tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post7671126362453700664..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Karel Lippmann: Stručný nástin hlubších vztahů mezi mýtem, logem, křesťanstvím a literaturouAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger95125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56578069688575207172019-08-19T14:43:22.140+02:002019-08-19T14:43:22.140+02:00Se vším, co kdy o mně napsal pan Týř,
SOUHLASÍM
...<i>Se vším, co kdy o mně napsal pan Týř, <br />SOUHLASÍM <br />i v budoucnosti souhlasit budu, takže mé mlčení bude souhlasem. Snad alespoň ubude Vašich vstupů, pane Týři. Žádnou zmatečnost, natož lhaní jste mi nedokázal, žádný argument nepředložil, ač jsem o to žádal. To, co evidentně za argument pokládáte a jste schopen do nekonečna opakovat, je jako argument tak leda k smíchu. Na to se jinak než ironicky reagovat nedá, vážně na to odpovídat nelze, protože věcně není na co.<br />Takže: MÁTE PRAVDU!!! V minulosti, teď i v budoucnosti.</i> <br /><br />Napsal Karel Lippmann 19. srpna 2019 14:23<br /><br /><b>Děkuji panu Lippmannovi za další doklad důvodnosti připomínek k odborné a lidské (etické) úrovni jeho vyjadřování.</b>tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19593624022559992472019-08-19T14:23:39.280+02:002019-08-19T14:23:39.280+02:00Se vším, co kdy o mně napsal pan Týř,
SOUHLASÍM
...Se vším, co kdy o mně napsal pan Týř, <br />SOUHLASÍM <br />i v budoucnosti souhlasit budu, takže mé mlčení bude souhlasem. Snad alespoň ubude Vašich vstupů, pane Týři. Žádnou zmatečnost, natož lhaní jste mi nedokázal, žádný argument nepředložil, ač jsem o to žádal. To, co evidentně za argument pokládáte a jste schopen do nekonečna opakovat, je jako argument tak leda k smíchu. Na to se jinak než ironicky reagovat nedá, vážně na to odpovídat nelze, protože věcně není na co.<br />Takže: MÁTE PRAVDU!!! V minulosti, teď i v budoucnosti.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-69410573469181138312019-08-19T14:04:14.826+02:002019-08-19T14:04:14.826+02:00PROČ KAREL LIPPMANN V ČESKÉ ŠKOLE ZMATEČNĚ PÍŠE A ...<b>PROČ KAREL LIPPMANN V ČESKÉ ŠKOLE ZMATEČNĚ PÍŠE A LŽE? PROČ VĚČNĚ NEODPOVÍDÁ NA KONKRÉTNÍ VĚCNÉ ARGUMENTY?<br /><br />Na komentář s tímto názvem (19. srpna 2019 10:29), kde je konkrétně doloženo, že zmatečně psal a lhal, odpověděl Karel Lippmann jen demagogicky a ironicky (19. srpna 2019 13:49). Podobně "odpovídá"/neodpovídá i na komentáře dalších diskutujících (viz další jeho komentáře v této i dalších diskusích). </b><br /><br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83306385494925800732019-08-19T13:56:38.790+02:002019-08-19T13:56:38.790+02:00Myslíte?Myslíte?Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54865447352608140112019-08-19T13:49:07.969+02:002019-08-19T13:49:07.969+02:00PROČ KAREL LIPPMANN V ČESKÉ ŠKOLE ZMATEČNĚ PÍŠE A ...<i>PROČ KAREL LIPPMANN V ČESKÉ ŠKOLE ZMATEČNĚ PÍŠE A LŽE?<br /><br />Ale, pane Týři, že se takhle vůbec můžete ptát. No přece proto, že to říkáte Vy. V tom případě důkazů a vysvětlení netřeba. Stačí tučné písmo a PRAVDA i LEŽ jsou na světě. V čiré podobě. A na mně zbývá jen zmatek a lež. Těžký osud. Musím se s ním pokorně smířit. Jen se obávám, že budu zmatkařit a lhát dál. Vaší logické harmonii a zjevené pravdě se vyrovnat nemohu.<br /></i><br /><br /><b>Myslím, že se Karel Lippmann opět hluboce mýlí, jestli si myslí, že demagogie a ironie jsou slušná a věcná odpověď.</b><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44554423774842044282019-08-19T13:40:55.604+02:002019-08-19T13:40:55.604+02:00"PROČ KAREL LIPPMANN V ČESKÉ ŠKOLE ZMATEČNĚ P..."PROČ KAREL LIPPMANN V ČESKÉ ŠKOLE ZMATEČNĚ PÍŠE A LŽE?"<br /><br />Ale, pane Týři, že se takhle vůbec můžete ptát. No přece proto, že to říkáte Vy. V tom případě důkazů a vysvětlení netřeba. Stačí tučné písmo a PRAVDA i LEŽ jsou na světě. V čiré podobě. A na mně zbývá jen zmatek a lež. Těžký osud. Musím se s ním pokorně smířit. Jen se obávám, že budu zmatkařit a lhát dál. Vaší logické harmonii a zjevené pravdě se vyrovnat nemohu.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-43969080926182529542019-08-19T10:29:42.320+02:002019-08-19T10:29:42.320+02:00MEDVĚDÍ SLUŽBA PANU LIPPMANNOVI?
E.Kocourek řekl(...<b>MEDVĚDÍ SLUŽBA PANU LIPPMANNOVI?</b><br /><br />E.Kocourek řekl(a)...<br />18. srpna 2019 15:31<br /><br /><i>Proč píše zmatečně? Protože to jinak neumí. Odhaduji, že kvalita psaní se může tříbit diskusí s oponujícími čtenáři. Ale před tím je Lippmann "chráněn" masivní cenzurou. Evidentně si ani Komárek ani Lippmann neuvědomují, jak medvědí službu jeden poskytuje druhému. //// </i><br /><br />No, nevím, jestli to Karel Lippmann neumí, nebo nechce umět. Souhlasím s tou vzájemnou "medvědí službou". Kdyby pan Komárek Karla Lippmanna "pozitivně nediskriminoval", uvědomil by si možná pan Lippmann své omyly rychleji a nemusel by být pak vystaven tak tvrdé avšak důvodné kritice. <br /><br /><b>Z určitého pohledu je, myslím, to "redakční zvýhodňování" Karla Lippmanna kruté vůči němu a prospěšné České škole. Nemyslím to ironicky ani zle. Čtenáři alespoň vidí, jak těžké je bojovat s nedůvodnou pozitivní diskriminací a sami se to učí.</b><br /><br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-900904727103653672019-08-19T10:29:18.596+02:002019-08-19T10:29:18.596+02:00PROČ KAREL LIPPMANN V ČESKÉ ŠKOLE ZMATEČNĚ PÍŠE A ...<b>PROČ KAREL LIPPMANN V ČESKÉ ŠKOLE ZMATEČNĚ PÍŠE A LŽE?</b><br /><br />tyrjir řekl(a)... 16. srpna 2019 11:49 :<br /><br /><b>NETRIÁDOVÝ TRIADISMUS?</b><br /><br />Pan Lippmann je sice "velký propagátor" svých triád, ale některé triády, zdá se, dostatečně neovládá:<br /><br /><b>Když jsem v druhé nebo třetí třídě doma řekl, že budeme ve škole psát první sloh, řekl mi táta "To je docela jednoduché. Vše, co někde jiným řekneš nebo napíšeš, má mít jednu hlavní myšlenku, které se říká téma. Tu myšlenku musíš u delších vyjádření nejdřív uvést, pak vysvětlit, a v závěru pak stručně shrnout, k čemu, jak a proč jsi došel. Vyjádření a slohy mají proto často úvod, stať a závěr. Aby ti ostatní rozuměli, musíš se vyjadřovat srozumitelně. Jinak tě nebudou ani poslouchat ani číst.</b><br /><br />Někdy se mi, myslím, ve shodě s panem Soumarem zdá, že "slohy" pana Lippmanna nevykazují znaky této "zakladatelsky světodějné triády", kterou může pochopit i desetileté dítě. Viz například tento jeho nejnovější článek.<br /><br />J.Týř<br /><br /><br />tyrjir řekl(a)... 16. srpna 2019 12:59 a 13:25:<br /><br /><b>Karel Lippmann: Stručný nástin hlubších vztahů mezi mýtem, logem, křesťanstvím a literaturou</b><br /><br />(nástin možné recenze)<br /><br />V nadpisu, tématu práce, nám autor Karel Lippmann slibuje, že "nastíní" "vztahy mezi mýtem, logem, křesťanstvím a literaturou." To se mu, myslím, očividně "nepovedlo", když<br /><br /><b>1) V celé stati se například pojem "logo" vůbec, ani jednou jedinkrát, nevyskytuje a "myšlenkově logická nit" osvětlující ostatní pojmy je vcelku nezřetelná.<br />2) Stať s mnoha citacemi a komplikovanými názory k nim je do značné míry pouhá věcně a logicky nesourodá "sbírka citací a názorů k nim", která neobsahuje ani úvod ani závěr vztahující se k tématu práce. <br />3) Nevalná je gramatická a stylistická úroveň stati. Kromě gramatických chyb jsou v ní i chyby stylistické. Například časté používání nadbytečných nebo nepřesně volených slov a slovních spojení vč., zdá se, některých nedůvodně vytvořených novotvarů, což je zřejmě důsledek nedostatečné znalosti příslušného již existujícího pojmového aparátu. Zjevné je také jakési odbíhání od tématu práce, a to například i v "závěru" práce.</b> <br /><br />Kdybych dostal podobnou práci od žáka nebo k recenzi od někoho jiného, nehodnotil bych ji, myslím, vzhledem k výše uvedeným vadám lépe než jako "dostatečnou" nebo "nevyhovující". Je mi s podivem, jak je možné, že takovouto práci je schopen a ochoten veřejně publikovat středoškolský učitel českého jazyka.<br /><br />----<br /><br />K těmto dvěma výše citovaným komentářům Karel Lippmann 18. srpna 2019 8:48 napsal:<br /><br /><i>Jediné, co ovšem v jeho dvou vstupech, na které odkazuje, najdeme, jsou jakási tvrzení (např. i vtipný přerod rozumu na grafickou značku), ale vše bez jediného KONKRÉTNÍHO PŘÍKLADU, natož zdůvodnění.</i> <br /><br />----<br /><br /><b>PROČ KAREL LIPPMANN V ČESKÉ ŠKOLE ZMATEČNĚ PÍŠE A LŽE? </b>tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-69747806630050189352019-08-18T17:10:29.504+02:002019-08-18T17:10:29.504+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59087197751981276592019-08-18T16:49:33.781+02:002019-08-18T16:49:33.781+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-89117262365053129322019-08-18T16:37:19.900+02:002019-08-18T16:37:19.900+02:00Když začnou učitelé brát za vzor obsesivní výplody...Když začnou učitelé brát za vzor obsesivní výplody tyrjir, pak je české školství vskutku ve velké krizi. I když pp, tyrjir, Carcy ani Doležel snad naštěstí učiteli nejsou, pouze uboze ve své malosti okopávají kotníky zkušenému a respektovanému pedagogovi. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-21827067832743160332019-08-18T15:30:13.709+02:002019-08-18T15:30:13.709+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61347010303652647822019-08-18T14:37:53.166+02:002019-08-18T14:37:53.166+02:00To se dokázat nedá. Dá se jen spoléhat na schopnos...To se dokázat nedá. Dá se jen spoléhat na schopnost střízlivého úsudku. To se ale Vás, paní Simono Carcy, netýká. To byste alespoň jeden z té "spousty nesmyslů" uvedla. Zatím kde nic, tu nic. Ani ve Vašem případě navíc nevím, kdo ve skutečnosti jste.<br />Zdraví apen LippmannKarel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13915198580607492812019-08-18T14:26:18.025+02:002019-08-18T14:26:18.025+02:00Z čeho usuzujete, apen Lippmanne, že těžko vás můž...Z čeho usuzujete, apen Lippmanne, že těžko vás může někdo podezírat, že bych takovou pitomost (...sui generis...) napsal z neznalosti. Napsal jste spoustu jiných nesmyslů a v tomto přípdě máme uvěřit (jak rád říkáte "bez důkazů"), že nešlo o neznalost?<br />Dokažte to! Simona CARCYhttps://www.blogger.com/profile/07882573485613652448noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-25984092958180987192019-08-18T14:04:50.764+02:002019-08-18T14:04:50.764+02:00Opravdu je to tak, pane Týři. Ale přitom jsem si u...Opravdu je to tak, pane Týři. Ale přitom jsem si uvědomil svůj fatální omyl. Vždyť Vaší zásluhou se geometrický svět pravdy pozemsky zhmotnil, vešel beze změny do našeho vezdejšího světa a Vy, jeho personifikace, (s pomocí několika svých stejně obdařených druhů) jste nám ukázal, že pravdu není třeba hledat, natož dokládat fakty či složitou logikou, neboť stačí, že nám několik vyvolených Pravdu zjeví. V plné úplnosti a kráse. Takovou Pravdu by jakékoli "lidské" důkazy a vysvětlení jen pošpinily. Objevil jste novou metodu hledání Pravdy: zjevený pozitivismus. Proto už plně chápu, proč Vy a Vaši druzi nic nedokládáte konkrétními příklady, proč nic nevysvětlujete a neuvádíte na pravou míru, proč odmítáte souvislosti. Vaše Pravda je totiž absolutní. A ta se nedá členit, doložit a vysvětlit, ta zkrátka je. Vaše.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-69875998323172961912019-08-18T11:46:34.381+02:002019-08-18T11:46:34.381+02:00Odkazuje zde na jakési "komentáře", aniž...<i>Odkazuje zde na jakési "komentáře", aniž uvede, kdo je jejich autorem. Pokud si dá někdo tu práci (což si lze těžko představit), zjistí, že dva poslední jsou komentáře pana Týře, první obsahuje upozornění "soumara..." </i> píše Karel Lippmann<br /><br />Nikoli na jakési, nýbrž na stručně a jednoznačně (nezaměnitelně) určené komentáře. Mohl jsem vypsat téměř všechny komentáře z této diskuse mimo komentáře Karla Lippmanna, Tajného Učitele a Michala Komárka. To jsem taktně vyjádřil jen slovy "a další a další". <br /><br /><i>Jediné, co ovšem v jeho dvou vstupech, na které odkazuje, najdeme, jsou jakási tvrzení (např. i vtipný přerod rozumu na grafickou značku), ale vše bez jediného KONKRÉTNÍHO PŘÍKLADU, natož zdůvodnění. Inu, pozitivismus v praxi.</i> píše dále Karel Lippmann<br /><br /><b>Opravdu je to tak?</b><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-40496291699966618392019-08-18T08:48:14.396+02:002019-08-18T08:48:14.396+02:00Poslední vstupy pana Týře by nestály za reakci, kd...Poslední vstupy pana Týře by nestály za reakci, kdyby však názorně nepředváděly jeho (nejen jeho) styl "argumentace". Odkazuje zde na jakési "komentáře", aniž uvede, kdo je jejich autorem. Pokud si dá někdo tu práci (což si lze těžko představit), zjistí, že dva poslední jsou komentáře pana Týře, první obsahuje upozornění "soumara" na zkomolenou verzi "sui generis" (těžko mě může někdo podezírat, že bych takovou pitomost napsal z neznalosti). "Neznalost nebo nerespektování obsahu základních pojmů, viz vyjadřovací nabubřelost spojená s elementárními gramatickými a stylistickými chybami (viz komentáře 15. srpna 2019 15:42, 16. srpna 2019 11:49, 16. srpna 2019 12:59 a další a další) pod úrovní nadanějšího žáka ZŠ," to nyní o mně tvrdí pan Týř. Jediné, co ovšem v jeho dvou vstupech, na které odkazuje, najdeme, jsou jakási tvrzení (např. i vtipný přerod rozumu na grafickou značku), ale vše bez jediného KONKRÉTNÍHO PŘÍKLADU, natož zdůvodnění. Inu, pozitivismus v praxi.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23602593528585891502019-08-17T20:42:31.700+02:002019-08-17T20:42:31.700+02:00Jako třeba neznalost nebo nerespektování obsahu zá...Jako třeba neznalost nebo nerespektování obsahu základních pojmů, viz vyjadřovací nabubřelost spojená s elementárními gramatickými a stylistickými chybami (viz komentáře 15. srpna 2019 15:42, 16. srpna 2019 11:49, 16. srpna 2019 12:59 a další a další) pod úrovní nadanějšího žáka ZŠ. Jako třeba sebelítostivá vztahovačnost a agresivita vůči těm, kteří na ty chyby důvodně poukazují. Atd. atd. tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60465892121099533862019-08-17T20:28:57.128+02:002019-08-17T20:28:57.128+02:00"Znalostí a dovedností netřeba, potřebná je k..."Znalostí a dovedností netřeba, potřebná je kontextologická hloupost." Jako např. záměna rozumu za grafickou značku.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-68099348230360679452019-08-17T17:01:07.213+02:002019-08-17T17:01:07.213+02:00LIPPMNANNŮV KONTEXTOLOGICKÝ TEST?
Karel Lippmann,...<b>LIPPMNANNŮV KONTEXTOLOGICKÝ TEST?</b><br /><br />Karel Lippmann, ač sám odpůrce testování, předvedl nám tu, myslím, téměř dokonalou ukázku jakéhosi LIPPMNANNOVA KONTEXTOLOGICKÉHO TESTU: <br /><br /><i>Pánové Portwyne a Týři, slovo logos jsem použil v naprosto zřejmém významu. A zejména každý představitel exaktního oboru by jeho význam měl znát. A pokud ne, tak by si jej alespoň neměl zcela nelogicky plést s "grafickou značkou".</i><br /><br /><b>Testovací metoda:<br />1) Napiš co nejzmatenější stať o rozumu a ten rozum jen v nadpisu stati označ "logem".<br />2) Své oponenty rozhořčující se nad mizernou úrovní celé stati označ za kontextologické ignoranty.</b><br /><br />Testovací princip:<br /><br />Čert vem ve školství znalosti, dovednosti a slušnost.<br />Nechť v něm vzkvétá a žije<br />LIPPMANNOVSKÁ KONTEXTOLOGIE!<br />Znalostí a dovedností netřeba, potřebná je kontextologická hloupost.<br /><br />:)))<br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80632845246540274942019-08-17T13:50:10.751+02:002019-08-17T13:50:10.751+02:00PD a Co. Skutečnost, že nerozumíte či nechcete roz...PD a Co. Skutečnost, že nerozumíte či nechcete rozumět tomu, co píše pan Lippmann, není jeho problém. Je to pouze váš problém mentální nedostatečnosti. Tyto diskuze probíhají vždy stejně. Přečtete jeho text, nerozumíte mu, začnete jej záštiplně pitvat, dříve či později naleznete nějaký chutný špek a žvýkáte jej s odpudivým gustem do zblbnutí. <br /><br />Nebožákovi expertovi z kanclíku není pomoci, ale učitelé dětí ve slintající smečce s nemocným grafomanem.... Nezbývá, než vás litovat a modlit se za vaše žáky. <br /> Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-49268981441123464132019-08-17T11:02:20.006+02:002019-08-17T11:02:20.006+02:00"Pan Doležel by si rád vylil žluč něčím peprn..."<i>Pan Doležel by si rád vylil žluč něčím peprným, ale má strach, že by mu to pan Komárek odstranil. A také by velice rád vypadal jako Vědec.</i>"<br /><br />Díky pane Lippmanne. Já vás nemít, tak ani nevím, co bych rád.<br /><br />Pochopitelně jak psát, aby to pan Komárek nemazal, vím - nejsem blbec a na rozdíl od vás jsem stále ještě schopen se učit. Pokud je příspěvek určen primárně panu Komárkovi, napíši ho klidně i tak, aby jej smazal.<br /><br />Jako Vědec vypadat nepotřebuji, ale snažíte se hezky. Nepovažuji se ani za matematika, jak jsem mnohokráte vysvětloval. To mi ale nebrání v tom, abych upozorňoval na nesmysly a bláboly, které šíříte. Ano, vždy je možné, že něco nepochopím a pak jsem usvědčen z omylu a něco se naučím. Vy se ale pouze vykrucujete, na nic se neptáte, a když údajně nejste pochopen ve své "prázdné bábušce", tak se chováte dotčeně. Pan soumar to napsal naprosto přesně: "Ujasněte si základní pojmy, pište jednoduše, jako byste to vykládal hajzlbábě a zjistíte, že můžete texty zkracovat. Tento na nulu."Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-92134186441472112202019-08-17T08:14:00.080+02:002019-08-17T08:14:00.080+02:00Neuvěřitelné.
Pořád nic, na co by se dalo odpově...Neuvěřitelné. <br /><br />Pořád nic, na co by se dalo odpovědět: "Každopádně děkujeme kolegovi za jeho závazek." :)<br /><br />Vaše sebereflexe, pane Lippmanne, je stejný přírodní úkaz, jako záporný úrok.PPhttps://www.blogger.com/profile/08915873851510123661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-48032728055126942072019-08-17T07:30:57.590+02:002019-08-17T07:30:57.590+02:00Pan Doležel by si rád vylil žluč něčím peprným, al...Pan Doležel by si rád vylil žluč něčím peprným, ale má strach, že by mu to pan Komárek odstranil. A také by velice rád vypadal jako Vědec. Nu a tak se uchyluje k patafyzickým textům. Alfred Jarry by jásal. Jedna ze spousty definic říká, že patafyzika je „věda konkrétního”. Tím jsou texty pana Doležela přímo zaplaveny. Jen malá výtka: snad až příliš. Stačilo by říct, že oponent je "ošklivé kačátko". Nebo "hajzldědek".Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-11442428974819551232019-08-16T22:30:22.218+02:002019-08-16T22:30:22.218+02:00"Proč jsem jej použil chybně, kde (v článku n..."<i>Proč jsem jej použil chybně, kde (v článku nebo v diskusi). S termínem "absolutní nekonečno" jsem nepřišel já, ale prof. Vopěnka. Kam se ale na Vás hrabe že?</i>"<br /><br />Přesně. Pan Vopěnka přišel s termínem, který Lippmann nedokáže vysvětlit, když už ho přebírá do svých slátanin, ale chyba je ve čtenáři.<br /><br />Pokud by takto "argumentoval" popelář, nebo zmíněná hajzlbába (aniž bych chtěl kohokoliv z nich dehonestovat), tak by to šlo přejít. Pokud ale takto argumentuje ten, který volá po tom, aby se systém odpoutal od tupého přejímání a imitování výkonu učitele (autority) a přiblížil se hlubokému pochopení podstaty a souvislostí, tak je to chucpe.<br /><br />Pokud to pane Lippmanne nechápete, tak ona autorita, kterou přejímáte, je zde onen Vopěnka a nepřebíráte jeho myšlenky, ale přímo úryvky jeho textů. Ovšem absolutně bez jejich jakéhokoliv, byť i elementárního pochopení a bez souvislostí - z nichž některé jsem uvedl ve svém předchozím komentáři. Ono jde těžko pochopit význam alternativy, když nerozumíte ani tomu, k čemu vlastně jest to alternativou.<br /><br />"<i>Tvrdíte cosi bez jediného dokladu a vysvětlení. Snažíte se jen ponížit, chováte se trapně a nedůstojné jako Vám blízcí spojenci. Za těchto okolností nemá žádný význam na Vás reagovat. Nejen dnes. Měl jsem na to ale přijít dříve.</i>"<br /><br />Nikoliv. Ponižujete se sám. My pouze popisujeme stav, ale jste to vy, kdo jej vytváří. Bohužel opakovaně a bez jakékoliv sebereflexe. Po prvních vašich textech jsem žil v domnění, že jste schopen se učit a že kritiku zohledníte ve svém dalším působení. Pak se ale ukázalo nejen to, že toho nejste schopen, ale ještě se ukazuje váš stihomam, vaše paranoia a vaše vztahovačnost. Dnes je mi zcela nepochopitelné, proč se znovu a znovu dobrovolně zesměšňujete.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.com