tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post7861354286195773804..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Přečtěte si: Co má umět člen expertního týmu ODS pro školství?AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18169824784057166142016-04-16T14:53:20.784+02:002016-04-16T14:53:20.784+02:00Myslím, že takováhle liberalizace by současnému šk...Myslím, že takováhle liberalizace by současnému školství neprospěla. Uvědomme si, prosím, kolik dodnes nedořešených problémů přinesla školám, zejména u venkovských ZŠ, třeba jen samotná právní subjektivita.:) J.Týř <br /> tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56214776587083000822016-04-15T15:29:45.288+02:002016-04-15T15:29:45.288+02:00Jirko souhlasím s tebou. Použil bych mezititulek z...Jirko souhlasím s tebou. Použil bych mezititulek z výše odkazovaného článku: Investujeme špatně – a navíc málo. <br />Z vyjádření různých samozvaných a ztroskotaných expertů bych vytáhl následující alternativní návrhy na zlepšení 3E v hospodaření v kapitole školství:<br />- Peníze jdou za žákem přes rodiče; ti se rozhodnou, ve které škole poukázku uplatní.<br />- Učitelům přidáme 100% platu, efekty se dostaví automaticky, ale musíme být trpěliví.<br />- Zrušíme opičky typu kariérní řád.<br />- Liberalizujeme DVPP, učitelům dáme významný roční osobní rozpočet na volbu DVPP dle jejich uvážení a schválení jejich nadřízeným.Osobní rozpočet bude účelově vázaný na rozvoj.<br />- Liberalizujeme tvorbu kurikula tak, aby vznikalo především na školách, tj. snížíme závaznost rámců.<br />- Navrátíme pojmu právní subjektivita školy jeho význam. <br />- EU peníze využijeme především pro projekty přímé podpory, tj. odpustíme si např. tzv. systémové projekty.<br />- Snížíme finanční podporu plošného testování.<br />- Snížíme vykazování a byrokracii.<br />- Daňově zvýhodníme sponzory škol ze strany podniků i jednotlivců.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/01061093766071799916noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9265379901135820802016-04-15T14:12:51.351+02:002016-04-15T14:12:51.351+02:00Česko tzv. neumí (?) nebo NECHCE dát na vzdělávání...Česko tzv. neumí (?) nebo NECHCE dát na vzdělávání jinde obvyklých 6 % z HDP?! S tím málem, které Česko na vzdělávání dává se ještě navíc divně hospodaří. <br /><br /><i>Školství nás tedy vychází levně. Což není dobrá zpráva, ale to teď nechejme být...</i><br /><br />Myslím, že mluvit jen o tom divném hospodaření se školským rozpočtem znamená myslím nepřímo ospravedlňovat celkové podfinancování školství. J.Týř tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31163278043132149232016-04-15T13:50:10.261+02:002016-04-15T13:50:10.261+02:00Pane Veleto, kam peníze z rozpočtu MŠMT putují si ...Pane Veleto, kam peníze z rozpočtu MŠMT putují si můžete snadno a rychle vyhledat na http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/ekonomika-skolstvi/szu.Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44276930049525099192016-04-15T13:06:03.795+02:002016-04-15T13:06:03.795+02:00Vidím zásluhu pana Klause v tom, že opakovaně a dů...Vidím zásluhu pana Klause v tom, že opakovaně a důsledně upozorňuje na ekonomický rozměr problému. Velmi inspirativní je jeho opakovaná základní otázka - kolik peněz z vybraných a do školství určených doputuje přímo do vyučování? Tedy do škol, tříd a k učitelům. I rezorty by měly mít finanční gramotnost. Lidem a rodinám doporučujeme: nekupujte zbytečnosti, investujte do rozvoje, plaťte především důležité věci. Ale na úrovni rezortů to neumíme. Všichni skloňují, že nejdůležitější je učitel. Fakticky jim ale dáváme polovinu toho, co si zaslouží. <br /> Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/01061093766071799916noreply@blogger.com