tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post7729174574475534347..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Učit stále stejně, tedy jen dobře, už přestává stačit, říká ústřední školní inspektor Tomáš ZatloukalAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20345400760368939002017-12-06T11:03:40.003+01:002017-12-06T11:03:40.003+01:00Myslím si, že rodiče i ředitelé by byli rádi, kdyb...Myslím si, že rodiče i ředitelé by byli rádi, kdyby většina učitelů učila dobře nebo aspoň průměrně.<br /><br />Asi chybí kontakt s realitou.mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72915150845698308792017-12-02T13:18:20.634+01:002017-12-02T13:18:20.634+01:00"V heterogenní skupině ho to mnohem více nutí..."V heterogenní skupině ho to mnohem více nutí u každého žáka zjišťovat jeho silné a slabé stránky a individuálně přemýšlet o tom, jak je rozvíjet."<br /><br />Krásná hraběcí představa, jak "by to mělo fungovat". Děsně ráda bych pána viděla, jak tohle dělá dlouhodobě, v sedmi třídách o třiceti žácích. Ygrainhttps://www.blogger.com/profile/08490497723105830183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-55867793833397783062017-12-02T10:18:12.653+01:002017-12-02T10:18:12.653+01:00Nevím, zda lze výsledky odjinud jednoduše srovnáva...Nevím, zda lze výsledky odjinud jednoduše srovnávat s výsledky u nás. Jde třeba o celkové výsledky jednotlivých vzdělávacích systémů, nikoli jen o to, zda dokáží některou skupinu někam posunout.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18455395643882185052017-12-02T10:15:54.324+01:002017-12-02T10:15:54.324+01:00Ono jde především o podmínky pro výuku. A ty inklu...Ono jde především o podmínky pro výuku. A ty inkluze ve stylu "za každou cenu" může výrazně zhoršit. Silně heterogenní skupina nemůže fungovat při větším a velkém počtu dětí a za situace, kdy dítě je vyučováno namísto učitele-specialisty "zaškoleným" učitelem, nebo dokonce zčásti asistentem (o téhle představě jsem také nedávno četl).<br />Abychom mohli učinit přesné závěry o víceletých gymnáziích, měli bychom odlišit ta, která přijímají žáky takřka bez výběru či z minimálního převisu zájemců - ta by měla být samozřejmě zrušena bez výjimky. Lepší obraz bude možné získat až po několika letech, kdy by se měly projevit důsledky kvalitnějšího přijímacího testu. Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-6560855268487087402017-12-02T09:52:09.058+01:002017-12-02T09:52:09.058+01:00vizitka stavu našeho školství jest i vizitkou činn...vizitka stavu našeho školství jest i vizitkou činnosti čšiAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-21177906205839885362017-12-02T08:49:30.355+01:002017-12-02T08:49:30.355+01:00A co nám článek říká? Že dvě třetiny dětí mají na ...A co nám článek říká? Že dvě třetiny dětí mají na základní škole problémy s matematikou. To říkáme na středních školách taky. A závěr? Přidat hodinu matematiky do každého ročníku na ZŠ? Zvýšit platy? Ne, máme výrazně homogenní třídy, v tom je problém. Takže nejlíp asi učitel naučí, má-li ve třídě jedno dítě s Downovým syndromem a jednoho budoucího Einsteina?krtekhttps://www.blogger.com/profile/10740897840207095116noreply@blogger.com