13:11:20.916+01:00Pane Komárku, že mi jdete do rány - byl byste od t...Pane Komárku, že mi jdete do rány - byl byste od té dobroty a pokud máte povědomí o identitách zdejších diskutujících - mohl byste panu Lippmannovi potvrdit, že Doležel není Pelikán, ani Brandtnerová? Vykonal byste dobrý skutek.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52399091938176833432019-03-05T13:07:27.872+01:002019-03-05T13:07:27.872+01:00Pánové, prosím, opravdu to už stačilo! Děkuji!Pánové, prosím, opravdu to už stačilo! Děkuji!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35091230883508373622019-03-05T13:02:30.376+01:002019-03-05T13:02:30.376+01:00"No tak vy potřebujete především zkoušku, kte..."No tak vy potřebujete především zkoušku, kterou byste měl vy a vaši svěřenci, případně mladší rodinní příslušníci, apod. alespoň nějakou šanci úspěšně složit. A ta zkouška se jmenuje mistrovská a neopravňuje studenta ke studiu na VŠ."<br /><br />Tohle bylo hodně nízko. Ale děkuji. Vaše příspěvky používám ve třídě jako učebnicový příklad kam až hluboko může klesnout manipulace arogantního distančního "experta na vzdělávání". O mé svěřence a rodinné příslušníky si nedělejte starost. <br />Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27417415690270979342019-03-05T12:40:32.221+01:002019-03-05T12:40:32.221+01:00Stačí jen jedna jediná konkrétní věcná odpověď. Pr...Stačí jen jedna jediná konkrétní věcná odpověď. Proboha - jedna jediná. Jste toho schopen, nebo umíte opravdu jen "na hubě mleť", co lícní nerv dovolí?Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44839114754037444192019-03-05T12:38:48.699+01:002019-03-05T12:38:48.699+01:00"Pokud tohle tvrdíte, doložete to konkrétními..."<i>Pokud tohle tvrdíte, doložete to konkrétními citáty. Jinak je to jen pomluva.</i>"<br /><br />Vám nestačí to, že nejste schopen ani korektně citovat? Že si vesele po básnicku zaměníte "reálný svět" s "reálným prostorem" a pak se divíte, když vám to někdo vytkne? Vám nestačí, že trpíte paranoidními představami o tom, kterak různí vaši odpůrci jsou jeden?<br /><br />Odpovězte na konkrétní věcný dotaz: Jak přesně budete měřit roli testu, abyste ověřil, že tato "nepřevážila"?Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.com